Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako koiran viedä autohuoltoon?

Lähettäjä: Hau 
Päivämäärä:   14.10.24 10:25:21

Kävin aamulla jättämässä auton huoltoon ja iltapäivällä olisi haku. Haluaisin yhdistää noutoreissuun koiran lenkin, liikkeeseen olisi mukava 7 km kävely. Mutta onkohan ok ottaa koira mukaan huoltamon sisätiloihin siksi aikaa kun maksan ja noudan avaimet? Ulos en uskalla jättää. K-Auton huoltamo kyseessä.

Re: Saako koiran viedä autohuoltoon?

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   14.10.24 10:31:36

Soita ja kysy. Voi olla ok tai sitten ei, päättävät itse.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 10:31:45

Hankala sanoa, Suomessa kun ollaan. Itse en näkisi mitään ongelmaa, mutta joku varmasti näkee.

Varmaan soittaisin ja kysyisin.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   14.10.24 10:39:03

Eikös laki muuttunut hiljattain niin että koiran saa viedä ns. kaikkialle, ellei ole erikseen kielletty? Eli jos huoltamon ovessa ei ole koirakieltomerkkiä, koiran saa sinne viedä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   14.10.24 10:39:13

Mä vaan aikoinani tein niin, tosin minulla on pieni koira. Ei mitään valittaneet ja teen niin yhä. Ei tarvitse yksin kävelllä tai kyytiä hankkia ellei sada tai ole muuten vaan hirveä sää.

Lähettäjä: Neela 
Päivämäärä:   14.10.24 10:42:15

Ainakin RS-Huoltoon olen ottanut koiran mukaan ongelmitta.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   14.10.24 10:42:21

Haussa tuskin kovin kauaa menee joten hyvin voit ottaa koiran mukaan

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   14.10.24 10:44:55

Ei ole autoliikkeissä yleensä karsaasti koiriin suhtauduttu. Kunhan koira osaa käyttäytyä etkä turhaan päästä sitä minnekään asiakassohville nuohoamaan.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   14.10.24 10:51:00

Kysy tai katso siitä ovesta onko koirat kielletty.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   14.10.24 10:52:30

Sinne vaan, tuskin on ongelma. Noudossa ei kauaa mene. Tietenkään et anna koiran kiipeillä huonekaluilla tms tai merkkailla sisälle, mutta ovelta tiskille ja avainten kanssa ulos ei ole mikään ongelma.

Päivämäärä:   14.10.24 10:58:04

Ei ole koskaan ollut ongelmaa.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   14.10.24 12:10:20

Suosittelen kuitenkin, että soitat ja kysyt.

Ikävää, jos koirat onkin kielletty ja sitten sä siellä tiskillä sössötät "Mä nyt ihan nopeesti vaan tässä. Ei tätä sesseä voi ulos jättää."

Päivämäärä:   14.10.24 12:16:35

Oon aina tehnyt noin. Ei ongelmaa. Lainkin mukaan ok, jos kieltoa ei ole. Harvemmin taitaa huoltoliikkeessä kieltoa olla. Itse en ainakaan ole törmännyt.

Lähettäjä: riu 
Päivämäärä:   14.10.24 12:16:38

Et voi tietää onko juuri tässä firmassa vaikkapa pahasti koirille allerginen ihminen töissä siinä tilassa, johon aiot koirasi viedä. Se että joku netissä kertoo käyneensä jossain koiran kanssa ei auta yhtään.

Mikä siinä soittamisessa ja asianomaiselta itseltään kysymisessä on niin vaikeaa, että asiaa pitää yrittää ratkaista nettigallupilla?

Lähettäjä: Ellu 
Päivämäärä:   14.10.24 12:25:38

Erakkorapu: minkä ihmeen takia pitäisi sössött? Niinkö sinä teet?

Päivämäärä:   14.10.24 12:28:16

Joo ei täältä hötölästä aloittaja vastausta kysymykseensä saa. Eli soita ja kysy. Jos koirat kielletty, niin ei sinne todellakaan kävellä koira mukana, koska muutkin hötöläiset on käyny.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.10.24 12:30:48

Ja miksei sitä koiraa voi sitoa huollon pihaan? Ei se ole mikään rautatieasema, missä ramppaa väkeä eestaas.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   14.10.24 12:34:06

Meille ei voi tuoda. Myyntitilat samassa, eikä haluta rapaisia koiria ravistelemaan turkkiaan ja sotkemaan autoja. Meidän on huomioitava myös mahdolliset allergiset asiakkaat. Pihalla on paikkoja, joihin koiran voi sitoa siksi aikaa kun käy maksamassa.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   14.10.24 12:37:07

No voi jee, onpa puhdas autohuoltopaikka sitten. Uskaltaako niitä autoja sentään tulla katsomaan työvaatteissa?

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   14.10.24 12:38:40

Soitat ja kysyt. Tai sitten vain menet, ja jos ovessa on kieltomerkki, sidot koiran hetkeksi pihaan.

Päivämäärä:   14.10.24 12:40:38

Jos koiraa ei saa ottaa sisälle niin voinevat tuoda maksupäätteen ja avaimet ulos tai antaa laskun. Ei voi olla niin vaikeata edes Helsingin neiti-ihmiselle.

Päivämäärä:   14.10.24 12:42:28

”Jos koiraa ei saa ottaa sisälle niin voinevat tuoda maksupäätteen ja avaimet ulos tai antaa laskun. Ei voi olla niin vaikeata edes Helsingin neiti-ihmiselle.”

Tai jos ei auto kelpaa, niin autoliike pitää sen varmasti mielellään, jos neiti-ihmisen puudeli huisku ei voi olla ulkona 5min odottamassa.

Päivämäärä:   14.10.24 12:46:50

Missähän se mun koirani sitten on kun ei ainakaan meillä allergiakodissa?

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   14.10.24 12:48:31

Yksikään ihminen ei ole niin superallerginen, että K-Auton isoissa väljissä halleissa kaakelilattioiden ja lasiseinien hiukkasia hylkivässä maailmassa saisi vakavan kohtauksen koiran käymisestä sisätiloissa. Noin allerginen ihminen ei voisi asioida missään liikkeessä, missä olisi koiranomistajia edes asiakkaina.

Vuosia autotalossa työssä olleena; ne poliisikoirat ovat autoissa yleensä huollon ajan sisällä ja opaskoirat ovat jokatapauksessa mukana joka paikassa - ei koiran käyminen tilassa ole vielä hengenvaara kenellekään ihmiselle.

Päivämäärä:   14.10.24 12:51:04

Oldie: Niinpä.. ja se on asenteesta kiinni.

Terv. Koirille allerginen

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.10.24 12:54:39

Jotkut ihmiset myös pelkää koiria ja voi saada vaikka paniikkikohtauksen koiran tullessa vastaan ja varsinkin sisällä.

Minulla on koira, mutta en raahaa sitä mukanani joka paikkaan. Helposti ärähtävän malinoisin kanssa saa muutenkin väistää vastaantulijoita.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   14.10.24 12:55:06

Tosiaan kun tiskillä maksu ja avainten haku niin outoa jos sitä ei voisi koiran kanssa tehdä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.10.24 12:59:00

Ota vara-avaimet mukaan, laita koira autoon ja käy maksamassa, jos tiskille ei koiran kanssa pääse.

Päivämäärä:   14.10.24 12:59:43

Se on ihan sama mitä mieltä hötölöinen on ja kuinka outona pitää. Jos liike kieltää koirat tiloistaan, niin niitä ei tuoda sisään. Näin yksinkertaista se vaan on.

Päivämäärä:   14.10.24 13:02:15

"Tosiaan kun tiskillä maksu ja avainten haku niin outoa jos sitä ei voisi koiran kanssa tehdä."

Samalla logiikalla voisit käydä pankissa, postissa, kioskissa, verotoimissa.

Lähettäjä: Liikunnan ilo 
Päivämäärä:   14.10.24 13:07:19

Mä otin auton toiset avaimet mukaan ja heitin koiran ensin autoon ja menin sitten maksamaan sisälle.

Päivämäärä:   14.10.24 13:48:28

Hei hyvä idea tuo että kakkosavaimet mukaan ja koira autoon odottamaan, eipä tullut mieleenkään! Tämäpä ratkaisikin homman, nappaan siis toiset avaimet matkaan eikä tarvitse edes miettiä että saako vaiko eikö.

Päivämäärä:   14.10.24 13:50:21

Koiravihaajat taas liikkeellä.

99% varmuudella koiran saa viedä sisätiloihin eikä kieltoa ole. Jos kielto jostain syystä on, et tietenkään vie. Se on kuitenkin erittäin epätodennäköistä.

Ja olen käynyt koiran kanssa myös pankissa asioimassa. Ei tosin ollut Suomessa. Asiakkaat ja henkilökunta suhtautui oikein lämpimästi koiraan.

Päivämäärä:   14.10.24 13:52:35

Olen käynyt Kiinassa. Siellä oli yleinen juhla, jossa syötiin koiria.
Suomi on niin juntti maa.

Päivämäärä:   14.10.24 14:13:22

”Koiravihaajat taas liikkeellä.”

Niin missä? Missä tässä nyt näkyy koiraviha?

Lähettäjä: piu 
Päivämäärä:   14.10.24 14:30:15

Nyt puhutaan autohuollosta eikä mistään design-kaupasta!

Ja mitäpä helevettiä toi Riku tulee mössöttään koirien syömisestä. Oot sä idiootti!

Just kävin autokaupoilla tanskandogin kanssa. Koskaan en ole niin hyvää palvelua saanut, kaikki automyyjät pyöri ympärillä.

Päivämäärä:   14.10.24 14:43:26

"Nyt puhutaan autohuollosta eikä mistään design-kaupasta!"

Huoltoja tehdään myös liikkeissä, joissa myydään uusia autoja.

"Ja mitäpä helevettiä toi Riku tulee mössöttään koirien syömisestä. Oot sä idiootti!"

Koska ulkomailla on asiat aina niin paljon paremmin kuin Suomessa, niin annoin esimerkin.

"Just kävin autokaupoilla tanskandogin kanssa. Koskaan en ole niin hyvää palvelua saanut, kaikki automyyjät pyöri ympärillä."

Tottakai he haluavat saada auton kaupaksi ja silloin puhuu raha.

Päivämäärä:   14.10.24 14:52:41

Mutta kun he ovat allergisia!

Lähettäjä: joopajoo 
Päivämäärä:   14.10.24 15:37:12

"
"Just kävin autokaupoilla tanskandogin kanssa. Koskaan en ole niin hyvää palvelua saanut, kaikki automyyjät pyöri ympärillä."

Tottakai he haluavat saada auton kaupaksi ja silloin puhuu raha."

Miksiköhän mä en naisena saa koskaan palvelua autokaupassa? En huonoa enkä hyvää. Viimeksi piti ottaa 15 vuotias poikani mukaan ja automyyjä puhui hänelle kokoajan, ohi mun. Olin uutta autoa ostamassa, en mitään sodanaikaista Saabia.

Otan siis ensi kerralla koirani mukaan.

Päivämäärä:   14.10.24 15:45:18

"Miksiköhän mä en naisena saa koskaan palvelua autokaupassa?"

Joillain myyjillä on ennakkoluuloja.
Ei minullekaan nuorempana palvelua tullut, vaikka rahaa oli kirjaimellisesti kuin rakennusmestarilla.
Delta auto oli ainoa ja siellä yrittivät myydä Lada 110:ä.
Ostin kuitenkin viereisestä liikkestä Firebirdin, mutta palvelua tuli vasta, kun vilautin setelinippua.

Päivämäärä:   14.10.24 15:57:11

"Erakkorapu: minkä ihmeen takia pitäisi sössött? Niinkö sinä teet?"

En tiedä miksi ne koiranomistajat, joiden on ihan pakko saada viedä se koira mukaansa kielloista huolimatta, alkavat sössöttää.

Itse en ala enkä ole koskaan vienyt koiraa sellaiseen paikkaan, johon sitä ei saa viedä.

Ja se ei ole koiravihaamista, että kehottaa selvittämään asian firmalta itseltään kuin uskomalla anonyymien ihmisten "Kyllä saa viedä" -väitteitä vaikkei kukaan aloittajan lisäksi edes tiedä mistä firmasta ja kaupungista kyse.

Päivämäärä:   14.10.24 16:21:42

”Minä ainakin vien koirani kaikkialle – jotta koiravihaajia @!#$ maksimaalisesti”

Juuri sinunlaiset saa aikaan sen teidän kuvitellun koiravihan. Eli ei ole koiravihaa vaan sinua vihataan, kun et säännöistä ymmärrä mitään, vaan kuljet oma napa edellä.
Ei ole koiran vika, jos omistajan ymmärrys on niin vajaa, että vie koiria paikkaan mihin niitä ei saa viedä.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   14.10.24 17:29:09

Olen käynyt hakemassa autoni huollosta 20 vuotta koira tai kaksi mukanani. Koskaan ei ole ollut mitään n ongelmia. Enkä ole soitellut sinne turhia soittoja.

Lähettäjä: Pöllö 
Päivämäärä:   14.10.24 17:56:38

Minäkin teen aina niin että otan toiset avaimet mukaan, koira autoon ja sitten maksamaan. Kätevää kun saa tehtyä lenkin samalla :)

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   14.10.24 18:06:24

Minäkin ottanut useamman kerran koiran mukaan. On kyllä pieni ja jossain on ollut sylissäni. Ei ole koskaan ulos häädetty.

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   14.10.24 18:12:04

Aina olen mennyt koirien kanssa huoltoihin, katsastuksiin, renkaanvaihtoihin koirien kanssa. Kävellyt joko odotusajan tai kotiin ja takaisin. Koskaan ei ole sanottu, ettei olisi suotavaa. Yleensä hakiessa haen avaimet ensin ja menen sitten ilman koiria maksamaan.

Lähettäjä: nanda 
Päivämäärä:   14.10.24 18:17:24

Voi hyvää päivää.. jos joku on noin allerginen, että saa oireita kun koira mukana muutaman hetken samassa tilassa, voi hakea eläkepaperit.
Eihän sitten voi liikkua missään, parempi pysyä kotona ja tilata kotiin ruoka sun muut. Mut sittenkin, ilman naamaria voi ulkoilmasta tulla siitepölyä, epäpuhtauksia, lintujen pölyä jne..

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.10.24 18:17:48

Ota toiset avaimet mukaan. Avaa auto. Laita koirat autoon. Käy maksamassa.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   14.10.24 21:03:43

"Minä ainakin vien koirani kaikkialle – jotta koiravihaajia @!#$ maksimaalisesti."

Siis tää sama! Mä myös pyöräilen ihan kaikkialla, kauppojen sisälläkin vaan, jotta pyöräilijöiden vihaajia ärsyttäisi vielä enemmän!

Päivämäärä:   14.10.24 21:14:56

Minäpäs lähetän kissani aina naapurin pihaan pissalle, että kissavihaajia alkaa ärsyttää.
Hevosilla ratsastan missä haluan ja jätän paskat siivoomatta pihateiltä, ihan vaan siksi, että hevosien vihaajat ärsyyntyy.

Päivämäärä:   14.10.24 21:25:15

"Et voi tietää onko juuri tässä firmassa vaikkapa pahasti koirille allerginen ihminen töissä siinä tilassa, johon aiot koirasi viedä."

Tämä ihminen ei voisi olla töissä paikassa jossa on autoja jossa koirat ovat matkustaneet vaikka takapenkillä (esim. autohuollossa). Ei kukaan koiran omistaja imuroi autoaan siksi että vie auton huoltoon.

Päivämäärä:   14.10.24 21:28:47

"Minäkin ottanut useamman kerran koiran mukaan. On kyllä pieni ja jossain on ollut sylissäni. Ei ole koskaan ulos häädetty."

Minä tein punttisalia. Loppusiivous tehty, niin yksi sankari tuli valaistusta viimeistelemään koira kainalossa.
Häädin ulos ja pikkuinen sesse oli autossa sen aikaa, kun tämä "valaistuksen asiantuntija" sai myös lähdöt työmaalta.

Päivämäärä:   14.10.24 21:30:52

"Tämä ihminen ei voisi olla töissä paikassa jossa on autoja jossa koirat ovat matkustaneet vaikka takapenkillä (esim. autohuollossa). Ei kukaan koiran omistaja imuroi autoaan siksi että vie auton huoltoon."

Vallan hyvin voi olla.
Auto jossa on koiria ollut vaihtuu vain toiselle mekaanikolle.

Päivämäärä:   14.10.24 21:33:45

"Auto jossa on koiria ollut vaihtuu vain toiselle mekaanikolle."

Höpö, höpö. Ei siellä mitään koirankarvatarkastuksia tehdä ja sillä perusteella jaeta autoja mekaanikolle.

Päivämäärä:   14.10.24 21:57:52

Kaikissa autohuolloissa missä minä olen käynyt koiran on saanut ottaa mukaan. Esim. Autokeskus, Hedin Automotive (entinen Delta auto). Lähtökohtaisesti voi sanoa että saa ottaa koiran mukaan jos ei ole erikseen kielletty enkä ole kuullut että missään olisi kielletty.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   14.10.24 22:05:04

” ”Jos koiraa ei saa ottaa sisälle niin voinevat tuoda maksupäätteen ja avaimet ulos tai antaa laskun. Ei voi olla niin vaikeata edes Helsingin neiti-ihmiselle.”

Tai jos ei auto kelpaa, niin autoliike pitää sen varmasti mielellään, jos neiti-ihmisen puudeli huisku ei voi olla ulkona 5min odottamassa.”

Tämä. Joo, tuskin kukaan kuolee siihen, että koira on tilassa, mutta voisi sitä hiukan yrittää olla asiallinen ja varmistaa asian soittamalla etukäteen. En tajua näitä ”minä, minä ja mun koira! Ei kukaan kuole!” ihmisiä. Osalle koira voi olla tosi pelottava eläin. Ja jos joku ei halua koiria yrityksensä tiloihin, ei siihen syytä tarvita. Asiakas voi sitten seuraavalla kerralla äänestää jaloillaan ja kaikki on sen jälkeen tyytyväisiä.

Päivämäärä:   14.10.24 22:22:17

Sen saako koiran ottaa mukaan yritykseen päättää yritys, eivätkä ihmiset joiden mielestä koiraa ei pitäisi sinne viedä. Nämä "onko koira pakko ottaa mukaan joka paikkaan" ruikuttajat voisivat pitää mielessä tämän. Eivät he sitä päätä vaan yritys ja jos se on yritykselle ok. näistä ruikuttajista ei tarvitse välittää eikä kenenkään tarvitse toimia ruikuttajien mielipiteen mukaan.

Päivämäärä:   14.10.24 22:23:03

Ota auton toinen avain mukaan ja laita koira sinne ja menet maksamaan. Auto kun huollon jälkeen odottaa ulkona. Tai sitten sidot pihaan kiinni odottamaan, ei se siinä kauaa odota se koira. Tai soitat ja kysyt.

Päivämäärä:   14.10.24 22:28:54

Koiran saa viedä joka paikkaa jos sitä ei ole erikseen kielletty esim. ovessa olevalla lapulla ja missään autohuollossa en ole sellaista lappua nähnyt.

Päivämäärä:   14.10.24 22:29:51

”Sen saako koiran ottaa mukaan yritykseen päättää yritys, eivätkä ihmiset joiden mielestä koiraa ei pitäisi sinne viedä. Nämä "onko koira pakko ottaa mukaan joka paikkaan" ruikuttajat voisivat pitää mielessä tämän. Eivät he sitä päätä vaan yritys ja jos se on yritykselle ok. näistä ruikuttajista ei tarvitse välittää eikä kenenkään tarvitse toimia ruikuttajien mielipiteen mukaan.”

Näin! Ja jos yritys sen koiran kieltää tiloistaan, niin ei siinä auta valitus ”mä ihan äkkiä käyn” tai ”ei voi allerginen saada niin pahoja oireita tai menköön kotiinsa”, ”kamala mitä koira vihaa, minä otan ainakin koiran mukaani”. Vaan sillon sinne erikoisin ei mennä, jos se on kielletty. Mutta on se vaikea ymmärtää, että jos koiran saa tiloihin viedä, niin se on ok. Ja jos ei saa niin se on edelleen ok ja selityksiä ei tarvita.

Päivämäärä:   14.10.24 22:35:56

"Höpö, höpö. Ei siellä mitään koirankarvatarkastuksia tehdä ja sillä perusteella jaeta autoja mekaanikolle."

Ja höpön löpöt vaan itsellesikin.
Pelkästään uskonnollisista syistä saa työntekijä pyytää vapautusta olemasta koiran kanssa samassa tilassa.

Päivämäärä:   14.10.24 22:49:03

"Pelkästään uskonnollisista syistä saa työntekijä pyytää vapautusta olemasta koiran kanssa samassa tilassa."

Pyytää saa mitä tahansa mutta sellaista ihmistä ei palkata paikkaan mihin saa viedä koiria.

Vaikka se asentaja olisi korjaushallissa mihin ei saa viedä koiria siellä on autoja joiden penkeissä on koirien karvoja eikä asentaja voi kieltäytyä korjaamasta niitä koiran karvojen takia.

Päivämäärä:   14.10.24 23:01:03

Sen saako koiran ottaa mukaan yritykseen päättää yritys, eivätkä ihmiset joiden mielestä koiran voi ottaa sinne (ja minne tahansa muualle) mukaan. Nämä "koiralla on oikeus mennä joka paikkaan" ruikuttajat voisivat pitää mielessä tämän. Eivät he sitä päätä vaan yritys ja jos se ei ole yritykselle ok. näistä ruikuttajista ei tarvitse välittää eikä kenenkään tarvitse toimia ruikuttajien mielipiteen mukaan.

Etukäteen on hyvä tarkistaa asian laita ettei sitten tosiaan käy niin, että koirat onkin kielletty ja siinä sitten oven ulkopuolella mietit, että mitä sitä nyt tekisi. Tunkisiko silti kiellosta huolimatta sisään "Mä nyt ihan nopeesti" vai lähtisikö taluttamaan koiraa kotia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.10.24 23:02:52

Jos ihminen tulee 7 km:n päästä kävellen noutamaan autonsa niin on sulaa hulluutta jättää koira kotiin. Takuulla keksivät jonkun ratkaisun että saavat rahansa.

Päivämäärä:   14.10.24 23:05:55

Piste lopettaa saivartelun ja kasvaa aikuiseksi.
Maailma ei ole tehty sinua varten.

Lähettäjä: gini 
Päivämäärä:   14.10.24 23:12:42

Mää oon monta kertaa ottanut kysymättä eikä kukaan ole valittanut.

Lähettäjä: Saska 
Päivämäärä:   14.10.24 23:16:17

Saako hevosen ottaa mukaan jos se ei ole erikseen kielletty?

Päivämäärä:   14.10.24 23:16:25

Lähettäjä: *Remontti Riku *

"Auto jossa on koiria ollut vaihtuu vain toiselle mekaanikolle."

Ei vaihdu eikä eikä asentaja voi kieltäytyä korjaamasta autoa koiran karvojen takia.

Miksi sinä puhut asioista joista et tiedä mitään?

Päivämäärä:   14.10.24 23:17:57

"Saako hevosen ottaa mukaan jos se ei ole erikseen kielletty?"

Ei mutta koiran saa.

Päivämäärä:   14.10.24 23:18:06

Suomessa koiraihmiset ovat vaan niin kusipäistä sakkia, etteivät ota muita huomioon ja uhriutuvat sillä, että heitä muka syrjitään.
Suomessa ei ole koiravihaa, vaan halveksuntaa ylimielisiä kusipäitä kohtaan.

Päivämäärä:   14.10.24 23:19:05

”Jos ihminen tulee 7 km:n päästä kävellen noutamaan autonsa niin on sulaa hulluutta jättää koira kotiin. Takuulla keksivät jonkun ratkaisun että saavat rahansa.”

Ratkaisut ovat jo täällä esillä. Jos koiran saa viedä sisälle, niin ei muuta kuin tiskille koiran kanssa.
Jos ei saa, niin koira kiinni ulos tai vara avaimella autoon odottamaan. Liike saa joka tapauksessa rahansa, jos auton omistaja autonsa haluaa.

Päivämäärä:   14.10.24 23:21:18

”Suomessa koiraihmiset ovat vaan niin kusipäistä sakkia, etteivät ota muita huomioon ja uhriutuvat sillä, että heitä muka syrjitään.
Suomessa ei ole koiravihaa, vaan halveksuntaa ylimielisiä kusipäitä kohtaan.”

Tämä! Vaikka itsekin olen koiraihminen :D välillä se kyllä hävettää, kun näitä touhuja seuraa.

Päivämäärä:   14.10.24 23:22:54

”Jos ihminen tulee 7 km:n päästä kävellen noutamaan autonsa niin on sulaa hulluutta jättää koira kotiin. Takuulla keksivät jonkun ratkaisun että saavat rahansa.”

Ei ole liikkeen murhe kuinka kaukaa on kävelty.
Siis voi hyvänen aika.
Onko 10 kilometrin päästä tullut asiakas oikeutettu menemään jonon ohi, jos edellä oleva tuli naapurista?
Höttölän logiikka toimii aina.

Päivämäärä:   14.10.24 23:34:30

"Ei ole liikkeen murhe kuinka kaukaa on kävelty."

Se on liikkeen murhe jos asiakas vaihtaa yritystä. Jos auton kaikki huollot, renkaidenvaihdot, renkaiden säilytys jne. tehdään samassa paikassa yritys saa asiakkaalta aika paljon rahaa vuoden aikana. Jos asiakas jää vakiasiakkaaksi ja samat asiat tehdään kymmenen vuoden ajan rahaakin tulee kymmenkertainen määrä. Jos sama asiakas vielä vaihtaa auton uudempaan samassa paikassa rahaa tulee taas lisää.

Autoliikkeet yrittävät saada kaikki asiakkaat vakiasiakkaiksi.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.10.24 23:38:05

Miksi väittelette näin turhasta asiasta, kun oikean vastauksen olen minä ja toinenkin vastaaja jo kertonut.

Avaa se auton ovi toisilla avaimilla ja laita koirat autoon odottamaan maksun ajaksi. Mikä tässä on niin hankala ymmärtää? Vai onko ideana viedä ne koirat sisälle jonkun muun syyn vuoksi?

Päivämäärä:   14.10.24 23:42:44

" etteivät ota muita huomioon ja uhriutuvat sillä, että heitä muka syrjitään."

Miksi ei saisi mennä koiran kanssa sellaiseen yritykseen mihin yrityksen omistajan tekemällä päätöksellä saa mennä koiran kanssa? Ei siihen tarvita muiden asiakkaiden, koiria pelkäävien, allergisten tai hötö-hömelöiden lupaa.

Päivämäärä:   14.10.24 23:45:36

”Miksi ei saisi mennä koiran kanssa sellaiseen yritykseen mihin yrityksen omistajan tekemällä päätöksellä saa mennä koiran kanssa? Ei siihen tarvita muiden asiakkaiden, koiria pelkäävien, allergisten tai hötö-hömelöiden lupaa.”

Onko joku sanonut ettei saa? Sen sijaan ylempänä joku kertoi, ettei heidän liikkeeseen saa tulla koirat ja johan alkoi valitus.

Päivämäärä:   14.10.24 23:46:23

" Vai onko ideana viedä ne koirat sisälle jonkun muun syyn vuoksi?"

Riittävä syy mennä koirien kanssa sisälle on se, että sitä ei ole kielletty. Jos se on sallittu, niin saa tehdä eikä silloin tarvita mitään muita syitä.

Lähettäjä: Sonni 
Päivämäärä:   14.10.24 23:53:19

Saako auton viedä eläinlääkäriin??

Päivämäärä:   14.10.24 23:54:53

"Onko joku sanonut ettei saa? Sen sijaan ylempänä joku kertoi, ettei heidän liikkeeseen saa tulla koirat ja johan alkoi valitus."

Laske kuinka moni on sanonut että on mennyt koiran kanssa autohuoltoon ilman mitään ongelmaa ja yrityksiäkin on lueteltu. RS-huolto, Autokeskus, Hedin Automotive (entinen Delta Auto).

Tämä "yksi" ei edes sanonut mikä on tämä meidän liike.

Päivämäärä:   14.10.24 23:59:40

^ autohuoltoja on Suomi täynnä, parin mainitseminen ei kerro yhtään mitään. Jokaisen liikkeen ovesta selviää saako viedä vai ei. Oma kokemus ei päde joka paikassa.

Päivämäärä:   15.10.24 00:12:07

Edelleen.
Suomessa ei vihata koiria, vaan kusipäisiä koiranomistajia, jotka luulevat olevansa lakien ja sääntöjen yläpuolella, koska heillä on omasta mielestään oikeus.

Myrkkypaloja jotkut mielenvikaiset viljelevät lenkkipoluille ja ainostaan siksi, että siellä on yksi kusipäinen jonka mielestä koiran paskaa ei tarvitse kerätä pois..
Yksi @!#$ saa toisen kusipään kilahtamaan ja kaikki kärsii.
Miettikää sitä.

Päivämäärä:   15.10.24 01:00:54

K: oikeasti nyt korkki ja silmät kiinni. Aloittaja tekee niin että ottaa toisen avaimen mukaan. Asiasta keskustellaan silti.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   15.10.24 01:06:13

No saa viedä.

Päivämäärä:   15.10.24 01:32:21

"”Koiravihaajat taas liikkeellä.”"

Eikai sitä koiria tarvitse vihata, että niitä ei halua joka paikkaan haisemaan?

Pikkukaupungissa jossa koirakielto on lähes kaikissa ravintoloissa ja kahviloissa jäin ihan sanattomaksi kun Helsingissä tultiin oikein huiskuhäntäisen, tohottavan noutajan kanssa kahvilaan. Juuri istuin kahvini ja leivoksen kanssa kun tuotiin tuollainen allergiapallo sisälle ja tottakai viereeni. Tuli kyllä hätä ja kiire, onneksi leivos oli paperissa niin sai sen napattua mukaan, kuppi lähti ihan sellaisenaan. Hörpin henki pihisten ulkona kahvini ja jätin kupin rappusille kun en voinut mennä enää sisäänkään.... Ei siinä tullut ajatelleeksi mitään muuta kuin että heti ulos ja maksoin miljoonan juuri tarjoiluistani.

Ihan älytöntä että ne koirat saa täysin varoittamatta tuoda sisätiloihin ilman että allergisella on mitään mahdollisuutta väistää edestä tai ilmaista, että vttu minä kuolen jos tuot sen koirasi tänne.

Lähettäjä: Hanne 
Päivämäärä:   15.10.24 05:10:19

Asiakas voi myös suosia liikettä johon koiraa ei saa viedä. Hänkin käyttänee paljon rahaa, tai ainakin enemmän kuin koira.

Lähettäjä: Olli 
Päivämäärä:   15.10.24 05:11:13

Minäkin kävin mutta sitten löysin ihmisystäviä.

Lähettäjä: ,,,,, 
Päivämäärä:   15.10.24 05:27:24

Ajatella miten vieraantuneita ihmiset ovat normielämästä. Soita sinne ja kysy, tai sido koira johonkin pihapuuhun tms.
Oikeasti, eikö aloittajalla ole sitä omaa järkeä ?

Päivämäärä:   15.10.24 06:57:30

"Miksi ei saisi mennä koiran kanssa sellaiseen yritykseen mihin yrityksen omistajan tekemällä päätöksellä saa mennä koiran kanssa?"

Totta kai saa! Kuka muuta on väittänyt?

Mutta täällä ei edelleenkään tiedetä minkä paikkakunnan mitä autohultoa aloittaja tarkoittaa, joten kukaan ei voi myöskään tietää onko sinne koirat tervetulleita.

Mitä sitten jos aloittaja on niin uuvatti, että kävelee koiransa kanssa 7km vain huomatakseen, ettei koiria saakaan viedä sisätiloihin. Sitten hän tunkee sisälle itkien miten hötölässä sanottiin, että saa tulla ja mä nyt ihan nopeesti tässä vaan.

No toivotaan, ettei aloittaja niin onneton ole, vaan ottaa nuo kahdet avaimet mukaan tai soittaa liikkeeseen.

Se ei tee kestään koiranvihaajaa, että mainitsee ettei niitä kaikkialle saa viedä eikä tiedetä saako aloittajan autokorjaamoon. Silkkaa tyhmyyttään sanoa aloittajalle, että saa viedä, kun ei kukaan sitä voi tietää.

Päivämäärä:   15.10.24 07:59:28

Vai nyt sössötys vaihtui jo itkuksi.

Aloittaja tosiaan on kertonut ottavansa ne toiset avaimet mukaansa, mutta kyllähän se jynkytys pitää jynkyttää.

Silkkaa tyhmyyttäänkö täällä ihmiset kertovat omista kokemuksistaan?

Lähettäjä: Niin. 
Päivämäärä:   15.10.24 08:19:02

Minun vakiohuoltamollani hengaa omistajankin koirat, ja ne asiakkaat, joille se on ongelma, ovat täysin vapaita kävelemään muualle. Myöskään asiakkaitten koirista ei tehdä ongelmaa.

Asiakkaita riittää enemmän kuin ehtivät ottaa, ja kahvitilassa on mukava rento tunnelma kuulumisten vaihtoon. Mahtava paikka.

Päivämäärä:   15.10.24 08:19:57

Voi jestas, ei tämä nyt ehkä ollut niin kiinnostava aihe, että täytyy koko ketju täyttää juupas-eipäs -väännöllä.

Kävelin huoltoon koiran kanssa, vara-avain oli mukana. Meinasin laittaa koiran autoon, mutta avaimesta oli paristot loppu. Liikkeen (K-auto, kuten jo aloituksessa mainitsin) ovessa ei ollut koirakieltokylttiä, joten marssin koiran kanssa sisälle, maksoin huollon, otin avaimet ja poistuin. Kukaan ei tainnut edes huomata koko koiraa. Ei lentänyt kuraa myyntiautoihin tai koirasta valunut liejulammikkoa lattialle, henkilökuntakaan ei alkanut haukkoa henkeään astmakohtauksen kourissa. Omista kengistäni ja vaatteista taisi irrota enemmän kuraa ja karvaa kuin sadetakkiin puetusta kääpiöpinseristä. Taidan siis seuraavankin huollon yhteydessä hoitaa koiran lenkityksen samalla reissulla.

Lähettäjä: Niin. 
Päivämäärä:   15.10.24 08:33:19

Juuri noin normaalielämä toimii, Hau. Älä välitä näistä hötölän pahantahtoisista hysteerikoista. :)

Lähettäjä: Hilma 
Päivämäärä:   15.10.24 08:33:27

Riippuu myös koirasta. Pienen koiran saa napattua kainaloon eikä siitä ole haittaa kenellekään. Itse en nuorta ja reaktiivista saksanpaimenkoiraani todellakaan veisi korjaamolle, ei olla vielä siinä vaiheessa koulutusta. Tolppaankaan sitä en jättäisi, kun sehän luulisi olevansa suojeluharkoissa ;)

Päivämäärä:   15.10.24 09:25:33

RS-huolto, Autokeskus, Hedin Automotive (entinen Delta Auto) ja viimeisimpänä aloittajan kokemus K-autosta. Kaikista paikoista on kerrottu että huoltoon on voinut mennä koiran kanssa.

Kukaan ei ole nimeltä maininnut yhtään autohuoltoa johon koiran kanssa ei ole saanut mennä. Sitä odotellessa... tosin henkeä ei kannata pidättää kun sitä odottaa.

Koska koiran kanssa autohuoltoon meneminen on koiran kanssa sallittua (ainakin suurimmassa osassa paikkoja) sinne voi mennä koiran kanssa.

Se on aivan yhdentekevää mitä koiria vihaavat tai hysteeriset allergiasta kärsivät ajattelevat. Koska yrittäjä on päättänyt että sinne saa mennä koiran kanssa, silloin sinne saa mennä koiran kanssa. Onko pakko mennä koiran kanssa? Ei ole pakko mennä mutta sinne voi mennä ihan vaan siksi että se on sallittua. Ei tarvitse kikkailla sen enempää vara-avainten kanssa eikä tarvitse jättää koiraa ulos.

Eikä kenellekään tarvitse selittää miksi tekee jotain mitä ei ole kielletty.

Päivämäärä:   15.10.24 09:28:12

Ovatkohan nämä allergisten puolesta loukkaantujat edes itse allergisia koirille?

Päivämäärä:   15.10.24 09:29:53

Eikö koiraihmiset osaa lukea? Se jäi tästä keskustelusta päällimmäisenä mieleen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.