Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vihti asuinpaikkana sinkulle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.10.24 20:55:08

Kertokaa plussia ja miinuksia. Koiran kanssa muuttamassa Helsingistä syrjempään ja Vihdissä näyttäisi olevan edullisia ok-taloja, isoja tontteja ja talleja sekä myös palveluja. Töitä voin tehdä täysin etänä, ehkä kerran kuussa kävisin Helsingissä. Hevonen asuu nyt Nurmijärvellä ja saisi pysyä samassa tallissa jatkossakin tai muuttaa tarvittaessa lähemmäs.

Re: Vihti asuinpaikkana sinkulle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.10.24 06:49:53

Nostan!

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   14.10.24 07:22:02

Et pysty Vhdossä kauaa sinkkuna *

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   14.10.24 07:23:38

En asuisi Vihdissä jollei olisi ns. pakko kun mies on sieltä kotoisin ja osti kotitilansa.

Ei HSL-aluetta, julkinen liikenne koronan jälkeen yhtä sekoilua, ihmeellinen kunnallispolitiikka, todella polarisoitunut meno kunnan eri osissa. Palveluiden perässä ei ainakaan kannata tulla. Olisi edes yksi kunnon ravintola.

Sinkkuna olemisesta en tiedä mitään, muutama baari on Nummelassa, jos niistä nyt enää kukaan ketään löytää. Olen asunut 10 vuotta Vihdissä enkä ole tutustunut oikein kehenkään sinä aikana syvällisemmin. Koirapiireistä en tiedä kun en harrasta, että löytyykö millainen meno.

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   14.10.24 09:24:18

Piti vielä tarkentaa että palveluista kiinnostaa eniten ruokakauppa. Ja sinkkuna olo on ihan toivottava olotila. Hevonen ja koira riittää seuraksi ja lapset pääsee kulkemaan omilla autoillaan vaikka syrjäisempäänkin paikkaan.

Lähettäjä: Vihtiläinen 
Päivämäärä:   14.10.24 09:51:39

Mukava täällä on asua. Koirille aktiivista hommaa, ihan kivoja talleja (ei tosin oikein hyviä maneesillisia täysihoitotalleja ainakaan montaa). Auto toki kannattaa olla, mutta niin sanoitkin olevan. Nummelassa on Cittari ja 24/7 auki oleva Prisma, eiköhän ne ruokakaupan tavoitteet täytä. Aasialaista ruokaa saa myös hyvin ostettua tai woltattuakin, riippuen missä asuu. En oikein tiedä mitä palveluja Joo on vailla, aika harvoin kaipaan itse mitään mitä Vihdin alueelta ei saisi, jos ei hevosklinkkkaa lasketa.

Lähettäjä: Nummela 
Päivämäärä:   14.10.24 11:38:22

Nummelassa olen asunut pian 5v ja hyvin viihtynyt. Työpaikka ok pk-seudulla, mutta reilu 30min autolla sinne ajelee ja omalla kohdalla myös etätyömahdollisuus, eli joka päivä ei tarvitse ajella.
Peruspalvelut löytyy ja nopeasti tästä pääsee sitten Lohjalle/pk-seudulle, mutta oma auto on kyllä liikkumisen kannalta ehdoton.
Sinkkuudesta en tiedä kommentoida, kun itsellä puoliso ja lapsia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 11:44:23

Suosittelen ennemmin Kirkkonummea tai Lohjaa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.10.24 12:14:18

Mä myös viihdyn Vihdissä. Itse asun syrjässä, eli oman auton varassa elelen, joten julkisista en tiedä. Tykkään siitä, että saan sen oman auton helposti ja ilmaiseksi parkkiin palveluiden luo. Nummelasta löytyy hyvät palvelut: 2x iso ruokakauppa, joista Prisma tosiaan auki 24/7. Koiralle sitten Topdog, joka toki hintava, mutta sieltä saa tarvittavat. Eläinlääkärinä itse käytän AnturaVetiä tai isompiin hommiin Espoon Tsemppi, mutta eläinlääkäreissä täällä kyllä riittää valinnanvaraa.
Lähimmät koirakoulut taitaa olla Lohjan Koirakeskus, Kompassi ja Rallitassu. Myös harrastusseuroja ja niiden treenikenttiä on lähialueilla. Itse muutin Vihtiin reilu 5v sitten miehen perässä ja aika kivasti oon löytänyt myös "omia kavereita" niin koirien kuin heppahommien parista.

Mulla ei ole valittamista, eikä ole kiire pois. Kuten mainittu, ravintolat on Vihdissä sysipaskoja, mutta eipä täältä kauaa ajele pk-seudulle tai sitten Karkkilan helmeen, eli Kylärafla Kantoon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 12:34:48

Vihdissä on hyvät ulkoilu- ja retkeilymaastot.

Lähettäjä: :)) 
Päivämäärä:   15.10.24 12:23:51

Omasta mielestä Vihdin kirkonkylän keskustan alue on ankea paikka ei ihan niin paha kuin Karkkila mutta samalla tavalla vähän luotaantyöntävä. Toki en siellä asu, vain useamman kerran käynyt.
Itse asun Nummelassa, täällä miinusta antaisin isoista teistä kuuluvasta metelistä, mutta ihan kaikki tarvittavat palvelut löytyvät 2km säteellä. Julkiset toimii vissiin surkeasti mutta omalla autolla taittaa matkan pk-seudulle nopeasti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.10.24 12:27:59

Miksi sinkkuus on mainittu otsikossa? Mitä erityisiä palveluita tai muuta sinkku tarvitsee, mikä vaikuttaa asuinpaikan valintaan?

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   15.10.24 12:31:03

Asuin Vihdin ja Lohjan rajalla reilut 10 vuotta koirieni kanssa ja viihdyin erittäin hyvin! Nummelassa on kaikki arkiset palvelut hyvin käsillä ja jos jotain muuta kaipaa, niin Espoo ja Helsinki ovat sopivan matkan päässä käydä ajelulla. Paljon mieluummin Vihti, kuin Lohja!

Lähettäjä: Tuiku 
Päivämäärä:   15.10.24 12:48:29

Mieluummin siis todellakin kirkonkylä kuin Nummela.

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   15.10.24 12:55:47

"Lähettäjä...

Päivämäärä15.10.24 12:27:59

Miksi sinkkuus on mainittu otsikossa? Mitä erityisiä palveluita tai muuta sinkku tarvitsee, mikä vaikuttaa asuinpaikan valintaan?"

Koska koulut, päiväkodit ja lapsille suunnattu harrastustarjonta ei ole olennaista.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.10.24 13:08:30

Mutta eihän sinkkuus tarkoita, ettei olisi lapsia. On minullakin alakouluikäinen lapsi, vaikka olen sinkku. Toki aloituksessa tämä asia kävi rivien välistä ilmi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.