Lähettäjä: K13758
Päivämäärä: 9.11.24 13:55:15
Minä olen sarjan katseltuani päätynyt tekemään enempikin tutkimustyötä tästä aiheesta.
Tämän hetkinen tilannehan on se että Lyle ja Erik saattaisivat vihdoin ja viimein olla pääsemässä ehdonalaiseen. Ollaan "varovaisen optimistisia". Uusia todisteita on tullut julki; 1) Erikin serkulleen kirjoittama kirje, kauan ennen tapahtunutta rikosta, jossa ilmenee suuret hankaluudet isän kanssa. 2) Yksi perheen isän silloisen luotsaaman poikabändin nyt jo keski-ikäiseksi kasvaneista henkilöistä on astunut valoon ja kertonut tämän raiskanneen hänet 80-luvulla. Erikin ja Lylen koko perhe on jälleen todistelussa mukana kun uutta tuomiota on lähdetty hakemaan. Yleinen syyttäjä on käynyt tapauksen läpi ja suositellut tuomarille että pojille langetettaisiin uusi tuomio; "50 years to life" jolloin he voisivat välittömästi hakea ehdonalaista. Tuomarin omaksi päätettäväksi jää, antaako hän jopa "manslaughter / time served"- tuomion jolloin pojat kävelisivät ulos samantien. Kolmas vaihtoehto on, että tuomari teilaa kokonaan uudelleen tuomion, jolloin kaikki pysyy ennallaan ja Lyle ja Erik pysyvät telkien takana lopun ikäänsä. ELLEI hiljattain kuvernöörille laitettu armahdus-vetoomus mene läpi ja sitten tietysti pääsisivät heti vapaaksi. Tästä pitäisi tulla tietoa hyvinkin pian. Mahdollisesta uudesta tuomiosta toivon mukaan ensi kuun aikana.
Olen katsellut 90-luvun oikeudenkäynnin taltiointeja, nehän ovat Youtubessa nähtävillä hyvinkin laajalti. Olen vetänyt omanlaisiani johtopäätöksiä niistä, joiden perusteella en poikia ihan ruusunpunaisten lasien läpi katsele. Niin naiivi en ole. Enkä kuulu ihkuttajajoukkoon jota some on täynnä, vaan näen asiat hyvinkin raadollisina. Siltikin, olen täysin vakuuttunut siitä että pojat elivät pikkulapsesta asti aivan hirveätä elämää isänsä rääkättävänä monin eri tavoin, ei ainoastaan seksuaalisella tavalla. Hän myöskin taitavasti aivopesi poikiaan tietynlaiseen käytösmalliin ja ajatteluun siitä etteivät he osaa mitään tai ole riittävän hyviä missään. Hyväksikäytöstä ja miten se tapahtui kenenkin kohdalla, on omassa mielessäni muutama eri versio, mutta siitä ei kyllä ole minkäänlaista epäilystä etteikö sitä olisi tapahtunut. Se on jälkeenpäinkin käynyt hyvin selväksi. Mutta minusta tuntuu, ettei oikeudessa kerrottu ihan kaikkea.
Rahan tuhlaaminen meni hyvin erilailla kuin mitä on annettu ymmärtää, sekin oikeudenkäynnissä selviää. Jos nyt ajatellaan sitä jäätävän vääristelevää Netflix-sarjaa joka esittää todella karikatyyrimäisesti pojat ostoksilla ja rahaa levittelemässä pitkin kaupunkia jne... Niin voin kertoa että totuus on tähän nähden kokolailla päinvastainen. Ja mitä mä muuten vihasin siinä sarjassa kaikkein eniten, oli se, miten kertakaikkisen pieleen ne veti Lylen hahmon. Miksi siitä oli tehty rähjäävä, riehuva, tunteeton ja kiroileva hullu, kun ei se todellakaan sellainen ole. Hyvä esimerkki tästä on se, että koko 35:n vuoden vankilassa istumisen aikana hän ei ole saanut yhtäkään rangaistusta tappelemisesta.
Mutta tosiaan, toivo elää että oikeus vihdoin ja viimein tapahtuisi ja pojat pääsisivät vapauteen. Toki tappamisesta oli syytä joutua vangituksi monestakin syystä, mutta ei koko loppuiäksi tällaisessa tapauksessa. Mielestäni tuomion olisi kuulunut alunperikin olla ehdonalaisen mahdollisuudella, jolloin he olisivat varmasti jo päässeet vapaaksi.
Pystyisin kirjoittamaan tästä aiheesta monisivuisen esseen! Heh!
|