Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vakuutus omakotitaloon, en ole omistaja

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   12.10.24 22:23:39

Lähitapiolassa kotivakuutusta otettaessa pitää laittaa rasti ruutuun, että asun itse tässä omistamassani omakotitalossa. Mutta en voi laittaa siihen rastia, koska en omista taloa :D Enkö siis voi ottaa siihen vakuutusta netin kautta?

Re: Vakuutus omakotitaloon, en ole omistaja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.24 22:26:20

Eikai sinun kuulukaan vakuuttaa koko taloa vain oma irtaimistosi? Omistajalla pitää olla oma vakuutus itse taloa varten. Olisi ihan absurdia jos talo palaisi ja korvaukset maksettaisiin vuokralaiselle. Vai olenko ihan hakoteillä?

Päivämäärä:   12.10.24 22:31:45

Ihan normaali kotivakuutus, joka kattaa irtaimiston ja sun omaisuutesi. Ethän sinä VA:n omaisuutta halua vakuuttaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.10.24 22:33:12

Paitsi VA saattaa vaatia myös kiinteistövakuutuksen, koska okt:ssa riskit on ihan eri luokkaa kuin asunnoissa.

Päivämäärä:   12.10.24 22:34:14

No siis on mulla kerrostalossa vuokralla asuessa ollut aina kotivakuutus, joka korvaa, jos asunnolle sattuu jotain. Miksi se olisi eri asia omakotitalossa?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.10.24 22:38:02

Sinulla ei ole kerrostalossa ollut vakuutusta, joka kattaa kiinteistölle tapahtuvat vahingot. Sinulla on ollut irtaimistovakuutus ja rajoitettu vastuuvakuutus joka koskee tiettyjä kiinteitä kalusteita ja asunnon sisäpintoja jne.

Päivämäärä:   12.10.24 22:42:49

Triplaviiva sen sanoi.
Kerrostalossa taloyhtiö on vakuuttanut kiinteistön. Omakotitalossa kiinteistövakuutus kuuluisi VA:n maksettavaksi. Minä en suostuisi vuokraamaan omakotitaloa, jossa vaadittaisiin kiinteistövakuutus, koska talo ei ole minun.

Päivämäärä:   12.10.24 23:30:09

Mutta siis kysymys olikin että miten voin ottaa tällaisen vakuutuksen?

Lähettäjä: Penni 
Päivämäärä:   12.10.24 23:33:05

Et voikaan koska sinun ei kuulu sellaista ottaa. Kiinteistön omistaja vakuuttaa kiinteistön, vuokralainen vakuuttaa irtaimiston ja pinnat tavallisella kotivakuutuksella.

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   13.10.24 00:05:18

Ostat talon, niin voit sen vakuuttaa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   13.10.24 00:08:23

"Paitsi VA saattaa vaatia myös kiinteistövakuutuksen, koska okt:ssa riskit on ihan eri luokkaa kuin asunnoissa."

En ole kuullutkaan, että voi ottaa vakuutuksen toisen omaisuudelle. Vastuuvakuutus ja autot on eri asia.
Oletetaan tilanne, että omakotitalo palaa ja vakuutus on vuokralaisen nimissä, niin silloin korvaus menee vuokralaiselle ja itse omistaja jää nuolemaan näppejään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.10.24 00:08:30

Käsittääkseni ainoastaan kiinteistön omistaja voi vakuuttaa kiinteistön. Kuka sen korvauksen muka saisi, jos joku muu olisi vakuutuksen ottaja ja maksaja? Jos vaikka talo palaisi?

Vuokranantaja ottaa vakuutukseen kiinteistöönsä ja huomioi sen toki vuokran määrässä.

Lähettäjä: milli 
Päivämäärä:   13.10.24 00:44:08

Et voi ottaa sellaista vakuutusta mitenkään, koska vain omistamalleen asialle/eläimelle/kiinteistöllä voi ollaa vakuutuksen. Sitä ei myönnetä kuin ko omistajalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.