Lähettäjä: Huuj
Päivämäärä: 14.10.24 02:15:02
Muutimme uudelle paikkakunnalle 5lk:n jälkeen. Uudella luokalla ystävystyin luokan hylkiön kanssa ja samalla myös minua alettiin karttaa. Monta kertaa ole miettinyt, että millaista elämäni (6lk-lukio) olisi ollut, jos en olisi tuon hylkiön kanssa kaveerannut vaan olisin ollut niiden muiden luokkakavereiden kanssa. Hylkiön todellinen luonne selvisi minulle 6lk:n lopussa ja kaduin, että olin alkanut hänen kaverikseen, mutta se oli liian myöhäistä. Olin jumissa hänen kanssaan vielä yläasteen, mutta sitten tiemme erosivat, kun hän meni amikseen. Toisaalta on mahdollista, että hylkiön kanssa kaveeraaminen on pelastanut minut monelta teini-iän tyhmältä teolta. En siis välttämättä haluaisi muuttaa kaveeraamistani hylkiön kanssa, mutta haluaisin nähdä sen vaihtoehtoisen todellisuuden, mitä olisi tapahtunut, jos emme olisi olleet kavereita.
Tuo on suurin ”valinta”, jonka olen elämässäni tehnyt ja josta en tiedä, onko se ollut oikea.
Kaksi pienempää valintaa on myös. Ensimmäinen on eskari (no, tämän valinnan tekivät vanhemmat puolestani). Vanhempani olisivat haluneet minut kielikylpyeskariin ja olisin halunnut sinne itsekin. Sieltä olisi pitänyt jatkaa kielikylpyluokalle ala-asteella eikä ko. koulu ollut lähikouluni vaan pitemmän matkan päässä keskustassa. Minut laitettiin siis tavalliseen eskariin ja lähikouluun. Kun menin tokalle, ekalle luokalle tuli oppilas, joka oli käynyt sen saman kielikylpyeskarin, mutta tullut sitten kuitenkin lähikouluuni tavalliselle luokalle.
Jos saisin muuttaa elämääni, haluaisin siihen kielikylpyeskariryhmään, mutta sitten lähikouluuni.
Opiskelusta en osaa sanoa. Olen opiskellut eri alaa kuin jolla työskentelen. Joskus mietin, kuinka paljon parempi olisin työssäni, jos olisin ottanut yliopistossa toisen, nykyiseen työhöni liittyvän pääaineen. Nykyinen pääaineeni on kuitenkin todella suureksi hyödyksi sekä jokapäiväisessä elämässä että työssäni. En haluaisi muuttaa sitä, että olen nykyistä pääainettani opiskellut, mutta haluaisin muuttaa sen, että olisin esim. pitkänä sivuaineena opiskellut nykyiseen työhöni liittyvää alaa. Siihen aikaan noiden kahden aineen yhdistäminen pää- ja sivuaineeksi ei kuitenkaan ollut mahdollista.
|