Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten teillä on varaa marjoihin??

Lähettäjä: pöhkö 
Päivämäärä:   12.10.24 17:45:23

Vai voiko ne korvata mehusopalla ja montako marjaa per desi soppa sisältää?

Re: Miten teillä on varaa marjoihin??

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.10.24 17:46:43

Eipä nuo pakastemarjat niin hirveän hintaisia ole. Tai sitten kerää itse kaudella pakkaseen.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   12.10.24 17:47:49

Jos marjoista haluaa saada hyödyt irti ne pitää syödä kuumentamattomana. Ei soppaa eikä hilloja eikä keitettyjä ulkomaanmarjoja

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.10.24 17:48:32

Ei voi marjoja korvata "mehusopalla".

Suomessa Meillä on niin ihana tilanne, että jokainen voi ihan ilmaiseksi kerätä marjansa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.24 17:48:56

Puolukat ja mustikat on ihan ilmaisia kun kerää itse metsästä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   12.10.24 17:49:32

"Eipä nuo pakastemarjat niin hirveän hintaisia ole. Tai sitten kerää itse kaudella pakkaseen."

Komps. Jos ei jaksa itse kerätä niin kesällä paikallisista fb ryhmistä saa kilohinnalta edullisesti ostettua monia marjoja, niin metsän kuin kaupallisesti viljeltyjä ja niitä kun laittaa pakkaseen niin kestää talven yli. Eikä maksa soppa tai aamupuuron päälle laitetut marjat paljon. Ainakin halvempaa kuin hedelmien osto ?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.10.24 17:50:10

Kesälomalla keräsin 20 litraa mustikkaa ja 10 litraa puolukkaa sekä joitakin litroja vadelmaa. Ei maksanut mitään.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   12.10.24 17:50:48

Ainoastaan mansikoista joutuu maksaan, muutenhan kaikki ovat ilmaisia. Omassa pihassa herukoita yli oman tarpeen ja aina laitan foorumille ilmoituksen ja porukka käy poimiin loppuun. Kaikki menee, viinamat, tyrnit, karviaiset. Tosi paljon näkyy ilmoituksia että saa tulla poimiin. Mehtästä sitren puolukat ja mustikat. Toki jos ei persusta vihti penkistä nostaa joutuu maksaan.

Lähettäjä: N62 
Päivämäärä:   12.10.24 17:50:50

Olen poiminut pakastimet täyteen marjoja juuri siksi, että ei tarvitse niitä ostaa. Ovat kalliita ja poimijoiden hygienia tuskin on samalla tasolla kuin omani. Tulisi kalliiksi marjan syöntini ostomarjoilla; syön marjoja ainakin puoli kiloa päivässä.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   12.10.24 17:51:24

Kerään kesällä pakastimen täyteen ja se on ilmaista. Hyvin on varaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.10.24 17:54:23

Hyvin, enkä ole edes hyvätuloinen. Syön joka päivä pakastemarjoja, hintaa tulee alle 5e viikossa.

Lähettäjä: tadaa 
Päivämäärä:   12.10.24 17:57:16

En osta karkkia, limsaa tai sipsiä, vaan käytän rahat marjoihin.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   12.10.24 18:05:49

Sama kuin tadaa; en osta tupakkaa, alkoholia, sipsejä ja sapseja yms. Herkuttelen marjoilla ja hedelmillä joka päivä.

Päivämäärä:   12.10.24 18:21:42

Mustikoita, puolukoita yms saa metsistä ilmaiseksi niin paljon kuin vain viitsii kerätä. Kesällä mansikkaa, herukoita yms on itsepoimintana, jolloin hinta varsin maltillinen. Näin.

Lähettäjä: ^_^ 
Päivämäärä:   12.10.24 18:56:46

Ostan Lidlistä ulkomaisia mansikoita puuron kanssa ja smoothieen. Joskus myös vadelmia, myös ulkomaisia. Suomalaisiin ei ole varaa, vaikka mieluiten niitä ostaisin

Päivämäärä:   12.10.24 19:01:57

Pihlajanmarjat-ilmaisia, voi tehdä hyytelöä tai karkkeja

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   12.10.24 19:08:05

Kesällä voi kerätä varaston pakastimeen ja käytellä sieltä sitten vuoden mittaan pois. Ja jos ei jaksa kerätä, niin marjaa on kyllä ihan hyvään hintaan myynnissä. Kaupasta en osta pakasteita kuin ääriharvoin. Meneehän noihin rahaa kun kerralla joutuu enemmän ostamaan, mutta kyllähän tuosta koko talven syö.

Tänä vuonna laitoin pakastimeen vain pensasmustikkaa ja haskapia. Edelliseltä vuodelta oli vielä mansikkaa, vadelmaa, herukoita, metsämustikkaa ja raparperia.

Lähettäjä: Katsos 
Päivämäärä:   12.10.24 19:15:16

Jätät ostamatta ne irtokarkkisi ja ostat marjoja

Lähettäjä: Toksinen 
Päivämäärä:   12.10.24 19:22:50

Käy itse keräämässä.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   12.10.24 19:30:21

Ei ole varaa. Marjat on ilmaisia, mutta niiden pakastaminen ja pakkasessa säilyttäminen ei ole.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.10.24 19:48:37

Miten niin varaa? Ilmaiseksi saa metsästä, sen kun hakee. Puolukkaa on vielä, karpalokausi alkaa just.

Lähettäjä: miisu 
Päivämäärä:   12.10.24 20:01:44

Mustikkaa, punaherukkaa ,mustaherukkaa, puolukoita, mansikkaa pakastettuna . Omenahilloa pakastettu.Mansikat ostettu. Muut itse poimittu.Pitkälle talvea riittää.

Päivämäärä:   12.10.24 20:04:57

Pii, Halvemmaksi tulee pakastamalla jos ostaisi kaikki em.marjat.Pakastin energiaa säästävä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.10.24 20:14:28

Juuri ostin kotimaisia pakastemansikoita alle 10€ oli kilon pussi. Ihan hyvin on niihin varaa. Kotimaisia mustikoita ja puolukoita saa myös alle 10€/kg. Joka aamu menee puuron sekaan jotain marjoja eikä ole kovin kallista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.10.24 20:16:53

Pihasta kerätty musta ja punaviinimarjat, metsästä puolukat ja mustikat, kaikki pakkasessa. Ei maksa niin yhtään mitään.

Päivämäärä:   12.10.24 20:21:46

Mustikka ja puolukka sato hyvä.Vielä olis karpaloita. Jos ensi viikolla keräisi.

Lähettäjä: Tiitu 
Päivämäärä:   12.10.24 20:22:41

Metsästä löytyy ihan ilmaiseksi

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   12.10.24 20:28:36

Ei, pakastaminen ei tosiaan ole ilmaista
Halvimmillaan 30euroa, kalleimmillaan noin 100 euroa vuodessa. Johan se kalleimmillaankin tekee reilut 8 euroa kuukaudessa...

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   12.10.24 20:30:08

@; joo kallista on, kannattaa tuossa säästää ja ostaa lidlin mansikoita!

Päivämäärä:   12.10.24 20:31:39

Minä kerään ne ilmaiseksi metsästä.

Päivämäärä:   12.10.24 20:38:58

...ja pakastin on olemassa ihan muutenkin, ei pelkästään marjoja varten. Pakastimella myös säästää paljon rahaa, koska ruokahävikkiä saa vähennettyä pakastamalla, tai voi ostaa esimerkiksi halpoja punalapputuotteita myöhempää käyttöä varten.

Päivämäärä:   12.10.24 20:42:02

Muistakaa sitten että Suomessa on kohtia joiden marjoja ei suositella syötävän. (Maaperään joutuneiden myrkkyjen takia) Itse kerään marjat pakkaseen turvallisislta alueilta. Todella harvoin ostan jos en tiedä mistä päin on keräilty.

Päivämäärä:   12.10.24 21:26:12

Takapihalta keräsin liki 10l vadelmia. Rahaa kului 0e joten melko kallista..

Päivämäärä:   12.10.24 21:31:44

Paistaminen ei ole ilmaista, mutta monelle silti edullisempaa kuin olla ilman pakastinta ja ostaa kaikki suoraan käyttöön.

Lähettäjä: Ostakaaoma 
Päivämäärä:   12.10.24 21:34:41

Eikö teillä tosiaan ole mielikuvitusta sen vertaa, että saisitte käytettyä edes jotakin muuta välimerkkiä nimimerkkinä kuin pistettä?

Lähettäjä: Kuura 
Päivämäärä:   12.10.24 22:13:57

Olen poiminut ja ostanut sekä pakastanut.
Nyt on talveksi pakkasessa 7 eri marjaa yhteensä joku 5 ämpäriä. Karpaloita vois vielä käydä poimimassa.

Lähettäjä: Bertta 
Päivämäärä:   12.10.24 22:42:07

Itse poimimalla:
Ensin lakkoja, tänä vuonna 12kg. Sen jälkeen mustikat, 70l, vatut 12kg, viinimarjat (paljon, en jaksanut pitää määrästä kirjaa), puolukat 120l, karpalot 5l. Ja omenat, niitäkin paljon ja osan syö hevoset. Näistä hilloa, kokonaisena pakkaseen, osasta mehua. Mutta hintaa ei paljon tule.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   12.10.24 23:07:45

''Lähettäjä: Bertta
Päivämäärä: 12.10.24 22:42:07

Itse poimimalla:
Ensin lakkoja, tänä vuonna 12kg. Sen jälkeen mustikat, 70l, vatut 12kg, viinimarjat (paljon, en jaksanut pitää määrästä kirjaa), puolukat 120l, karpalot 5l. Ja omenat, niitäkin paljon ja osan syö hevoset. Näistä hilloa, kokonaisena pakkaseen, osasta mehua. Mutta hintaa ei paljon tule.''

Sama täällä, sekä puolukat kerätään itse. Kyllä noita aina talveksi monipuolisesti löytyy, lisäksi pihasta löytyy mustaherukoita, tyrniä, saskatooneja yms. metsämansikkaa. Mansikat kyllä ostetaan valmiina pakkaseen talveksi.

Lähettäjä: Raisa 
Päivämäärä:   13.10.24 09:28:25

En pysty poimimaan itse mutta ainakin tässä kylässä myyntiin poimijoita riittää eikä ole mielestäni kallista.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   13.10.24 09:52:20

Jos ostat ulkomaisia tuoreita pensasmustikoita niin varmasti on kallista, 20-30 €/kg. Mutta mitä kun jätät ne hyllyyn ja ostat suomalaisia pakastemustikoita, reilu 9 eur kilo. Ovat varmasti puhtaampia kuin ulkomaiset marjat.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   13.10.24 11:17:57

Helposti. Menen vaan metsään ja poimin. Ongelma on se, että ei ole oikein reilusti tilaa varastointiin. Näihin aikoihin haen pakastimesta ja kellarin virkaa toimittavasta jääkaapista.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   13.10.24 11:32:42

Miksi ei olisi? Enemmän rahaa menee paljon turhempiinkin asioihin. Vähän kerään itsekin, muttei riitä koko vuoden tarpeisiin, joten talvella tulee ostettua pakastettuja.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   13.10.24 11:35:02

Esim. yhden kahvipaketin hinnalla saa monta pussia mustikoita. En siis ymmärrä miten enemmistöllä ei muka olisi varaa ostaa marjoja.

Päivämäärä:   13.10.24 11:42:11

Minusta nuo kaupan pakastetut ei ole hyviä. Ei maistu samalta. Inhoan marjojen poimimista, joten ostan poimijoilta. Myös lapsemme ja mies rakastavat marjoja. Niinpä ostan poimijoilta ja mansikat kaupasta. Vuodessa marjoihin menee 400-500 euroa. Mutta maksaa ruoka muutenkin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.10.24 12:06:33

Kerään itse pakkaseen ja hillojakin tehty.

Päivämäärä:   13.10.24 12:27:19

Ei olekaan varaa. Siksi en osta marjoja.

Mustikat yleensä kerään itse. Tänä vuonna jäi välistä kun terveys reistaili. Mies kuitenkin kävi keräämässä jotain.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.