Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Genitaaliherpes estolääkitys, hinta?

Lähettäjä: onko eroja 
Päivämäärä:   12.10.24 17:16:09

On kuulemma kallis. Mikäli käytät, onko mikä merkki ja paljon maksaa kuukaudessa?
Lähinnä mietin, onkohan näissä joku hieman edullisempi vaihtoehto, kuten joissain lääkkeissä. Vai ovatko yhtä kalliita kaikki..?

Re: Genitaaliherpes estolääkitys, hinta?

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   12.10.24 17:36:13

Minäkin olen kuullut, että on kalliita. Mutta ei se minusta kovin kallis ole. Olikohan se joku 20e/paketti?

Päivämäärä:   12.10.24 17:40:47

Oho, no ei se sitten kovin kallis ole. Olen kuullut, että olisi jopa jotain 50-70euroa kuukaudessa. Ehkä nykyään hinnat tulleet alaspäin sitten.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   12.10.24 18:48:38

Anteeksi mutta mikä tämä siis on?

Päivämäärä:   12.10.24 19:06:06

Mitä tarkoitat? Siis minulla on genitaaliherpes, joka uusii joka kuukausi. Ja siihen on olemassa estolääkitys, joka estää sen uusiutumisen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.10.24 19:06:24

Valavir 10 tbl oli reilun 20€.
Eli tulee sille hintaa estolääkityksenä mutta ainakin itse mieluummin maksan sen kuin kärsin toistuvasti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.24 19:08:22

Valasikloviiri näyttää olevan 35 euroa / 42 tbl, asikloviiri reilut 40 euroa / 70 tbl. Siis kelakorvattuna. Sitä en tiedä, otetaanko noita kerran vai kahdesti päivässä. Itse olen käyttänyt vaan noita reseptivapaita huuliherpekseen.

Päivämäärä:   12.10.24 19:09:17

Ja siis lääkelasku-sivustolta löytää kätevästi lääkkeiden hinnat ja saatavuuden.

Päivämäärä:   12.10.24 19:09:43

Korjaan, lääkehaku-sivustolta :)

Päivämäärä:   12.10.24 19:10:09

~ 60€ näytti olevan 42 tbl.

Päivämäärä:   12.10.24 19:54:49

Ok, kiitos teille.
Sitä minäkin mietin, onko annostus 1 tabetti päivässä vai enemmän? Jos enemmän, tulee kyllä melko kalliiksi.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   12.10.24 19:59:40

Joskus käytin, pyysin kaikista halvimman ja ehkä kympin maksoi kuussa. Nyt tuntuu hullulta että söin tuota "turhaan" jonkun pienen näpyn takia. Lopettamisen jälkeen uusiutui muutamana kuukautena ja nyt ei ole 2 vuoteen ollut mitään. Eli luulen että "tuoreena" tartuntana oireilee vuoden pari jonka jälkeen elimistön puolustus eliminoi niin ettei nyppyjä tule.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.10.24 20:00:42

Alussa 2 tbl, voi tarvita jopa 3. Mutta sitten jatkossa yleensä riittää vain yksi tabletti.

Päivämäärä:   12.10.24 20:09:23

Ok, kiitos.
Itselläni tämä tartunta on tullut jo vuosikausia sitten. Aiemmin teki vain silloin tällöin haavan, nyt se on alkanut tulemaan joka ikinen kuukausi. En tiedä, onko stressin takia aktivoitunut vai miksi.
Periaatteessa tuo haavauma kerran kuussa nyt ei niin vakavaa ole, mutta seksistä pitää pidättäytyä.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   12.10.24 20:16:03

Ootko miettinyt että onko elintavoissa jotain muuttunut/sairaus? Yleensä aktivoituu vaan alussa tai jos jostain syystä immuunipuolustus alentunut.

Päivämäärä:   12.10.24 20:39:29

Onko teillä kokemusta kuinka monesti pitää uusiutua, että estolääkityksen saa?

Minulle uusi asia ja ensimmäinen kuuri nyt menossa.
Enkä todellakaan tästä halua kovin montaa kertaa kärsiä kun ei jäänyt vaan genitaalialueelle tartunta. Ilmeisesti seuraavat on helpompia.

Päivämäärä:   12.10.24 21:14:26

Ei kyllä ole elintavat muuttuneet eikä tietääkseni ole mitään sairauttakaan. Stressiä kyllä ollut heinäkuusta lähtien, milloin alkoi tämä jatkuva uusiminen.

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   12.10.24 21:29:46

Stressihän on todella yleinen syy minkä takia uusii.
Voi ihan hyvin johtua siitä.

Päivämäärä:   12.10.24 21:31:17

Neppu, näin minäkin olen ymmärtänyt.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.10.24 00:09:03

L-lysiini voi estää herpeksen uusiutumista ja yleensä nopeuttaa paranemista.

Päivämäärä:   13.10.24 00:10:06

Kiitos l-lysiini-vinkistä! Tuo menee ehdottomasti testiin.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.10.24 00:11:18

<3

Lähettäjä: Kuukautiset 
Päivämäärä:   13.10.24 00:14:17

Kerta sinulla kerran kuussa tulee niin se viittaa vahvasti kuukautiskiertoon eli hormooneihin, vaikka söisitkin esim. Minipillereitä tai e-pillereitä tai joku muu hormonaalinen valmiste käytössä. Sinuna kirjasin ylös koska oireet alkavat ja onko säännöllinen rytmi kuten ovulaatio, ennen kuukautisia, kuukautisten aikana vai heti sen jälkee. Onko sinulla kuukautiset, jotain oireita vaikka kuukautisia ei tule jne. Estolääkitystä sitten söisin vain ennen kuin oireiden pitäisi alkaa eli en söisi niitä kuukauden jokaisen päivänä vaan aloittaisin esim. Viikon ennen kuin oireiden pitäisi alkaa ja katsoisin kuinka vaikuttaa. Siitä sitten lyhentämään väliä jne.

Lähettäjä: Kuukautiset 
Päivämäärä:   13.10.24 00:17:55

Ja tämän kerron siksi, että itsellä kokemusta hormonaalisesta herpekseltä eli luomuna kun menen niin herpes puhkeaa herkästi kuukautisten aikana ja pahimmillaan niiden jälkeen. Raskausaikana myös vaivasi vaikka kuukautisia ei ollut ja jouduin raskauden lopussa syömään estolääkitystä. Minulla minipillerit pitäneet parhaiten herpeksen poissa, mutta yhä välillä kun pitäisi olla ns. Kuukautiset niin herpes saattaa puhjeta eli liittyy kiertoon.

Päivämäärä:   13.10.24 00:33:40

Kuukautiset: En käytä mitään e-pillereitä tms. Minulla se haavauma tosiaan tulee aina juuri samaan aikaan kuukautiskiertoa (n. 1,5vk ennen kuukautisia).
Eli tuo neuvosi on erittäin hyvä. Estolääkitys siis tehoaa silti, vaikka sitä ei käyttäisi ihan kaiken aikaa? Olisi kyllä hienoa, jos toimii noin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.10.24 10:28:45

Estolääkityskään ei välttämättä toimi vaikka sitä käyttäisi koko ajan. Tällaisissa tapauksissa nostetaan annosta siksi aikaa että oireet menee ohi, ja sitten palataan normaaliin annokseen.

Jatkuvaa estolääkitystä tarvitsee vain sellainen potilas, jonka vastustuskyky on syystä tai toisesta johtuen alentunut. Virus voi tarttua myös oireettomana, eli estolääkitys ei ole mikään varma suoja tartuttavuutta vastaan. Toki jos oireita on joka kuukausi, lääkitys on aiheellinen. Silloin siihen kannattaa hakea resepti, niin saa lääkkeet edullisemmin.

Päivämäärä:   13.10.24 14:03:38

Ei kai estolääkitystä ilman reseptiä muutenkaan saa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.10.24 14:11:32

Itsellä ihosairaus, jonka takia huuliherpes joskus levinnyt laajalle ihoalueelle kropassa. Käytössä ollut nyt vuosia valavir yksi tabletti päivässä, annoksen reilu nosto(4tbl kolmesti vuorokaudessa yhden päivän ajan), jos alkaa olla oireita.
Nyt pysyy kurissa näillä.

Päivämäärä:   13.10.24 14:26:35

” Päivämäärä13.10.24 14:03:38

Ei kai estolääkitystä ilman reseptiä muutenkaan saa?”

Vastaavaa lääkettä saa apteekista ilman reseptiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.