Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paino tippuu, mutta tuntuu "lihonneelta" !

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   11.10.24 23:40:35

Laihdutuskuuria pukkaa aina tämän vuoden heinäkuusta lähtien. Etenkin vaatteista huomaa, että paino on selvästi tippunut (isoimmat vaatteet jo aivan löysiä päällä roikkuvat), mutta miksi koko ajan tuntuu että on kuitenkin aivan turvonnut ja kuvottava ihmisolento??? Kaksoisleuka tuntuu oikein huutavan, katso minua, katso minua! Maharöllykkä tuntuu roikkuvan jo maassa.......

Olisi kiva päästä tästä läskiahdistuksesta eroon kun oikeasti tulostakin on tullut! Kohtalotovereita tässä ahistuksessa??? En kaipaa kommentteja keltään muulta joka ei tiedä miltä tämä tuntuu! Ahistus tuntuu olevan siis suurempi kuin ennen tälle kuurille ryhtymistä ja se on jo paljon!

Re: Paino tippuu, mutta tuntuu "lihonneelta" !

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.24 01:01:24

Löysä nahka tekee rumemman näköiseksi ja roikkuvaksi röllykäksi. Näytin paljon paremmalta 20 kg lihavampana kuin laihempana.

Lähettäjä: Tuttua 
Päivämäärä:   12.10.24 09:49:11

En tiedä painosta, koska ei ole vaakaa, mutta tuon tunteen tunnistan paremmin kuin hyvin. On olo, että on turvonnut, vaikka esim. vaatteet istuvat päällä ihan hyvin.

Maharöllykkä ei minulla tunnu roikkuvan maassa, mutta kun kävelen, niin pystyn kuvittelemaan mahan tilalle puolelta toiselle heilahtelevan pallon, jota vyörytän eteenpäin, koska se kasvaa minussa kiinni. Enkä ole raskaana. :D

Minulle tähän turvonneeseen tunteeseen auttaa muutama oikein tosi tehokas ja pitkäkestoinen rääkkihikilenkki joko pyöräillen tai hölkäten/juosten. Pitkäkestoinen tarkoittaa vähintään 1,5 tuntia, mielellään 2, ja lenkillä täytyy oikeasti tulla niin hiki, että vaatteet kastuvat. Ja pitää hengästyä muutaman kerran niin, että puuskuttaa kuin höyryveturi. Lenkkejä pitää tehdä riittävästi, aina yksi ei riitä. Joka päivä ei voi rankkaa lenkkiä tehdä, mutta kroppa kyllä kertoo, mitä se vaatii.

Rääkkijakson jälkeen helpottaa. Turvonnut tulee takaisin, jos ei ehdi liikkua tarpeeksi. Kuitenkaan hikilenkkejä ei alun rypistysten jälkeen tarvitse tehdä kovin usein, kunhan muuten liikkuu joka päivä, useimpina päivinä ainakin tunnin.

Eikä lenkkejä saa kompensoida syömällä litran jäätelöä ja paketin keksejä...

Lähettäjä: Tuttua 
Päivämäärä:   12.10.24 09:50:41

Turvonnut TUNNE tulee takaisin, piti kirjoittaa.

Päivämäärä:   12.10.24 09:59:30

Koska laihtuminen itsessään ei riitä, täytyy myös kiinteyttää kroppaa jotta se muuttuu kauniimmaksi. Eli painoja nostelemaan ja lenkille!

Lähettäjä: Tsemppiä sulle 
Päivämäärä:   12.10.24 10:10:27

Kuinka paljon pitää painaa että laihduttamisen jälkeen tuntuu turvonneelta ja lihoneelta?
(Sori kun ihmettelen)

Lähettäjä: Tiuku 
Päivämäärä:   12.10.24 10:22:53

Mulla oli vastaava tunne, kun painoa alkoi tippua. Tuntuu, että etenkin jenkkakahvat oikein pullahti ulos ja melkein vaatteet istui paremmin, kun painoa oli enempi. Kai se johtui siitä, ettei rasva sulanut tasaisesti kaikkialta, niin ne muhkurat tuli sitten silmille, kun laardit suli ympäriltä.

Päivämäärä:   12.10.24 10:53:03

On vaan niin ahdistunut olo ja tosiaan tuntuu että kaikki roikkuu vaan kahta kauheammin. Olen ollut mm. illat kokonaan syömättä vain, koska ahdistaa. Viimeksi kun laihduin, taisi olla sama homma, että ahdistuin sitä enemmän mitä enemmän laihduin. Silloin liikuin lähes päivittäin ja ihan kunnon hikeen yleensä. Miten ihmeessä tästä tunteesta pääsee oikeasti eroon...

Lähettäjä: Toksinen 
Päivämäärä:   12.10.24 19:26:03

Voisiko olla, että olet menettänyt lihaksia laihduttaessa?

Päivämäärä:   12.10.24 19:27:22

Tuo kuulostaa syömishäiriön alulta. Ole tosi tosi varovainen.

Lähettäjä: Mhgf 
Päivämäärä:   12.10.24 20:41:33

Mieti joku fiksu syöminen, ei dieettiä vaan sellainen jota voit noudattaa elämäntapana, muuten sorrut ja lihot vanhat takaisin ja enemmänkin.

Mulla sama, yht äkkiä olen alkanut kiinnittää huomiota lkaksoisleukaani ja kaulaani joka ei enää olekaan niin sileä... Läps, pienet on ihmisellä murheet.

Oletko sinkku vai parisuhteessa? Ettei vaan mies väheksy sinua tms?

Lähettäjä: Mhgf 
Päivämäärä:   12.10.24 20:42:40

Sitten voi olla tietty ihan turvotustakin.
Mullakin oli mutta sain hillittyä jollain luontaistuotteella
Kokeile maitohappobakteereita tms...

Päivämäärä:   12.10.24 23:24:02

No turvotukselta tämä järjellä ajateltuna tuntuu ja näyttää, mietin onko se vain jotain hiilaripöhötystä ja pitäisi niitä vähentää.. Mutta miksi se tuntuu kuin olisi lihavampi aina vaan.. ei ole järkeä ja syö itsetuntoa entisestään.

Miestä minulla ei ole, ei ole koskaan ollutkaan. Enkä ole muille tästä laihdutuksesta kertonut kuin omalle äidille, ja häneltä ei arvostelua ole tullut. Kaikki tulee oman pään sisältä..

Terveyden takia on pakko laihduttaa nyt viimeistään nämä kammottavat läskit pois, se varmaan tässä myös ahdistaa.. Kohta ei enää onnistu jos vaan vuodesta toiseen olen läski, läski ja läski. UGH.

Lähettäjä: whhhh 
Päivämäärä:   13.10.24 03:39:15

Minunkin pitäisi laihduttaa jonkin verran. Mutta pelottaa miten pahasti nahka roikkuu sen jälkeen :/

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.10.24 08:17:18

Tärkeää olisi harjoittaa myös omaa mieltä ja hyväksyntää sitä omaa kroppaa kohtaan.

Vihasin itseäni ja olomuotoani vuosia, mutta nyt kun pääsin edes jonkun verran sinuiksi itseni kanssa, on laihdutusoperaatio ollut huomattavasti mukavampaa

Tsemppiä, älä luovuta

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   13.10.24 08:36:01

En ole laihtunut gramaakaan, ainoastaan kiinteytynyt liikunnan lisäämisen seurauksena: varsinkin reidet on selvästi muuttaaneet koostumusta ja naamakin kaventunut, mutta tämä on tosiaan korostanut kaikkea sitä, mikä ei ole kiinteytynyt. Maha tuntuu entistä turvonneemmalta ja pullakammalta, kun reisien läskit ei ole tasapainottamassa vaikutelmaa. Rinnat tuntuu aina vaan roikkuvammilta (ja sikäli isommilta&häiritsevämmiltä), niiden suhteen en tiedä onko vain ikää vai rasvan vähenemisen aiheuttamaa tyhjentymistä.

Omalla kohdalla liikunnan lisääminen yleisesti on ollut ajallisesti paljon pois nimenomaisesti keskivartaloon kohdistuneesta kotisohva-jumappailusta, joten toivon että tuo mahan röllötysvaikutelma on saatavilla hallintaan lisäämällä keskivartalon treeniä. Näkee sitten vuoden päästä olinko oikeassa.

Päivämäärä:   13.10.24 09:17:08

Ihmettelen sitä, miksi aina käy näin että itseinho nostaa päätään ihan täysillä. Toivon tosiaan, ettei paino enää tulisi takaisin, niin ei tarvitsisi tehdä tätä isoa projektia enää koskaan uudestaan..!

Tämä iltasyömisen pois jättäminen on ollut niin tehokasta, että nyt tiedän miten pystyn oikeasti hallitsemaan omaa painoani. Aikaisemmin on ollut vain todella tiukka ruokavalio ja paljon liikuntaa, se vie niin paljon aikaakin, kun laskee kaikki ravintoaineet ja liikkuu paljon. Nyt tuloksia on tullut myös hiilareita syömällä, joten sikäli tämä on kestävämpi ratkaisu kuin aikaisemmin, jolloin olin ainoastaan pahoilla miinuskaloreilla ja en syönyt suunnilleen edes kaikkia kasviksia, koska niissä on "niin paljon hiilaria".

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   13.10.24 09:17:17

Kannattaa ostaa uusia istuvampia vaatteita. Sopivat vaatteet tekevät paremman mielen.

Päivämäärä:   13.10.24 09:33:17

Aloittaja, sinulla on syömishäiriö.

Päivämäärä:   13.10.24 09:57:39

Jos minulla olisi syömishäiriö, en olisi varmaan alun alkaenkaan hirvittävän ylipainoinen. Mutta sitäpä minä olen.

whhhh, toivon todella, että tämä "roikkuva massa" ei jää sellaiseksi kuin pelkään.......

Sanna, tämän olen tehnytkin, hankin juuri mm. parit uudet housut itselleni. Onneksi nykyisin isokokoisetkin voi ostaa kivan näköisiä vaatteita toisin kuin ennen..

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   13.10.24 10:03:41

"Jos minulla olisi syömishäiriö, en olisi varmaan alun alkaenkaan hirvittävän ylipainoinen. Mutta sitäpä minä olen."

"Hirvittävä ylipaino" on yleensä myös syömishäiriöisen toiminnan tulosta. Syömishäiriö ei tarkoita vain anoreksiaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   13.10.24 10:43:10

Minulla oli 30 kg ylipainoa ja kyllä se ihan syömishäiriön kautta tuli.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.