Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lähtisinkö vai enkö kielikurssille?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.10.24 22:21:50

Rahan ja loman järjestymisen puolesta voisin mennä EF:n kielikurssille. Mutta mietin, oppiiko siellä riittävästi ja puhutaanko myös vapaa-aikana englantia? Olen menossa paikkaan, missä asutaan asuntolassa, ei kenenkään kotona.

Re: Lähtisinkö vai enkö kielikurssille?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   12.10.24 01:19:57

Itse olin aikoinaan kielikurssilla Englannissa, enkä oikeastaan kokenut hyötyväni siitä juurikaan. Me tosin asuimme isäntäperheissä ja siinä saa (luullakseni) enemmän harjoitusta puhumisessa ja kuullun ymmärtämisessä kuin jos asuu asuntolassa. Toki sekin riippuu asuntolan muista asukkaista, kuinka kansainvälistä jengiä siellä on ja puhuvatko he toisilleen vai onko kukin itsekseen ja juttelee ehkä kaverinsa kanssa.

Puhutaanko vapaa-ajalla englantia se riippuu siitä mitä teette vapaa-ajallanne. Jos istutte yksin huoneessanne ettekä kulje missään tai tapaa paikallisia, niin ei siinä paljon harjoitusta saa.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   12.10.24 11:28:09

Riippuu mikä sun "ongelma" on kielenoppimisen kanssa. Jos puute on vain sanasto ja kielioppi, sen voi tehdä kotimaassakin. Jos puuttuu rohkeutta käyttää kieltä, paras tapa on mennä alkuasukkaiden pariin missä tullaksesi ymmärretyksi joudut käyttämään kyseistä kieltä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.24 12:04:45

Mene ihmeessä jos on mahdollisuus! Nauti kokemuksesta, opit tai et.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   12.10.24 12:10:41

Olet oletettavasti aikuinen, niin eikö olisi vain hedelmällisempää matlustaaitse maksamatta välikäsille? Harjoitusta kuelen käyttämiseen saa ihan päivittäisessä kanssakäymisessä muiden kanssa.

En itse ole kielinero, pikemminkin päinvastoin, mutta yllättävän lyhyelläkin reissulla saattaa oppia jopa ummikkona paikallista kieltä. Omalla kohdalla osaan esim tilata ruokaa/juomaa, lukea ruokalistoja seitsemällä kielellä (kolmella hyvin, yhdellä varsin hyvin, kolmella enmmän kuin auttavasti) ja useista muista kielistä tiedän satunnaisia sanoja, joista on hyötyä.

Lähettäjä: Kansalaisopisto 
Päivämäärä:   12.10.24 14:15:28

Olin lukiossa, kun osallistuin EF:n 3 viikon kielikurssille. Asuttiin asuntolassa, jossa oli vain suomalaisia, joten puhuttiin suomea. Oppitunteja oli arkisin, mutta ne olivat helpompia kuin lukion kurssit. Paikallisen opettajan kanssa pystyi vähän keskustelemaan, mutta koska ryhmä oli niin iso, ei aikaa yhdelle riittänyt kovinkaan paljon. Kaupoissa yms. sitten tuli treenattua sitä perus turistikieltä, mutta ei siitä yo-kirjoituksia ajatellen hyötyä ollut.

Huomattavasti enemmän opin, kun kävin kerran viikossa kansalaisopiston keskustelukurssilla. 1,5h joka torstai kuuntelin aluksi kun muut puhuivat. Usein en ymmärtänyt mitään. Sitten kielitaito alkoi kehittyä, aloin ymmärtää muita ja ensimmäisen vuoden keväällä pystyin jo osallistumaan keskusteluihin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.