Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Juurihoito

Lähettäjä: Utopiaa 
Päivämäärä:   11.10.24 18:30:56

Maksaa juurihoito Oralilla yksinään noin 800-1000, eli mistä tuo lista toimenpiteitä 623 euroa tulee. Inarin hammashoitola?

Re: Juurihoito

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   11.10.24 19:12:43

Olen aina saanut juurihoidon julkisella puolella, tuollaisiin summiin ei olisi varaa.

Lähettäjä: Mummu 
Päivämäärä:   11.10.24 22:19:46

Jep, kallista on. Kävin juurihoidossa oralilla pari kuukautta sitten, maksoi 1000e. Siihen päälle vielä sitten keraaminen hammaskruunu 800e. Siinä sitä vaan mietiskelin, että onneksi oli säästöjä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   12.10.24 02:35:12

Mee kunnalliselle niiden on pakko hoitaa ja luultavasti saat ajan yksityiselle. Mulla makso juurihoito vähän alta 300€

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   12.10.24 08:38:25

Kunnallisella olen käynyt.
Ei mulla ole varaa laittaa tonnia juurihoitoon.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   12.10.24 09:00:07

Ei se mulla Oralilla mitään tonnia maksanut. Jotain 500, kaksi käyntiä.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   12.10.24 09:03:58

Perusasiat pitäisi ihmisen voida suorittaa järkevästi, katto pään päällä, hammaslääkäri, lääkäri, vesi ja sähkö. Jos käy töissä tai on eläkkeellä ja pienet tulot nämä pitäisi olla kunnossa.

Sosiaalilusmuille en moista suo

Itse varasin lääkärille aikaa kun tarvitsisin e-pillerit tai kapselin. Lääkäri soittelee joskus, saattaa mennää viikkojakin. Ajattelin että sepä kiva. En ole käynyt 10v aikana kuin kerran jalasta festarilla etten todellakaan ole rasittanut terveydenhuoltoa ja sitten kun kävisi millään ei pääse.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   12.10.24 09:04:14

Fyssarilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.10.24 12:36:42

Jos se juurihoidettava hammas on jossain takana niin ettei e näy niin anna repiä irti. Juurihoidettu hammas usein kuolee täysin ja hajoaa jokatapauksessa ensimmäisen 10v sisällä. Julkisella ei kruunuja tehdä ja sillankin saa vaan jos hammaslääkäri katsoo sen aiheelliseksi. Terveisin 1tä hammasta vajaa, kukaan ei ole hammaslääkäriä lukuunottamatta tätä koskaan huomannut eikä se ole vaikuttanut mihinkään. Toki jos hammas on eturivissä niin asia on eri.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.10.24 12:47:41

Mistä tietää, että juurihoidettu hammas on poistokunnossa? Itsellä alkanut tuntua kipua juurihoidetun hampaan sivulla, mutta en tiedä onko kyse vain reiästä. Kauhistuttaa mennä hammaslääkäriin, jos edessä onkin hampaanpoisto - hammas kun sijaitsee alarivissä aika edessä..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.