Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nykyinen soittelee exälleen

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   11.10.24 00:24:47

Katsoin hänen puhelimesta on soittanut exälleen 24min puhelun. Vähän ihmetyttää.. Ennenkin ollut outouksia ilmassa.. Kysyn nyt, että missä menee teidän rajat kuinka paljon nykyinen voi olla exän kanssa yhteyksissä?

Re: Nykyinen soittelee exälleen

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.10.24 00:42:46

Minä olen meistä se, joka on exänsä kanssa tekemisissä. Meillä on yhteiset koirat ja ex asui aiemmin vuokralaisenani. Ihan viikoittain tulee viesteiltyä/soiteltua ja eipä tuo ole nykyistäni haitannut, tietää ihan hyvin, että ollaan hyvissä väleissä. En ymmärrä, miksi muuta pitäisikään - henkilö on kuitenkin ollut elämässäni enemmän tai vähemmän miltei koko aikuisikäni.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.10.24 00:43:11

Minua ihmetyttää enemmän mitä sinä nuuskit toisen puhelinta, kuin mitä toisella on ollut ystävälleen asiaa.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   11.10.24 00:45:09

Jos on yhteinen lapsi niin sen verran voi olla yhteydessä mitä lapsen asioiden hoitamiseen menee aikaa. Enpä keksisi muuta syytä jos erosta jo hyvin aikaa. Muutoin sallisin kuulumisten vaihtelun kerran parissa vuodessa ja joulukortin.

Lähettäjä: Näppylä 
Päivämäärä:   11.10.24 00:56:36

Kiinni exässä vielä pahasti, eikä osaa aloittaa uutta lukua elämässään. Jättikö ex, eikä voi tubteilleen mitään? Miettisin yksin tai yhdessä onko valmis jatkamaan? Vai käyttääkö ex tissukkaa hyväkseen? Taloudellinen hyväksikäyttö?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   11.10.24 00:58:57

Ei heillä ole yhteisiä lapsia ja olemme siis jo naimisissa.

Lähettäjä: Se paha Ex 
Päivämäärä:   11.10.24 01:20:12

Minun ex- mieheni soittelee minulle ehkä noin kerran kuukaudessa. Joo, on kaksi lasta mutta he ovat jo aikuisia joten usein ei heidän asioistaan puhuta. Eksällä on uusi vaimo, ja väliin vaistoan jonkinasteista mustasukkaisuutta. Siihen ei kyllä ole mitään syytä. Emme kumpikaan eksän kanssa haikaile menneeseen ja erosimme hyvästä syystä. Mutta siltikin ex on minulle jollain tasolla tärkeä ihminen. Tosin nuo kuukausittaiset puhelinkeskustelut riittävät minulle mainiosti. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.10.24 04:48:03

Mitä nykyinen vastasi, kun kysyit asiasta tutkiessaan hänen puhelintaan?

Päivämäärä:   11.10.24 08:23:12

Mä olen meistä se joka on yhteydessä exäänsä. Eipä se nykyistä haittaa. Kahvitellaankin välillä kolmistaan ja muutenkin vietetään aikaa yhessä. Välillä ollaan exän kanssa kaksistaan.

Lähettäjä: hvitserk 
Päivämäärä:   11.10.24 09:08:48

Minä kirjoittelen kuulumisia melko usein ja soitellaankin noin kuukauden tai parin välein 25 vuoden takaisen exän kanssa, ollaan aina pidetty yhteyttä enempi-vähempi. Oltiin ennen seurustelusuhdetta kavereita ja näin ollen olemme edelleen. Ei ole lapsia tai muuta "pakottavaa tarvetta". Siispä joskus heistä voi jäädä elinikäisiä ystäviä vaikkei tunteita olisikaan enää pelissä.

Nyt olen ollut naimisissa jo 15 vuotta, eikä hirveästi ole ollut tämän nykyisen miehen kanssa puhe exästäni mutta kyllä hän tietää että pidän yhteyttä jonkin verran eikä se häntä haittaa.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   11.10.24 09:17:17

Minä pistin välit poikki exiin kun aloin pohtimaan miksi halusin olla heihin yhteydessä. Vapaa-aikaa on muutenkin niin vähän, että vietän sen mielummin oikeiden ystävien ja perheen kanssa. En vaan "saanut" exiltä oikeastaan yhtään mitään.

Ja yhdellä oli selkeästi vielä tunteita minua kohtaan, joten en kokenut uudelle miehelle reiluksi pitää häneen yhteyttä.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   11.10.24 09:26:24

Ei kaikkien välit katkea totaalisesti kun suhde päättyy. Hienoa jos pystytään olemaan vielä kavereita.

Lähettäjä: Sukka 
Päivämäärä:   11.10.24 10:20:39

Minä olen yhden exäni kanssa edelleen läheinen kaveri. Olimme kavereita ja samoissa piireissä ennen suhdetta ja palasimme siihen samaan, kun päätimme suhteen. Voisin hyvin soittelevani hänen kanssaan 20-30 minuutin puheluita ja soittelenkin silloin tällöin, jos ei pidempään aikaan ole nähty.

Isompi red flag on, että olet ilmeisesti luvatta nuuskinut kumppanisi puhelinta.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   11.10.24 10:26:54

Siis nykyinen on KERRAN soittanut yhden 24min puhelun exälleen? Ja olet nyt siitä noin huolissasi. Ilmeisesti erosta on jo vuosia, kun te olette ehtineet naimisiinkin asti.

Nyt jotain rajaa tuohon vainoharhaisuuteen.

Syitähän tuollaiseen voi olla monia. Voi olla että pitkästä aikaa halusivat vaihtaa kuulumisia tai voi olla että exän perheessä on vaikka sattunut jotain (esim. kuolemantapaus) ja exä halusi kertoa siitä miehellekin, mieskin kuitenkin tunsi exänkin sukulaiset. Ehkä exä tarvitsi apua, esimerkiksi jokin laite, joka on hankittu jo heidän yhdessä olon aikana tai ehkä exä etsi jotain kadonnutta tavaraa ja mietti olisiko se kuitenkin päätynyt miehelle. Ja siinä samassa ehkä vaihdettiin ne kuulumiset.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.10.24 10:34:47

Minkä takia sinä kaivelet kumppanisi puhelinta?

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   11.10.24 16:00:16

"Muutoin sallisin kuulumisten vaihtelun kerran parissa vuodessa ja joulukortin."

Sallisit?, että aikuisen ihmisen pitäisi nykyiseltä kysellä "sallimista".

Uudehko miesystävä viimeksi tänään kertoi auttaneensa ex-vaimoa jossain tekniikkaan liittyvässä jutussa. Lapsensa äidin kanssa on yhteydessä useamman kerran viikossa.
Itse olen viestitellyt oman exän kanssa kolmena eri päivänä, ihan asiaa kylläkin.

Hiukan ihmettelisin jos minun pitäisi jollekin alkaa tekemään selkoa kenen kanssa olen yhteydessä.

Minä en ole kukaan sallimaan tai olemaan sallimatta miesystävän yhteyksiä yhtään kehenkään.

Lähettäjä: vilma 
Päivämäärä:   11.10.24 16:06:22

Kun mä täytin 40 vuotta mun mies ja ex (molemmat muusikoita) soitti ja lauloi mulle yhdessä mun lempibiisin. Ja TIETENKIN ex oli myös siellä mun synttäribileissä. Meillä on exän kanssa yhteinen lapsi.
Mä olen onnellisesti uusissa naimisissa ja niin on myös ex. Ollaan kavereita, ei nähdä/soitella usein mutta välit on hyvät.
Ei mun mies tai exän vaimo ole mustasukkainen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.10.24 16:16:52

Jos on jotain yhteistä -lapsi tai lemmikki yms niin ok.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   11.10.24 16:19:44

Mustasukkaisuus kertoo vain huonosta itsetunnosta, ei mistään muusta.

Mun isoäiti sanoi: "muista sie xx aina, että jos miehes siut vaihtaa niin huonompaan vaihtaa!"

Tällä on menty.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   11.10.24 16:25:25

Lähettäjä: ++
Päivämäärä: 11.10.24 16:00:16

"Muutoin sallisin kuulumisten vaihtelun kerran parissa vuodessa ja joulukortin."

Sallisit?, että aikuisen ihmisen pitäisi nykyiseltä kysellä "sallimista".

Jos haluat nähdä asian noin, niin siitä vain. Elämänkokemukset on erilaisia, ehkä mun normit sallittavalle eli hyväksyttävälle käytökselle suhteessa on eri kuin sinun. Ei mun miehen tarvitse kysellä keneen hän saa olla yhteydessä, koska ajattelee asiasta samalla tavalla kuin minä.

Lähettäjä: Almera 
Päivämäärä:   14.10.24 15:35:08

Onko tässä edistystä? Ymmärrän jonkun asian tarkistamisen tai sopimisen mutta 24min puhelu kyllä herättäisi muutaman kysymysmerkin... Ei hyvä.

Päivämäärä:   14.10.24 15:37:44

Almera, oletko koettanut työstää tuota mustasukkaisuutta ja luottamuspulaasi ammattilaisen kanssa? Voisi olla hyväksi.

Päivämäärä:   4.11.24 13:16:21

Ällö, en ole :) 24min puhelu kyllä herättää kovastikin kysymyksiä ja siksi olisin alottajan kommenttia kaipaillut.

Päivämäärä:   4.11.24 13:57:06

Almera, juttelin eilen exäni kanssa 35 min. Ihan yleisiä kuulumisia, isänsä kuolemasta, asuntoni remontista, koirista jne. Nytkö pitää huolestua? :D

Päivämäärä:   4.11.24 14:14:56

Miksi siihen exään on yhtäkkiä pitänyt ottaa yhteyttä? Hieman minullakin epäilykset heräisivät.

Ei sitä suotta sanota että vanha suola janottaa..

Lähettäjä: Pauke 
Päivämäärä:   4.11.24 14:20:23

Mitäs sen on merkitystä mistä puhuu ja kuinka kauan.
Minä ja ex mieheni olemme todella hyviä ystäviä. Lapset ovat aikuisia ja me olemme eronneet 13 vuotta sitten. Olemme tekemisissä useita kertoja viikossa, joskus saattaa olla viikkokin välissä ettemme ole.
Puhumme aikuisista lapsistamme, omista parisuhteistamme, elämästä yleensä. On ihanaa kun on ihminen joka tuntee sinut hyvin ja jakaa elämäänsä.
Harmi että hänen nykyisessä on mustasukkainen, syytä ei ole mutta uskon hänellä olevan itsetunnon kanssa ongelmia kun ei tilannetta ymmärrä.
Meille on ollut aina selvää ettei ystävyytemme lopu uusien ihmisten vaateisiin. Jatkakoon matkaa jos ystävyys on liikaa.

Lähettäjä: pim 
Päivämäärä:   4.11.24 14:26:41

Ei aina tarvitse välejä katkoa.

Itse olin eksäni kanssa 8v yhdessä, ei lapsia. Erosta yli 15 vuotta. Koko tämän ajan ollaan oltu hyviä ystäviä ja jopa niin, että molempien nykyiset puolisot kuuluvat tähän neljän hyvän ystävän porukkaan. Vietetään aikaa paljon yhdessä, katsellaan leffoja, autetaan mm. remontoinneissa puolin ja toisin, istutaan kahvilla jauhamassa jaskaa, ostellaan joululahjat ym. ym. Yhteisessä whatsapp-ryhmässä hölistään lähes päivittäin, ja kyllä, juttelen eksäni kanssa myös pitkiä puheluita kahdestaan, eikä varmasti ole mitään romanttista niissä. Todella monet äimistelevät meidän kaikkien välejä, mutta siitäpähän, pitäkööt omista ystävistään huolta eikä muiden asioista.

Miksi tongit toisen puhelinta?

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   4.11.24 14:42:08

Ystävinäkin voi erota. Vasta käytiin mun nykysen miehen, mun exän ja hänen nykyisensä kanssa pakohuoneessa ja syömässä ja samalla porukalla myös vietetään parin viikon päästä mun synttärit.

Voin myös käydä kahvilla/moikkaamassa muuten vaan ilman, että kummankaan nykyset on paikalla. Oikeastaan päivittäin ollaan yhteydessä jollain tasolla.

Ei, vanha suola ei todellakaan janota kummallakaan, koska romanttiset tunteet kuoli jo suhteen aikana ja erosta aikaa n 15 vuotta. Hän on vain mun erittäin hyvä ystävä, kuten myös mun nykyisen miehenkin ystävä ja toivon, että hänen nykyisestä naisestansa tulee mulle myös ystävä.

Ylempänä joku sanoi, että "sallisi" yhteydenpidon kerran parissa vuodessa ja joulukortin. Minä laittaisin tuollaisen "kumppanin" eteenpäin, joka alkaisi minulle sanelemaan kenen kanssa saan ja kenen kanssa en saa olla tekemisissä.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   4.11.24 14:47:21

Toiset on epävarmoja, mustasukkaisia ja vainoharhaisia. Itse en ole exiini yhteydessä, lapsen isään olisi toki hyödyllistä olla käytännön asioiden hoitamiseksi, mutta hänen nykyinen kumppaninsa ei tätä salli. Vaikeutti asioita todella paljon kun tuli kuvioihin muutama vuosi sitten, mutta toisaalta minulle myös henk.koht. helpompaa, kun ei tarvitse olla tekemisissä. Lapseni on onneksi jo lukioikäinen, niin pystyy itse sopimaan vierailuistaan isänsä luona. Muutoin tuo nyt ei sitten arkeen osallistukaan.

Nykyinen oma kumppanini on lastensa äidin kanssa kyllä yhteyksissä lasten asioissa harvakseltaan, tämä on minulle ihan ok. Mieheni on lasten yksinhuoltaja. Ei tulisi mieleenkään alkaa rajoittamaan tai keksimään mitään sääntöjä, ei kuulu minulle ja tiedän että näillä ei ole keskenään mitään ollut enää vuosiin.

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   4.11.24 14:57:13

Olihan täällä se juttu (ketju tänään vai eilen?) jossa mies käynyt exän kanssa saunomassa. Sanoisin että kyllä tuo jo vähän herättäisi kysymystä ilmoille jos kaksin saunotaan.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   4.11.24 17:56:21

Eksän kanssa yhteydenpito on normaalia, mutta sen salailu ei.

Lähettäjä: Ruusu 
Päivämäärä:   4.11.24 18:44:59

Jos exät on 100% enää vaan kavereita/lasten äitejä niin olkoot yhteyksissä niin paljon, kun huvittaa.
Oleellista on, että huvittaa pitää sitä yhteyttä niin, ettei häiritse meidän parisuhdetta, keskinäistä luottamusta ja arvostusta. Yhteydenpito exään hoituu muun arjenpyörityksen lomassa niinkuin muidenkin kaverien/isovanhempien/lastenvahtien/harrastusasioiden hoito eli ei parisuhdeajalla. Kunenollaan yhdessä, me ollaan me ja sillä on syynsä, miksi exä on exä ja kommunikointi yms mun/meidän perheen kanssa on ykkösasia.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   4.11.24 21:18:57

Jos on exän kanssa lapsia tai jotain yhteistä niin eihän siinä mitään.

Lähettäjä: Musta 
Päivämäärä:   4.11.24 21:21:33

Haha, onnea vaan mun tuleville kumppaneille, pidän kahteen ex mieheen yhteyttä. Toisen kanssa voidaan soittaa tunninkin puhelu, toisen kanssa kahvitellaan ja käydään keikoilla.

En ajatellut kumpaakaan hylätä jos alan vielä seurustelemaan. Jos asia ei olisi uudelle miehelle ok, se on vain merkki siitä ettei hän olisi mulle sopiva.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 22:08:59

Aloittaja on sairas. Älä tongi toisten puhelimia saati mieti mitään muita rajoja kuin ihan itsellesi miten pystyisit hilitsemään itseäsi. Oletko läheisriippuvainen?

Olen itseasiassa menossa eksäni luokse toiselle paikkakunnalle tällä viikolla ja varmaan oltiin tunti puhelimessa viimeksikin soitellessa kuten useinmiten. Ei todellakaan ole kellään asiaa rajoittaa toisen ihmisen tekemisiä, jos sellainen alkaa olemaan mielessä sitten rajataan oma itsensä pois siitä suhteesta ja annetaan toisen elää.

Päivämäärä:   5.11.24 14:14:53

Edelleen alottajan kommentteja odottelen, onko tapahtunut edistystä tapauksessa?

Lähettäjä: Tosisennu 
Päivämäärä:   5.11.24 14:30:04

Me soitellaan exän kanssa viikottain, jopa useamman kerran viikossa. Molemmilla jo monta vuotta ollut uudet puolisot. Nämä puolisotkin on tavattu ja hekin tietävät, että pidetään yhteyttä. Jos olisi ollut heille ongelma niin ei olisi tarvinnut pohtia kumman olisi valinnut, pitkäaikaisen ystävän vai tuoreen tuttavuuden, jolla on selkeästi itsetunto-ongelmia, omistushalua ja mustasukkainen luonne.

Olisihan se nyt vähän outoa jos pitkän parisuhteen jälkeen pitäisi käyttäytyä kuin toinen olisi ventovieras. Mustasukkaisuus sinänsä on jo nounou, puhumattakaan jos toinen on mustasukkainen menneisyydestä. Ketään ei voi omistaa, mutta varsinkaan kenenkään menneisyyttä ei voi. Se ex voi vielä olla kauniimpi/komeampi/menestyneempi/varakkaampi kuin nykyinen, joten huonoitsetuntoiselle paras olisi joku peräkammarinhenkilö, jolla ei olisi entisiä, joille soitella tai joihin verrata.

Päivämäärä:   5.11.24 14:35:11

Komppaan Tosisennua.

Eilen täällä oli topic, jossa kysyttiin exän parasta/huonointa piirrettä nykyiseen verrattuna. En keksinyt exästäni mitään ylivertaista piirrettä, koska hän ja nykyiseni ovat niin tasavertaisia keskenään hyvien puoliensa suhteen. Suhde kariutui siihen, että exäni ei ollut niin aktiviinen kuin nykyiseni on - helpompi olla, tehdä, matkustaa, harrastaa yms.

Silti exäni on erittäin rakas ihminen ja hän on luonteeltaan kultaa - miksi emme siis olisi yhteyksissä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.