Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ottaisitko koiran ei niin mukavalta kasvattajalt

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   10.10.24 22:30:35

Olen ollut kasvattajan kanssa puhelimessa ja puhelu meni mielestäni aika huonosti. Kasvattaja vaikutti ajoittain jopa vihaiselta minulle. Kuitenkin kutsui lopuksi käymään?
Ottaisitko kasvattajalta, joka ei vaikuta kovin mukavalta, koiran?

Re: Ottaisitko koiran ei niin mukavalta kasvattajalt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.24 22:32:28

Koiraahan sinä olet ostamassa etkä kasvattajaa?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   10.10.24 22:34:49

No en.

Päivämäärä:   10.10.24 22:35:11

Kyllä, mutta kyllähän sen kasvattajan kanssa jatkossakin olisin tekemisissä, mm. yhteisissä treeneissä jne.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   10.10.24 22:35:20

Pitäisi olla todella hyvä pentue suvullisesti ja terveydellisesti, jotta ottaisin koiran kasvattajalta josta en pidä. Eli todennäköisesti en ottaisi, todella harvoin tulee sellaisia pentueita, mistä on PAKKO saada koira.

Päivämäärä:   10.10.24 22:37:21

"kyllähän sen kasvattajan kanssa jatkossakin olisin tekemisissä, mm. yhteisissä treeneissä jne."

Mikäli koiran ottaa siis lähipitäjästä. Jos välimatkaa on satoja kilometrejä, niin eipä tarvihe nähdä.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   10.10.24 22:37:41

Jos koirat on hyviä, ja pentujen pito mallillaan, niin miksi ei? Ei sen kasviksen kanssa tarvitse olla myöhemmin tekemisessä, jos ei tahdo.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.10.24 22:38:18

Jos vielä käynnin jälkeen näyttää, että kasvattaja on jotenkin hankala, en välttämättä ottaisi. Etenkään, jos itse olisin jotenkin koirapiireissä ja kasvattajan kanssa olisi oltava samoissa meiningeissä. Siinä on se riski, että kasvattaja alkaa sekoilemaan, kyräilemään tai keksimään juoruja.

Eläinihmisissä on sellaisia kaistapäitä, että parempi pysyä kaukana.

Jos etsisin pentua kotikoiraksi toiselle puolelle maata enkä harrastaisi edes koirasomeja, niin asia olisi ehkä eri.

Päivämäärä:   10.10.24 22:39:31

Kasvattajan käytöstä enemmän mua kiinnostaa hänen jalostusvalintansa. Jos tykkään hänen työstään ja tavasta kohdella niitä koiriaan, niin samapa tuo muuten, minun ei tarvitse hänen kanssaan sen enempiä tulla toimeen.
Toisaalta, jos on tarjolla muutoin tasaveroisia vaihtoehtoja, niin mieluumin enemmän mukava kuin vähemmän.

Päivämäärä:   10.10.24 22:41:43

Voihan se olla, että tulkitsit häntä jotenkin ihan eri tavoin, mitä hän tarkoitti?

Päivämäärä:   10.10.24 22:42:19

no sepä se

Lähettäjä: niinno 
Päivämäärä:   10.10.24 22:51:43

Jos koirat on asiallisesti hoidettu ja pentue sellainen mistä pennun haluan niin mulle on aivan sama oli kasvattaja sitten elävä hymytyttö/poikapatsas tai itse Pohjan Akka. Jollekin asia on varmasti kynnyskysymys, mulle sillä ei ole merkitystä.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   10.10.24 23:35:03

Kyllä itse antaisin toisen mahiksen enkä raakkaisi kasvattajaa sen takia että hän kuulosti vihaiselta puhelimessa yhden kerran. En minä tiedä, oliko oikeasti vihainen vai esim. väsynyt tai kipeä tai erikoinen äänenmuodostus tai murteellinen/paikalliskulttuurinen ero puhetavoissa.

Päivämäärä:   10.10.24 23:36:47

En tukisi ja ostaisi tollaselta. Tulee vielä perään huutelemaan kun koira on jo sun, tai mitä jos koiran kanssa tulee ongelmia ja kasvattajalta tarvitaan neuvoja?

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   11.10.24 05:44:48

Jos pentue on kiinnostava ja kasvattaja kutsui käymään, menisin kyllä katsomaan. Toiset ihmiset kuulostaa vihaisilta tarkoittamattaan, tai ehkä hänellä oli jotain ihan muuta mielen päällä jne. Jos kuitenkin livenäkin olisi ikävä fiilis jättäisin väliin olettaen, ettei pentue ole joku uniikki vuosia odotettu yhdistelmä jne

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   11.10.24 06:37:07

Huonoja päiviä on meillä kaikilla. Yksi puhelu sinne tänne ei merkkaa mitään, jos todella HALUAN ostaa. Jos haluan jotain, myyjä saa olla vaikka viisisarvinenpiru, koska pystyn ympäripuhumaan kenet haluan.

Päivämäärä:   11.10.24 10:07:16

On kyllä vähän ristiriitainen fiilis puhelun jälkeen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.10.24 10:08:22

Kävisin paikalla katsomassa.

Tunnetko ketään, jolla on kasvattajan koiria ennestään?

Päivämäärä:   11.10.24 10:15:01

Teitkö päätelmän yhden puhelun perusteella? Sitten kannattaa kyllä käydä katsomassa livenä kerran ja miettiä sen perusteella uudelleen.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.10.24 10:15:37

En ymmärrä tätä koiramaailman kasvattajavetoisuutta. Jos ostan hevosen varsana, kasvattaja saa tasan kasvattajapalkinnot hevosen juoksemista kilpailuista ja siinä se. Missään yhteistreeneissä ei todellakaan tarvitse rampata. Miksi koirienkaan kanssa? Jos eläimen kanssa tulee jotain ongelmia, on maailma täynnä tietoa mistä ammentaa, en todellakaan ymmärrä miksi kasvattaja olisi se ainut auktoriteetti tässäkään asiassa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.10.24 10:20:25

Mistä asiasta se kasvattaja oli vihainen ja mistä asioista olitte eri mieltä?

t. toinen kasvattaja

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.10.24 11:08:11

"Mistä asiasta se kasvattaja oli vihainen ja mistä asioista olitte eri mieltä?"

Hyvät kysymykset ! T.kolmas

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   11.10.24 12:04:48

Ihmiset on erilaisia ja huonoja päiviä on tosiaan kaikilla. Lähtisin ehdottomasti käymään tai ottaisin uuden puhelun ja funtsisin sitten uudestaan. Jos et ole sijoituskoiraa ottamassa eikä kasvattaja ole mielenterveyspotilas ihan lähitalosta niin ostaisin, olen ostanutkin melko persoonalliselta kasvattajalta huippukoiran. Muut asiat merkitsi enemmän. Käytän myös sellaisen eläinlääkärin palveluita joka on jotenkin sosiaalisesti rajoittunut, töksäyttelee ja murahtelee vaan asioita :D mutta hoitaa eläimet huipusti - se on tärkeintä.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   11.10.24 12:42:15

Näinköhän kehtaisit kertoa rotua tai edes roturyhmää? Omassa toisessa rodussa on yksi kasvattaja, jolta en toivo kenenkään tuttavani ottavan koiraa..

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   11.10.24 12:51:37

Mä kans ensin soittelin oman koiran kasvattajan kanssa, ennen kuin menin käymään. Oli todella tylyn ja vähän hyökkäävän kuuloinen, mutta koska en itsekään ole puhelimessa parhaimmillani, niin menin käymään, kun saatiin aikataulut yksiin. Ja kasvotusten ei ole yhtään tyly eikä hyökkäävä. Todella mukava ihminen ja osoittautunut aivan kullanarvoiseksi kasvattajaksi :)

Päivämäärä:   11.10.24 13:33:41

Otin koska halusin juuri kyseisestä vanhasta uroksesta itselleni pennun ja tilanne oli ainutlaatuinen. Alkuun kaikki meni kasvattajan kanssa hyvin, mutta jossain kohtaa koirani alkoi ilmeisesti pärjäämään liian hyvin, ja kaikkea tekemistämme alettiin sabotoimaan. Onni oli se hetki kun kasvattaja katkaisi kokonaan välit ja esti kaikissa yhteydenottokanavissa.

Koiraan olen tyytyväinen, sain mitä halusin ja hankalan kasvattajan kanssa ei olla oltu tekemisissä sen jälkeen kun koira täytti 2v. Kyseinen kasvattaja on tämän pentueen jälkeen saanut aikaan vain terveydellistä sekundaa joten en ole menettänyt mitään vaikka en jatkossa häneltä koiraa saisi (en ottaisi vaikka priimaa tyrkyttäisi). Olen sittemmin vaihtanut toiseen rotuun ja valitsen kasvattajat tarkemmin.

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   11.10.24 13:52:24

Jotkut kasvattajat luulee olevansa jotenki jumalasta seuraavia, ylöspäin.
Jossakin rodussa on " muotia" olla kovis
Joissaki roduissa ollaan todella tylyjä

Ja sitten on vaan niitä perseensilimiä.

Mä oon kasvattajana asiakaspalvelija, eikä ole kenenkään etu olla tyly/ylimielinen/ilkeä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.