Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Virtsatulehdusoireet, mutta näyte nega

Lähettäjä: Murmeli 
Päivämäärä:   10.10.24 19:48:43

Kävin siis antamassa pissanäytteen, mutta ne arvot oli kaikki negat.
Eli nirt, prot, gluk ja Keto, kaikki negtiivisia.

Oireet kuitenkin jatkuu edelleen. Huomenna soitto lääkärille, mutta kysyn jo ennakkoon, että mitä nyt sitten?

Pientä lämpöilyä virtsatulehduksen oireiden kanssa, mut ei selkä eikä kylkikipuja.

Re: Virtsatulehdusoireet, mutta näyte nega

Päivämäärä:   10.10.24 19:54:21

Vai olikohan kaikki tuossa vielä valmistuneet. Kuuluuko tuohon vielä jotakin?

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   10.10.24 19:57:07

Flunssaa, koronaa tms + samalla kuivat limakalvot alakerrassa.

Lähettäjä: Sptauti 
Päivämäärä:   10.10.24 20:02:11

Klamydiaa veikkaan.

Päivämäärä:   10.10.24 20:04:30

Ei siis oo muita oireita, kuin nuo alakerran vaivat.

12v sama miehen kanssa, en jaksa uskoa että mies ois vieraissa hypännyt, vaikka mistäpä sitä toisaalta koskaan tietää...
Mutta olisko joku muu, joka aiheuttaisi vastaavia oireita?

Olen alle 40v, joten vaihdevuosistakaan tuskin kyse.

Päivämäärä:   10.10.24 20:05:25

Kuivat limakalvot kyllä olleet jo vuosia, kiitos e-pillereiden. Voisko ne yhtäkkiä näin eskaloitua.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   10.10.24 20:05:34

Mulla oli viidestä virtsiksestä kolme näytteissä negatiivisia. Oireiden perusteella lääkkeet joka kerta sain ja niillä tulehdus myös aina lähti. Mulle silloin sanoivat että toisilla ei vaan näy.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.24 20:19:38

Mulla myös aina testit olleet negatiivisia ja ab-kuuri jäänyt saamatta. Mennyt ohi särkylääkkeellä ja runsaalla (!!) juomisella itsestään.

Päivämäärä:   10.10.24 20:49:33

Siis Okei!
Näköjään monenlaista käytäntöä sit.

Paljo olen kyllä juonut, ja karpalomehua ja puolukoita vetänyt. Ne on kyllä helpottaneet oireita, mut ei tunnu menevän ohitse kumminkaan.

Nyt kun tota lämpöä 37 tuli, niin vähän jännittää.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   10.10.24 21:55:22

Minulla myös näyte joskus nega vaikka tulehdus päällä. Saattaa johtua esim. siitä että olet juonut todella paljon nestettä mikä laimentaa virtsaa.
Kannattaa ottaa näyte aamupissasta ennen kuin juot mitään.

Lähettäjä: Mona 
Päivämäärä:   10.10.24 22:19:45

"Kannattaa ottaa näyte aamupissasta ennen kuin juot mitään."
Tämähän nyt on ihan yleisohje... Ja vähintään 4h rakkoaika. Mutta kyllä siellä siitä huolimatta pitäisi jotain näkyä, jos oikeasti on tulehdus päällä, pienempinä pitoisuuksina vaan.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   10.10.24 22:23:36

Ei näkynyt mulla, sain onneksi lääkekuurin koska olin sairastanut kroonista virtsistä aikaisemmin ja tiesin oireet.
Join todella paljon yöllä vettä koska kivut olivat valtavat ja se että sai lisää virtsaa auttoi oireisiin ja kipuun. Ja sitten tosiaan näytteessä ei näkynyt mitään ja sanoivat että tuo huomenna uusi näyte. Onneksi lääkäri antoi kuitenkin kuurin.
Eli ei näy välttämättä vaikka olisi tulehdus päällä.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   10.10.24 22:25:34

Mulla tulee ennen menkkoja usein VTI-tyyppistä äkillistä pakkohätää pienillä määrillä ja rakon ärsytystä, etenkin jos olen kitannut kofeiinia. Eron kyllä tuntee oikeaan infektioon, koska pissaaminen on vain vähän epämukavaa eikä kuin piipunrassia ja etikkaa. Infektioitakin on ollut paljon, omilleni muutettuani en ole enää käynyt terkassa kertaakaan enkä siis antibioottejakaan tarvinnut. Ehkä kolmessakymmenessä infektiossa on ollut mukana vain pari kolme, joita en saanut ajoissa pois ja pääsivät tulikusivaiheeseen. Reagoin nesteyttämällä oikeastaan aina kun Se haju ilmaantuu.

Oletko ottanut tulehduskipulääkettä? Se auttaa kipuun, lievittää tulehdusta, ja pystyt juomaan rakon täyteen niin että kaikki pinnat pääsevät huuhtoutumaan eikä tarvitse ravata vessassa tiristämässä tuskatippoja.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   10.10.24 22:32:01

Eikö ne siis bakteeriviljelyä ottaneet? Sehän sen luotettavasti kertoo, nuo pelkät kemian analyysit ei aina näytä tulehdusta. Soita ja kysy että teettävät viljelyn.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   10.10.24 22:41:59

Olipa pakko katsoa mitä käypähoitosuositus muka nykyään vti:stä sanoo, mutta siellähän oli kyllä samat ohjeet. Sinulle sattui ap vaan tavallista taidottomampi lääkäri kohdalle. Vähän kyllä pelottaa tämä terveydenhuollon alasajo kun perusasiat tuntuu olevan hoitohenkilökunnalla jo ihan hukassa...

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.10.24 23:23:14

Noista vastauksista puutuvat vielä leuk ja eryt. Eli leukosyytit ja veri.
Leukkarit, leuk, eli valkosolut ovat koholla jos tulehdus on päällä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.