Lähettäjä: huomiointia?
Päivämäärä: 10.10.24 15:59:20
Seuraava isoilla kirjaimilla tarkoituksella jos ymmärrettäisiin paremmin eikä jankattaisi jostakin nainenkin voi itse maksaa, naisetkin käy töissä, tasa-arvo ja 2020-luku: KYSE EI OLE SIITÄ VAAN OTSIKON AIHEESTA.
Olen tavannut aikuisen miehen, jonka mielestä naiselle ei parisuhteessa tarvitse tarjota mitään kahvilassa, ravintolassa, yhteisissä tekemisissä, ei ostaa kukkia, ei lahjoja, ei antaa edes suklaarasiaa jouluna jos nainen on varakkaampi kuin mies; siis jos nainen tienaa enemmän, naisella on pääomatuloja tai varallisuutta enemmän kuin miehellä. Nainen voi kyllä "sponsoroida" miestä esim. tarjoamalla tälle pitseriassa tai antamalla tälle rahaa/ostamalla tälle jonkin vaatteen. Jos mies deittailisi esim. työtöntä tai vähävaraista yh:ta, hän voisi ostaa tälle asioita ja tarjota kaiken minkä voisi, koska nainen olisi vähävarainen. Normituloista saati varakasta naista hän ei "rahoita", siis syntymäpäiväkukkien tai joulusuklaanrasiankaan verran. Mies itse on ns. amisduunari, jos sillä on jotakin merkitystä, ei siis massimies.
Minusta silloin tällöin tarjoaminen, syntymäpäivänä vaikka marketin kukkakimppu, jouluna suklaarasia huoltoasemalta, lippu autotapahtumaan jne on ihan normaalia toisen huomioimista, ei lokkeilua. Ja tämä tietenkin pätee kumpaankin suuntaan, jos ei päde niin SE on lokkeilua. Sitä saa mitä tilaa ja pitää saadakin.
Olenko ainoa, jonka mielestä tuo on todella erikoinen ajattelutapa? Onko sennujen mielestä parisuhteessa tarjoamisessa ja lahjoissa kyse köyhäinavusta vai huomioimisesta? Jos olet varakas, onko liikaa vaadittu että saisit joskus vaikka kukkia tai elokuvakäynnin tarjottuna vai onko oikeus huomioimiseen vain varattomalla? Sen vielä ymmärrän jos haluaa kummankin maksavan vain oman osuutensa kun on vähävarainen tai pihi, mutta että kohtelu on erilaista riippuen kumppanin varallisuudesta ja sen vielä sanoo, on erikoista, puhumattakaan siitä että itselle "sponsorointi"kuitenkin kelpaisi.
|