Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ero stalkkaamisessa ja normaalista kiinnostukses

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   10.10.24 13:27:30

Mietin näiden ketjujen perusteella, mikä on mielestänne ero normaalin kiinnostuksen ja stalkkaamisen välillä? Mietin, että minusta on normaalia, että jos on ihastunut ja kävelymatka kulkee vaikka joko toista reittiä tai ihastuksen kodin kautta, valitsee reitin jolla on mahdollista kulkea reittiä jolla voisi törmätä ihastukseen. Minusta se ei ole stalkkaamista, mutta monista täällä tuntuu olevan.

Ihmettelen sitäkin, että niin monista on ok lähestyä toista kännissä tai kännin varjolla. Minua taas se ällöttää. Mieluummin raitis ja reipas lähestyminen kuin joku kännisössötys.

Re: Ero stalkkaamisessa ja normaalista kiinnostukses

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   10.10.24 13:33:59

Jos olet muutenkin menossa paikkaan A, totta kai voit mennä sitä reittiä joka kulkee ihastuksen kodin läheltä. Mutta jos sinulla ei ole sinne päin mitään asiaa ja silti pyörit siellä jatkuvasti tai menet jopa pyytämättä toisen ovelle, se menee jo stalkkaamisen puolelle. Stalkkaaminen on usein jatkuvaa ja aivan liiallista.

Kännilähestymisistä en minäkään tykkää, mutta kun monet eivät uskalla aloittaa keskustelua selvin päin :(

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.10.24 13:34:02

Stalkkaamista se on silloin, kun ihastuksen kohde on tuonut ilmi sen, ettei ole kiinnostunut tai halua olla tekemisissä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.24 13:44:00

Stalkkaaminen on mielestäni suunnitelmallista, hyvin usein toistuvaa, normit unohtuu eikä uhrin pyyntöjä lopettaa käytöstä kuunnella.

Kännilähestymisiä en ota tosissani. Muutaman jälkeen kun kaikki alkaa näyttää paremmalta niin eihän se imartele kun viinanhuuruissa kelpaa muttei selvinpäin :D

Päivämäärä:   10.10.24 13:56:38

Selvästi stalkkauksen puolella jos on selvää ettei ihastus halua olla tekemisissä kanssasi. Esim. ei vastaa viesteihin, välttelee seuraasi jne ja silti hengailet ihastuksen kulmilla vaikka ei ole muuta syytä olla siellä. Olisi reilumpaa vaan kysyä suoraan että haluatko lähteä kävelylle ja jos vastaus ei ole innokas kyllä niin lopetat ihastuksen kadulla pörräämisen. Siinä tilanteessa ei ainakaan ole stalkkeri.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   10.10.24 16:48:10

Tuli erikoinen muisto mieleen. Kävin eräällä joogasalilla, monta kertaa viikossa. Kerran törmäsin kadulla puolituttuun, joka alkoi huutaa, että jättäisin hänet rauhaan kun tervehdin. Ilmeisesti asui jossain lähellä ja oli ottanut asian niin, että kävin siellä vain stalkatakseni häntä. Olin kyllä äimänä ja muutenkin, kyse oli kaupungin ainoasta joogasalista, ei ollut hirveästi valinnanvaraa. Jatkoin salilla käymistä ja toivoin, että en törmäisi tuttuun. Olin muutenkin tuolloin varattu, enkä muutenkaan yhtään kiinnostunut henkilöstä enkä ollut ikinä ilmaissut mitään kiinnostusta. Taisi kuvitella itsestään liikoja.

Päivämäärä:   10.10.24 16:50:37

eräs, tai ehkä hänellä oli jotain aiempaa stalkkaustraumaa tai muu syy olla todella herkkä huomaamaan tuollainen vaara? Kurjaa että jouduit tuohon tilanteeseen mutta ei ole varmaan mitään järkeä kuvitella että puolituttusi vaan koki olevansa niin vastustamaton ettei nähnyt muuta selitystä.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   10.10.24 16:56:07

No umpihulluhan tuo erään puolituttu oli.

Edes traumatausta ei ole mikään peruste käyttäytyä täysin sopimattomasti. Joku kadulla kohtaaminen vaikka kahdesti päivissä antaa olettaa että liikutte samalla kadulla, ei muuta, ei ainakaan että sinua seurataan. Mutta onhan noita hulluja jotka luulee että teevehtivö duunikaveri on ihastunut tai vastaavaa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   10.10.24 17:01:47

Se, että käy jollain salilla monta kertaa viikossa, tekisi kaikista salilla kävijöistä stalkkaajia :D Voi apua, tosiaan joko tyyppi luulee itsestään liikoja tai on sekaisin. Ei traumat tuota selitä.

Minusta stalkkaamista on se, että joku kertoo ettei ole kiinnostunut, ja sitä ei kunnioiteta.

Päivämäärä:   10.10.24 17:02:42

Umpihulluus usein johtuu traumoista jotka triggeröityvät. Ei sen tarvitse olla mikään hyvä peruste käytökselle, tai oikeutus siihen, mutta se voi olla selitys joka on vähän myötätuntoisempi ja todennäköisempi kuin että se ihminen vaan pitää itseään niin upeana että kukaan ei häntä voi vastustaa.

Lähettäjä: Haloo 
Päivämäärä:   10.10.24 18:35:03

"eikä uhrin pyyntöjä lopettaa käytöstä kuunnella."

Tämä!

Lähettäjä: Juu tota 
Päivämäärä:   10.10.24 19:54:47

Minä en edes seuraa ketään instagrammissa enkä facessa tai missään muussakaan. En mielestäni ole stalkkari.

Päivämäärä:   10.10.24 19:55:17

Ihastunut haluaa tutustua ihastuksen kohteeseen hyvässä hengessä, aiheuttaa positiivisia tunteita.

Stalkkaaja haluaa aiheuttaa ahdistusta ja pelkoa.

Siinä se ero.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   10.10.24 20:04:50

"Stalkkaamista se on silloin, kun ihastuksen kohde on tuonut ilmi sen, ettei ole kiinnostunut tai halua olla tekemisissä."

No tämähän se. Saahan sitä ihminen haaveilla ja kävellä mitä reittejä haluaa, mutta jos on tuonut toiselle ilmi kiinnostuksensa ja toinen ei syty, niin pitää ymmärtää siirtyä elämässä eteenpäin.

"Stalkkaaja haluaa aiheuttaa ahdistusta ja pelkoa."

En kyllä tiedä tästä. Luulen että moni stalkkaaja on mielenterveysongelmainen eikä ihan oikeasti näe vikaa omassa käytöksessään. Jotkut tosissaan uskovat, että se random tyyppi on heille "se oikea" ja ovat sinnikkyydessään ihan uskomattomia.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   10.10.24 20:47:38

"Jos olet muutenkin menossa paikkaan A, totta kai voit mennä sitä reittiä joka kulkee ihastuksen kodin läheltä. Mutta jos sinulla ei ole sinne päin mitään asiaa ja silti pyörit siellä jatkuvasti tai menet jopa pyytämättä toisen ovelle, se menee jo stalkkaamisen puolelle. Stalkkaaminen on usein jatkuvaa ja aivan liiallista."

Tämä tiivisti hyvin. Stalkkaamista on myös se, että yrität ottaa kyttäämällä selvää mitä toinen tekee ja milloin ja kenen kanssa ja sen vuoksi pyörit ihastuksen kodin lähellä. Mutta jos aidon oikeasti haluat vain nähdä toisen ja hölkkäät lenkillä toisen kodin ohi pari kertaa viikossa, se ei ole stalkkaamista.

Lähettäjä: meemi 
Päivämäärä:   10.10.24 22:46:19

Erohan tulee ihan täysin siitä kuinka kiinnostunut itse olet henkilöstä, joka on sinusta kiinnostunut/stalkkaa.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   11.10.24 09:40:58

Onko esim se stalkkaamista jos istuu puistossa vapaapäivänään ja toivoo, että ihastus tulisi puistoon ja voisitte jutella?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.10.24 11:31:52

Todella moni ihastunut hakeutuu ihastuksen kohteen lähelle ja seuraan. Itse en normaalisti käy baareissa, mutta jos olen ihastunut ja kuulen että ihastuksen kohde on baarissa, lähden sinne varmuudella. Ei se mitään stalkkausta ole, että hakeutuu itseään miellyttävän ihmisen seuraan.

Lähettäjä: 40vee 
Päivämäärä:   12.10.24 00:42:05

Mulla on stalkkeri. Työkaveri jonka kanssa erehdyin kimppakyytiin.
Nykyään tehdään eri vuoroissa ja myös eri hommia, silti tyyppi etsii minut käsiinsä joka päivä. Laittelee myös viestejä, vaikka olen tehnyt hyvin selväksi ettei kiinnosta. Valitettavasti hän tietää minusta paljon, kun alkuaikoina töiden lomassa tutustuttiin jne.
Meni niin pitkälle että pomo puuttui asiaan.
Edelleen olen ahdistunut, työkaverit tukena ja pomo myös skarppina.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   12.10.24 06:59:00

On kylmäävä tunne, kun omasta mielestäni aika vieras ihminen sanoo jotain hyvin henkilökohtaista.
Näin sinut kaupungilla viime viikolla pari kertaa, se vihreä takki sopii hyvin sinulle.

Erikseen sanottuna viatonta. Yhdessä lauseessa omituista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.