Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tarvitko terapiaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.24 20:33:22

vai mahdollisuuden jutella toiselle ihmiselle itsestäsi, elämästäsi ja tunteistasi ilman konfrontaatioita, ohjeita, opastusta, tuomitsemista ja syyllistämistä ja ennen kaikkea ilman vastuuta kuunnella sen toisen ihmiset samat vastavuoroisesti?

Miksiköhän se terapiaan pääsy on niin hankalaa ja kallista..
Terapia, tuo ihmelääke.

Re: Tarvitko terapiaa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.10.24 20:44:33

En tarvi.

Lähettäjä: non-trauma 
Päivämäärä:   9.10.24 23:34:39

En. Olenko ainoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.24 23:36:42

Terapiaa. Ehdottomasti terapiaa. Tai siis, molempia, mutta jos pitäisi valita kumpi voisi korjata mieltäni niin terapia.

Kenenkään ei pitäisi joutua kuuntelemaan näin traumatisoituneen ihmisen ajatuksia ja kokemuksia ilman että on saanut siihen valmistelevan koulutuksen ja saa siitä hyvän palkan.

Lähettäjä: Naru 
Päivämäärä:   10.10.24 02:09:16

Taistelin monta vuotta vastaan kun ei minua lähtökohtaisesti kiinnosta tippaakaan mennä juttelemaan omista ajatuksista tuntemattomalle. Mutta voi hitto kun se todellakin auttaa että sanoo asiat ääneen ihmiselle, joka auttaa löytämään ne omat jumiutuneet ajatusmallit joille on jo sokeutunut. Eli joo, todellakin terapian tarpeessa, ja mielestäni on siinä mielessä vastavuoroista hommaa että kyllä sen terapeutinkin puheenvuorot kannattaa kuunnella.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.10.24 03:34:25

"Terapiaa" on aika paljon kaikenlaista. Näyttää olevan helpompi tuomita kun ymmärtää.

Ja kyllä, juuri psykoterapiasta hyötyisin nyt.

Lähettäjä: Sasu 
Päivämäärä:   10.10.24 03:41:04

Tarvisin, mutta ei ole varaa maksaa siitä.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   10.10.24 09:49:18

Lähettäjä: Sasu
Päivämäärä: 10.10.24 03:41:04

Tarvisin, mutta ei ole varaa maksaa siitä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.10.24 09:50:34

Tarvitsisin. On paljon painolastia, väkivallan ja kiusaamisen jättämiä traumoja.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   10.10.24 09:54:58

Terapian hyötyjä ei ole tunnustettu. Typerät ämmä kuuntelemassa toista. Minä minä minä minä ja mun trauma. Siitä hyötyy terapeutin tili.

Päivämäärä:   10.10.24 09:57:51

Mä: niin, olisi aivan mahtavaa tulla kuulluksi ja nähdyksi.

Päivämäärä:   10.10.24 09:58:34

Mut joo, ei tietenkään sinun kaltaistasi ämmää sinne irvistelemään.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   10.10.24 10:06:35

Varmaan tarvitsisin kaken kokemani jälkeen. Kerran kävinkin, mutta terapeutti totesi, että olen harvinaisen selkeä, selväsanainen, johdonmukainen, selvittänyt ja tehnyt tarvittavat asiat. Tosin hän oli nuori ja vastavalmistunut psykologi, ei ehkä osannut vielä kaivella syvemmältä. Niinpä olen jatkanut itse itseni terapoimista, en halua rasittaa muita jutuillani, eivätkä muut jaksa juttujani kuunnellakaan.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   10.10.24 10:11:34

Itsemurhien määrä on puolittunut. Niin ikään väkivallan määrä on laskenut voimakkaasti.

Silti ihmiset kritisoivat terapiakulttuuria ja valittavat, kuinka nuorista on tullut heikkoja. Ehkä heidän mielestään maailma sitten oli parempi silloin, kun ihmiset tappoivat enemmän toisiaan, vetivät itsensä vaikeuksissa hirteen ja hyväksyivät ainoaksi hoitomuodoksi ryyppäämisen.

https://t.ly/9ezM1

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   10.10.24 12:25:27

Eihän tuossa artikkelissa edes mainittu terapiaa, vaan lääkkeet ja masennuksen stigman väheneminen.

Nuoret naiset ovat aktiivisia terapiassa kävijöitä - heidän itsemurhansa taas ovat lisääntyneet.

Lähettäjä: Prefect 
Päivämäärä:   10.10.24 12:30:59

Terapiaa ehdottomasti. Mitä minä kuuntelevalla korvalla teen jos tarvitsen nimenomaan ammattilaisen palautetta joka osaa tunnistaa vinoutuneet ajatusmallit ja tarjota konkreettisia työkaluja niiden muuttamiseen? Joku on nyt ymmärtänyt terapian aivan väärin, ja lisäksi puhuu yleisesti terapiasta ymmärtämättä erilaisten terapioiden monimuotoisuutta ja tärkeyttä kuntoutuksen tukena.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.