Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kannattaako maksaa opintolainalla

Lähettäjä: Velkaa 
Päivämäärä:   9.10.24 19:27:01

Olen aikanaan törttöilyt osamaksujen kanssa ja sittemmin ottanut lainapalvelusta lainan jolla maksoin osarit pois. Nyt lainaa on jäljellä muutama tonni ja korko lainalle on 12%.

Opiskelen, mutta en varsinaisesti tarvitse opintolainaa elämiseen. Mietin kuitenkin, että tulisiko edullisemmaksi maksaa tuo 12% korolla oleva laina pois opintolainalla...

Re: Kannattaako maksaa opintolainalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.24 19:40:34

Minä maksaisin. Opintolainan korko kumminkin todennäköisesti pysyy alhaisempana, lisäksi siihen saa hyvityksen tietyillä ehdoilla. Ja toki opiskelijana on muutoinkin tiukempaa ja opintolainan lyhennykset alkavat vasta valmistumisen jälkeen, jolloin tod näk (ja toivottavasti) olet työelämässä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.10.24 19:42:45

Tuossa tilanteessa maksaisin opintolainalla, kyllä se halvemmaksi tulee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.24 20:56:45

Opintolainassa on pienempi korko ja joustavampi takaisin maksu joten vaihtaisin siihen.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.10.24 20:57:58

Tietysti. Typerä kysymys.

Lähettäjä: Velkaa 
Päivämäärä:   9.10.24 21:19:06

Kiitos Ällö kattavasta vastauksestasi!

Näin ajattelinkin, että voisi olla kannattavaa. Kysyin kuitenkin, koska itse ei aina tule huomioitua kaikkea mitä asiaan voi liittyä. Nytkin puhutaan koko ajan kuinka opiskelijat ovat pulassa opintolainan takaisinmaksun kanssa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.10.24 21:22:31

Velkaa, vastataan nyt kattavammin: saat lainaasi huomattavasti matalamman koron käyttämällä opintolainaa ja mikäli et ole ennen korkeakoulussa opiskellut, hyvitetään lainastasi tietty prosentuaalinen määrä. Eli ei, missään tapauksessa ei ole järkevää pitää kalliimpaa lainaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.