Lähettäjä: .
Päivämäärä: 9.10.24 19:16:21
Olen tehnyt koronan alkamisesta asti suurimman osan ajasta etätöitä. Olen ollut kolmessa eri paikassa, joten käytännöt ovat vähän vaihdelleet, mutta esim. nykyisessä työssäni käyn max kerran viikossa toimistolla ja yleensä päivänkin saa itse valita tai jos haluaa sopia saman toimiston kollegoiden kanssa että mennään samana päivänä. Esihenkilö ja suurin osa tiimiläisistä siis on toisilla toimistoilla.
No, tässä näiden vuosien aikana mulla on myös menkat muuttuneet ensinnäkin entistä kivuliaammiksi ja toisekseen muuten hankalimmiksi. Nyt kun joudun etsimään taas uutta työtä ja on tullut selväksi, että ollaan menossa entistä enemmän siihen, että toimistolla tulee olla useita päiviä viikossa, niin (muiden seikkojen lisäksi) huolestuttaa, miten hitossa pärjään menkkojen kanssa toimistolla! Olen siis käynyt viimeksi reilu vuosi sitten gynellä, eikä ultrassa löytänyt mitään poikkeavaa. Olin siis itse miettinyt voiko olla endoa tms. Ja olen kokeillut e-pillereitä ym, mutta erään sairauden vuoksi olen tosi herkkä lääkkeille, joten kaikista tulee pahoja sivuvaikutuksia. Enkä tietenkään sano, että olen kokeillut kaikki mahdolliset pillerit, mutta muutamia, enkä ole voinut käyttää niitä.
Mulla on siis yleensä eka, toka ja neljäs päivä sellaiset, että jos on syö särkylääkkeitä jo ennen kuin alkaa sattua, niin kipu pääsee niin pahaksi, että pahimmillaan olen kerran maannut 10h sängyssä täristen kipuaaltojen keskellä. Ja vaikka söisin särkylääkkeet ajoissa, niin kyllä silti vähintän jonain päivänä on sellainen muutaman tunnin slotti, että makaan suunnilleen työpöydän ääressä, koska en pysty seisomaan/istumaan normaalisti kivun takia.
Ja entäs se vuoto... Siis muuten vuoto ei edes ole mitään överi runsasta, mutta jossain kohtaa, yleensä tokana päivänä (mutta voi vaihdella, eli en voi ennustaa) on muutaman tunnin aika, jolloin siis verta vaan VALUUU. Laitan tällöin yleensä tamponin JA megayösiteen, mutta saattaa mennä alle 10 minuutissa läpi molemmista. Siis jos tuollainen vuoto alkaa aamulla, niin enhän selviä edes työmatkasta puhtain housuin. Ja eihän siellä toimistollakaan voi juosta 10 minuutin välein vessaan vaihtamaan suojatarpeita. Miettikää nyt varsinkin jossain palaverissa, niin mun pitäisi juosta tunnin palaverin aikana lukuisia kertoja vessaan? Vähän too much infromation olla siinä sitten kymmenen hengen edessä, että joo mulla vuotaa menkkaverta holtittomasti.
Tottakai, jos vaikka järkyttävä kipu alkaa heti aamulla, niin voin ilmoittaa, että nyt on niin kipeä olo, että pakko jäädä etäilemään tms. Mutta tosiaan jos se jäätävä kipu tai holtiton vuoto alkaa siellä toimistolla. Tai vuoto alkaa aamulla tai vaikka työmatkalla jompaan kumpaan suuntaan. Stressaa jo pelkkä ajatuskin.
|