Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten päädyit tatuointiisi?

Lähettäjä: Sessi 
Päivämäärä:   9.10.24 19:01:26

Aion ottaa ekan tatskan ja kaikenlaisia ideoita pyörii mielessäni. Miten sinä valitsit tatuointisi teeman ja tyylin; olitko jo kauan pohtinut merkityksellistä kuvaa tai tekstiä, vai valitsitko jonkin flashin tai valmiin mallin?

Re: Miten päädyit tatuointiisi?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   9.10.24 21:56:57

1. Tatuontibuumi oli kuumana 2010-luvun alussa ainakin meidän nuorten piireissä. Halusin toteemieläimeni, joten piirsin sen, valitsin hyvän paikan ja kävelin tatuointiliikkeeseen.

2. Kunhan nyt vain halusin lisää tatuointeja ja tottakai olkapäähän piti saada, kun olisi niin näkyvä paikka. Piirsin hevosen pään ja marssin tatuoijalle.

3. Haaveilin tatuoivani hihan erilaisilla itselleni merkittävillä hahmoilla. Piirsin kolme koiraa ja marssin tatuoijalle.

4. Halusin toteemieläimeni alle kanjeilla kirjoitettuna eläimen nimen. Öö koska Japani oli in. Tämän otin ihan vain netistä ja marssin tatuoijalle.

5. Halusin kuoleman varjelukset suojelemaan minua kuolemalta, joten marssin tatuoijalle ja pyysin piirtämään symbolista kivan näköisen kuvan.

6. Halusin tekstitstuoinnin suosikkikirouksestani. Vein tekstit tatuoijalle, joka luonnosteli siihen kivan fontin.

....

Nyt olen pitkään haaveillut unisiepparista sekä tuon tekstitstuoinnin kuvaversiosta, mutta keksin rahalle aina parempaa käyttöä sekä lapseni isän tatuointivastaisuus on myös ollut pitkään esteenä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.24 21:58:12

Halusin tatuoinnin ja tykkäsin kuvasta. Niin simppeliä oli se. Ja nyt 16 vuotta myöhemmin, tykkään edelleen.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   9.10.24 22:10:44

Otin omani 30 vuotta sitten, kun lähdin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja jouduin jättämään hevosharrastuksen. Aihe oli luonnollisesti hevonen ja sopiva kuva löytyi Hevoshullu-lehdestä :-D. Hyvä tuli, edelleen miellyttää silmää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.10.24 22:12:25

Penskana otin ulkomailla hennatatuoinnin niin kivalla kuvalla, että se vain jäi mieleen ja about 25v myöhemmin, eli pari vuotta sitten, pyysin tatuoijaa luonnostelemaan vastaavan ja tatuoimaan sen. Oli eka tatuointi eikä hetken mielijohteesta todellakaan otettu :D
Toisen otin viime kevättalvella. Olkapäässä arpi joka häiritsi ja pyysin samaa tatuoijaa tekemään siihen sopivan hevosaiheisen kuvan. Paikka hieman hankala, ei tuossa olkapään olkavarressa vaan "välimaastossa" niin oli sillä tavalla vähän hankala sopivaan muotoon saada hepo. Mutta tuli kyllä tosi mahtava ja kattelen sata kertaa mieluummin sitä kuin alle jäänyttä arpea!

Nyt ei ole ollut tatuointikuumetta. 😅

Lähettäjä: oottetosisenioreit 
Päivämäärä:   9.10.24 22:41:37

Tatuoinnit ovat lasten ja lapsenmielisten juttuja.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   10.10.24 01:10:44

Olin aina halunnut tatuoinnin, mutta idea ei koskaan tullut mieleen, eikä rohkeus ottaa.
Mutta sitten tuli harrastukseen koirat ja etenkin tietty rotu joka vei sydämmen ihan täysin. Siitä se ajatus lähti. Päädyin turvalliseen vaihtoehtoon ja kuva käsivarteen. Muotokuva oli ehdoton, mutta haasteen toi se että olen itse 10 piirtäjä ja paljon näki tatuointeja joissa eläimen anatomia ei ole oikein. Onneksi löytyi tatuoija joka oli vähintään yhtä hyvä piirtäjä ja saatiin luonnos. Lopullinen kuva oli vielä parempi kuin se paperille piirretty luonnos.

Yli kymmenen vuotta sitten kuvan otin ja se on edelleen ainoa tatuointi. Nyt on alkanut tatuointikuume nousemaan uudelleen, mutta tuo edellisen kuvan tehnyt ei enää tee ja nyt en ole löytänyt mieluisaa mustavalkoisen muotokuvan tekijää.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   10.10.24 11:43:45

Otin ensimmäisen kuvan reilu 16 vuotta sitten ja aiheena oli - yllätys - hevonen. Kauan hain sopivaa kuvaa, mutta sitten kun sen löysin, tiesin että se on se oikea. Kuva on lapaluussa, eli halutessani se voi näkyä, mutta muuten pysyy vain omana tietonani.
Toisessa kuvassa on koira, jonka rotua olen harrastanut jo 30 vuotta. Kuva on teetetty, itse olen muuttanut muutamia yksityiskohtia siihen. Tämä on ollut reilut 11 vuotta olkavarressa.
Molemmat kuvat ovat mustaharmaita ja samalta tekijältä.
Olen miettinyt pitkään seuraavaa kuvaa, aihepiiri on valmiina, mutta se viimeinen silaus puuttuu.

Puolisollani ei ole yhtään tatuointia, eikä varmasti ikinä tule olemaankaan. Toisella lapsellani on monta pientä kuvaa, toisella ei yhtään.
Nämä ihan offtopiccina.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.10.24 11:51:01

"Tatuoinnit ovat lasten ja lapsenmielisten juttuja."

Typerät kommentit ovat typerien ihmisten juttuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.