Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toridiili, myyjä ei suostu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.10.24 17:37:42

Löysin torista tuoteen jonka tarvitsisin. Hinta on 500€.
Ehdotin toridiiliä, myyjä ei suostu koska ei toimi kuulemma.
Onko tästä kokemuksia? Voiko pitää paikkaansa että ei toimi?
Miten toimisitte? Jos ostan uutena tuotteen on hinta 1500€

Re: Toridiili, myyjä ei suostu

Lähettäjä: SR 
Päivämäärä:   9.10.24 17:39:18

Myyjä saa valita, kenelle myy ja millä ehdoilla. Jos et uskalla ostaa ilman toridiiliä, niin sitten etsi toinen myyjä tai osta uutena.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.24 17:39:32

Hakisin tuotteen.

Päivämäärä:   9.10.24 17:45:39

Haku ei onnistu, muuten hakisin sen itsekkin

Päivämäärä:   9.10.24 17:46:51

Tarjoudu maksamaan enemmän jos vaikka suostuisi

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   9.10.24 18:34:21

En mäkään myy mitään toridiilillä vaikka muuten tavaroita oon torissa myynytkin. Toridiili on ikävän monimutkainen ja tuo riskiä myyjälle mitä ei perinteisessä myyntitavassa ole. Koita saada joku lähempänä asuva tuttu hakemaan tavara tms suunnittele reissu muissa asioissa tai vaikka loma myyjän suunnalle ja hae tuote itse?

Lähettäjä: Mummu 
Päivämäärä:   9.10.24 18:36:35

T - millä tavalla monimutkainen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.10.24 18:39:47

Yleensä nettiostoissa tuote maksetaan ensin ja myyjä sitten postittaa tuotteen, tällöin riski on ostajalla jos myyjä onkin huijari eikä postita.
Toridiilissä tuote postitetaan ensin jonka jälkeen on useiden päivien odotusaika jona aikana ostaja saa reklamoida ja vasta päivien päästä ostaja maksaa tuotteen,siis jos maksaa. Eli toridiilissä riski on toisin päin, myyjä ottaa riskin siitä että ostaja onkin huijari.

Päivämäärä:   9.10.24 18:55:43

Ostajalta menee kyllä katevaraus eikä hän tietenkään saa tuotetta ilman rahoja. Turva toimii molempiin suuntiin.

Päivämäärä:   9.10.24 18:58:57

Kyllä toridiilin turva on molemmin puoleinen.
Ja se on vaa nykypäivää, että ostajalla on turva esim. Vinted

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   9.10.24 18:59:51

Millä tavalla se turva toimii molempiin suuntiin, jos ostajan tulee hyväksyä tuotteen kunto, ennen kuin myyjä saa rahansa? Jospa ostaja ilmoittaakin, että tuote ei ole paketissaan tai että se on rikki?

Mä en itse suostu toridiilillä lähettämään yhtään mitään. Tervetulos hakemaan ja tarkistamaan kunto siinä samalla.

Ja aloittajan sijassa hakisin sen tuotteen jos millään vaan on mahdollista. Hintaero uuteen on sen verran suuri, että muutaman sata kilometriä ajelee vaikka hakemaankin.

Päivämäärä:   9.10.24 19:44:02

Ostaja maksaa tuotteen ennen kuin hän saa sen. Myyjällä kannattaa olla kuvat ja tarvittaessa vaikka videokin tuotteen kunnosta. Jos ostaja ei hyväksy tuotteen kuntoa, hän palauttaa sen ja saa sitten rahansa takaisin.

Lukekaa ne siilin säännöt niin ei tarvitse mutuilla.

Päivämäärä:   9.10.24 19:44:28

Diilin. Siili ei välttämättä osaa auttaa.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   9.10.24 19:57:57

Jos perheessä on useampi ostaja eli siten maksaja ja yksi perheestä toimii torin käyttäjänä niin toridiili ei toimi. Ei viitsi ihan vain torin takia tehdä uutta yhteistä pankkitiliä.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   9.10.24 20:14:43

Nähty on näitä, että ostaja vaihtaa tuotteen samanlaiseen rikkinäiseen (saa ehjän tilalle), ei hyväksy kauppaa ja lähettää paskat takaisin ja kaikki myyjän piikkiin.

Päivämäärä:   9.10.24 20:25:26

"Millä tavalla se turva toimii molempiin suuntiin, jos ostajan tulee hyväksyä tuotteen kunto, ennen kuin myyjä saa rahansa? "

Tämä juuri, toridiilin turva on vain ostajan turva.
Juuri nämä yllä kuvatut huijaukset, ostajalla rikkinäinen tuote itsellä, ostaa ehjän, reklamoi kuvat omasta rikkinäisestä tuotteesta ja myyjä jää nuolemaan näppejään saamatta mitään.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.10.24 21:11:24

Meitä myyjiä paljon jotka ei haluta toridiiliä.

Päivämäärä:   9.10.24 21:16:01

tuossa on niin iso säästö hinnassa että ajele hakemaan, jäät polttoaineissa ja vaikka auton vuokrassa plussalle.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   9.10.24 21:20:49

Itse en myyjänä suostu Toridiilin.
Toridiilin käyttäminen vaatii myykjältä kolmannen osapuolen päästämistä omiin tilitietoihinsa vuoden ajalta. Ja tähän maailman aikaan en moiseen suostu.

Lähettäjä: Huooh 
Päivämäärä:   9.10.24 21:29:46

Minäkään en myy toridiilillä yhtään mitään. Noutaen tai tavallisella postilla. Enkä käytä mitään Vintedejä.. mun mielestä noutaessa saa tarkastaa tuotteen, itse pyrin aina olemaan rehellinen.

Päivämäärä:   10.10.24 16:55:38

Up

Päivämäärä:   10.10.24 16:59:04

Sunika, niin et ole kuullut että myös perheenjäsenet voi siirtää toisilleen rahaa tilille?
En ikinä ostaisi ilman toridiiliä ainakaan mitään kallista, vain huijari ei suostu sillä myymään. Just se että joku homehtunut risa paskakasa pitää maksaa etukäteen ja myyjä lähettää jos jaksaa...

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   10.10.24 17:01:55

Huijaus todennäköisesti

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   10.10.24 17:03:53

Vau, vissiin olen sitten huijari. Tosi helppoa tuo toisten tuomitseminen. Satoja, ehkä tuhansia tavaroita myynyt torissa, koskaan en ole ollut epärehellinen, mutta toridiiliä en käytä enkä tule käyttämään.

Päivämäärä:   10.10.24 17:12:20

Mulla ei ostaja ymmärtänyt, että tuotteen paketoiminen maksaa ja postiin vieminen maksaa, niin en hyväksynyt hänen tarjoustaan. Jankkas ja jankkas, että myy diilillä.

Lähettäjä: Action 
Päivämäärä:   10.10.24 17:14:21

Nyt tilaillut torista, valitsen vain toridiili kauppiaita ... tähän asti tuotteet on olleet sitä mitä on kuvattu ja kaikki kaupat hyväksytty
Ja hyvin löytyy sitä mitä haen toridiilillä

Lähettäjä: Abuuuu 
Päivämäärä:   10.10.24 17:29:33

Kysymys. Ostaja haluaa ostaa toridiilillä mutta noutaa tuotteen. Miten eroaa normi ostoon, hyväksynkö nyt tarjouksen?

Päivämäärä:   10.10.24 21:29:34

"Toridiilin käyttäminen vaatii myykjältä kolmannen osapuolen päästämistä omiin tilitietoihinsa vuoden ajalta."

Mikä tässä on ideana, miksi täytyy antaa moiseen lupa? Mm. tämän takia en itse käytä diiliä myyjänä enkä ostajana.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.