Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huono itsetunto vai miksi näkee kumppaninsa

Lähettäjä: "väärin"? 
Päivämäärä:   9.10.24 16:20:03

Tuttu nainen, keskimääräistä paremman näköinen (hoikka, pitkähiuksinen, liikunnallinen, ei liimattuja lisäosia tai kumihuulia) on jonkin aikaa tapaillut/seukannut/ollut vakituisesti miesystävänsä kanssa. Ei siinä mitään, mutta kuulostaa jotenkin oudolta kun nainen puhuu "en olisi uskonut että mä oon joskus ton näköisen miehen kanssa", "milläköhän mun näköinen nainen sai tollasen miehen", kun oikeasti asia on toisinpäin - mies ei ole lähelläkään naisen "tasoa" ja miehen pitäisi ihmetellä, miten hän on saanut sellaisen naisen.

Sama se minulle sinänsä, olkoon kukin millaisen kanssa haluaa, mutta hämmästyttää tuo "väärin" näkeminen. Onko naisella niin huono itsetunto, että pitää itseään jotenkin epäviehättävänä ja miestä, jolla on enemmän ei-hyvännäköisiä piirteita kuin hyvännäköisiä, on hänestä jokin komistus, jonka saaminen on ollut häneltä saavutus? Vai onko tuo joku uhteen alun hanimuun-vaiheen harha? Itse olen kyllä aina nähnyt kumppanieni ulkonäön oikein, on sitten ollut komea tai vähemmän komea; ei ole lyhyt näyttänyt pitkältä tai hörökorvainen valokuvamallilta.

Re: Huono itsetunto vai miksi näkee kumppaninsa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.24 16:23:36

Kauneus on katsojan silmässä, kaikilla meillä on omat mieltymyksemme. On myös todella kummallista väittää, että sinä näet ”oikein”.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   9.10.24 16:25:24

Melkein voisin kuvitella että kirjoitat minusta, tosin en ole tainnut kellekään ääneen ihmetellä asiaa. Tuo mies nyt vaan on omaan silmääni ihan jumalaisen komea vaikka tuskin kaikkien mielestä niin on. Ehkä on vielä ne vaaleanpunaiset lasit päässä, onhan tässä seurustelua takana alle puoli vuotta. Toisaalta olen aina kokenut ihastukseni hyvin vahvasti niinä maailman komeimpina, oli todellisuus sitten sitä tai jotain muuta. En koe että mulla olisi huono itsetunto, kun nyt vain oikeasti näen sen miehen täydellisenä vaikka "virheitä" tiedostaisinkin. Siinä kohtaa kun kolahtaa niin näin nyt vain käy.

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   9.10.24 16:28:40

Minulla on uusi miesystävä joka ei varmasti ole komein kaikkien mittapuulla, mutta hän on luonteeltaan niin mielettömän mahtava että se tekee hänet minun silmissä todella hyvännäköiseksi.
Se miten hän kohtelee minua ja käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan on todella puoleensavetävää. Exä varmasti oli ulkoisesti komeampi mutta sisäisesti ei lähellekään.

Lähettäjä: "väärin"? 
Päivämäärä:   9.10.24 16:34:00

"On myös todella kummallista väittää, että sinä näet ”oikein”."

Kyllä tässä tapauksessa kuka tahansa näkisi samoin kuin minä, paitsi tuo nainen. Eikä siinä mitään, ihmisissä on tietenkin muitakin ja tärkeämpiäkin ominaisuuksia kuin ulkonäkö. Ja minähän EN ihmettele sitä, miksi hyvännäköinen nainen on ottanut sen näköisen miehen. Vaan ihan sitä ihmettelen, miten hyvänäköinen nainen pitää itseään niin epäviehättävänä, että ihmettelee miten hänen näköinen on saanut "noin komean" miehen, vaikka mies ei todellakaan ole komea edes kilometrin päästä ja varmasti ei ole naisten suosiossa ollut. Tuo nainenhan siitä ulkonäöstä jankkaa, minä hämmästyneenä kuuntelen, että etkö sinä näe, miten älyttömiä selität. Sitäpaitsi, vaikka ulkonäkö on katsojasta kiinni, on silti olemassa tietyt ns. yleiset kriteerit, joiden perusteella ollaan hyvännäköisiä tai ei olla.

Päivämäärä:   9.10.24 16:40:22

"En koe että mulla olisi huono itsetunto, kun nyt vain oikeasti näen sen miehen täydellisenä vaikka "virheitä" tiedostaisinkin."

Ethän sinä ilmeisesti ihmettele, miten olet saanut sen miehesi. Aloituksen nainen ihmettelee, josta tulee vaikutelma huonosta itsetunnosta. Eihän kauniina itseään pitävä nainen ihmettelisi, miten on saanut jonkun miehen - tietenkin hän sen olisi saanut ja monta muutakin.

Todennäköisesti naisella on jonkinlainen itsetunto-ongelma tai edellinen kumppani moittinut jotakin ulkonäössä (tyyliin näitä nykyisiä somesta ja kuvankäsittelystä ihanteensa ottavia miehiä, jotka v-tuilee kun naisilla ei ole ankkahuulia, jättipersettä ja milloin mitäkin) ja siitä syytä näkee itsensä rumana. Siitä syystä myös vähemmän häävi mieskin on kelvannut.

Lähettäjä: Golla 
Päivämäärä:   9.10.24 16:51:52

Voi yksi hyvä ystäväni on myös just tuollainen. Oikeasti uskonattoman kaunis ilmestys, todellakin kaunis nainen. Mutta näkee itsensä ihan vinksallaan rumana ja isona (vaikka on siis tosi pikkuruinen ja timmi). Se on todella surullista kuulla sivusta, aina mietin että millä rautakangella hänet saisi ymmärtämään kauneutensa. Ja aina ihmettelee miten hänen miesystävänsä häneen ihastui, tajuamatta että hän on itse se aarre sille miehelle! Tiedän että tuolla he ystävälläni on jotain syömishäiriö / kehonkuvaongelmaa ja johtuu hänellä ehkä siitä (?). Voi kun useammin ihmiset vaan itsekin tajuaisivat peiliin katsoessa kuinka kauniita ovat!

Päivämäärä:   9.10.24 16:53:08

” Kyllä tässä tapauksessa kuka tahansa näkisi samoin kuin minä, paitsi tuo nainen.”

Minä tapaan usein komeaksi sanottuja miehiä, jotka minun mielestäni näyttävät luotaantyöntäviltä. Ja minulla on taas tapana ihastua hyvinkin hassun näköisiin miehiin. Esimerkiksi haluan mieheni olevan lyhyt. Ei kaikki tykk kaikesta.

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   9.10.24 16:53:32

Itse olen sinut itseni kanssa ja tajuan kyllä että joku voi ihmetellä miksi olen tuon miehen kanssa. Voisin saada fyysisesti komeamman varmasti.

Lähettäjä: Argh 
Päivämäärä:   9.10.24 17:14:40

"Itse olen sinut itseni kanssa ja tajuan kyllä että joku voi ihmetellä miksi olen tuon miehen kanssa. Voisin saada fyysisesti komeamman varmasti."

Eikö ihmiset enää ymmärrä lukemansa sisältöä? Aloittajahan ei arvostele sitä, miksi hyvännäköisellä tutulla naisella on "rumempi" mies tai miten tuttu voi nähdä miehen komeana, vaan sitä miten nainen pitää itseään "rumana" ja ihmettelee, kuinka on saanut komean miehen (vaikka asia on toisinpäin); miten nainen näkee itsensä epäviehättävänä vaikka ei ole.

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   9.10.24 17:21:13

Ihmiset näkevät eri tavoin ja pitävät eri asioista. Miten se voi olla enää alottajalle yllätys? :D

On myös hyvin yleistä, että naiset näkevät itsensä huonompana. Some ja kauneusihanteet luovat sen, että monesti ajattelee, ettei itse ole yhtä kaunis ja onnistunut kuin muut ympärillä.

Sehän on itseasiassa ihan tervettä, että näkee kumppaninsa hyvännäköisenä ja ajattelee, että on napannut aika saaliin. Sehän on hyvän parisuhteen merkki :D

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   9.10.24 17:36:05

Argh: juurikin tuo. Eihän aloituksessa ole kyse siitä, että nainen näkisi ei-komean miehen komeana vaan siitä että hyvännäköinen nainen pitää itseään ei-hyvännäköisenä ja ihmettelee, kuinka hänen näköisensä on saanut komean miehen, vaikka mies ei ole komea ja nainen on hyvännäköinen. Ihan eri asioita.

Itselle tulee mieleen, että liekö mies huonoitsetuntoinen (kuten monet ei-komeat miehet on kun tietävät etteivät ole komeita ja on tullut pakkeja) ja moittii naista, jotta saisi tämän itsetuntoa lytättyä ja pidettyä naisen kun saa tämän uskomaan, että ei ole viehättävä ja että saa olla tyytyväinen että on kelvannut miehelle. Kaikki ei-komeat miehet ei jotenkin siedä kaunista naisystävää vaikka sellaisista intoilevatkin vaan ovat jotenkin katkeria ja kateellisia, joka sitten ilmenee vertailuna rumempiin naisiin, naisen ulkonäön arvosteluna ja vähättelynä ja kaikenlaisina "menisit salille", "onko sulla tollaset allit", "laittaisit tekoripset"-kommentteina.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   9.10.24 17:49:37

Ongelmahan ei ole se, että nainen pitää rumaa miestä komeana vaan se että hyvännäköinen nainen pitää itseään rumana.

Seuraavan kerran kun nainen vähättelee itseään ja ihmettelee kuinka on saanut niin "komean" miehen, kun oikeasti miehen pitäisi ihmetellä kuinka on saanut tuon naisen, sano sille että mä olen ihmetellyt kuinka sä et ymmärrä että saisit paljon paremmankin, että mikä sun itsetuntosi on vienyt. Että kiva kun pidät miestäsi komeana, mutta sen saaminen ei ole sun näköiselle todellakaan mikään saavutus ja ymmärtääkö mies sen. Ja kysy, kehuuko se mies koskaan mitenkään vai arvosteleeko ja moittiiko. Onhan tuo outoa että nainen näkee itsensä rumiluksena ja miehen komistuksena, jos asia on toisinpäin.

Lähettäjä: Feta 
Päivämäärä:   9.10.24 17:58:09

Kehukaa teidän kauniita kavereita! Sanokaa se heille ääneen. Se tulee heille tarpeeseen :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.