Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  1,5 hevosen traileri

Lähettäjä: traikku 
Päivämäärä:   9.10.24 13:05:13

Mitä eroa on 1,5 ja 2 hevosen trailerissa? Onko 1,5 yhdelle hevoselle ja varsalle/shettikselle? Onko ne saman kokoiset vai onko 1,5 pienempi? Vai onko koko sama mutta kantavuus eri? Mitä jos laittaa 2 pienempää hevosta 1,5 hepan traileriin?
Kertokaa viisaammat :)

Re: 1,5 hevosen traileri

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.10.24 13:08:42

Voit laittaa vaikka norsun, mutta poliisisetä kyllä sellaisen kuljetuksen tavatessaan sakottaa.

Lähettäjä: FF 
Päivämäärä:   9.10.24 13:13:41

1,5 hevosen trailerissa ei ole väliseinää, joten sillä voi kuljettaa vain yhtä hevosta (tai emää ja varsaa).

1,5 hevosen trailerissa mahtuu hyvin esim. kisapaikalla varustamaan hevosen. 2 hevosen väliseinällisessä trailerissa hevonen on pakko varustaa trailerin ulkopuolella.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.24 13:32:54

Kyllä joissakin (vanhoissa?) Kopeissa on se väliseinäkin. Se toinen puoli vaan on sellainen kapea johon ei eläintä mahdu. No ehkä just joku pikkuvarsa tai kapea poni.

Lähettäjä: Huooh 
Päivämäärä:   9.10.24 14:52:27

Mulla on 1,5 hevosen koppi jossa on väliseinä. Kantavuus on vaan semmonen, että joko yhtä isoa voit kuljettaa tai 2 ponia. Mulla ollutkin sellaisessa käytössä. Eli joko n.550kg suokki kulkenut tai kaksi shettistä (yht.n.440kg).

Lähettäjä: traikku 
Päivämäärä:   10.10.24 12:17:20

Lisäkysymys, kun on 1,5 hevosen traileri ilman väliseinää niin miten hevonen kokee kuljetuksen? Olen elänyt siinä uskossa että se väliseinä pitää olla niin hevonen saa tavallaan tukea kaarteissa? Ja pysyy paikallaan niillä jalansijoilla ettei painopiste muutu ajon aikana?

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   10.10.24 12:20:05

Se riippuu hevosta.Laitakammoiselle isompi tila on tietenkin parempi, kun mikään ei koske kylkiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.