Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oliko tämä huijausyritys?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.10.24 21:19:27

Prismasta tullessa tuli joku nainen selittämään, että hön tarvitsisi apua. On ollut kylässä jollain henkilöllä ja tullut ryöstetyksi, ja pitäisi saada junalippu Joensuuhun (ollaan toisella puolella maata). Kuulemma koirat odottaa kotona tms. Siinä miehen kanssa mietittiin ja nainen toisteli tarinaansa, todettiin että ei nyt ole varaa auttaa.

Jälkeenpäin aloin miettiä, että miksei nainen soita läheisilleen ja pyydä heiltä? Tai mene takaisin sen luokse jonka luona oli kylässä? Oli ihan perussiisti n 50v suomalainen, joten ei tullut heti siinä vedätys mieleen. Mutta mitä ihmettä?

Re: Oliko tämä huijausyritys?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.10.24 21:21:21

Joo, pyydetään nostaan rahaa ja muka siirretään sinun tilille. Näytetään siirrosta kuitti mutta rahat ei siirrykään. Nordeassako se oli tuommoinen ohjelma, muistelen. Huijaus kuitenkin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.10.24 21:37:02

Huijaus. Stadissa noita pyörii, pitäis saada junalippu Kuopioon tai mihin ikinä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.10.24 21:41:21

Huijaus. Paljastuu viimeistään siinä kohtaa kun tarjoudut maksamaan lipun, sitten tulee tukku erilaisia selityksiä, miksi vain tilisiirto/ käteinen käy.

Päivämäärä:   8.10.24 21:41:34

Ei ollut Helsingissä. Mutta tosiaanko ihan tavalliset suomalaisetkin noita tekevät? :O Tosi myöhään illalla/yöllä oli tämä. Ei puhunut takaisinmaksusta muistaakseni mitään, tai rahan nostosta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.10.24 21:42:49

Huijaus.

Äkkiä pinkaissut toiselle puolelle maata vähän kylään ja koirat kotona ilman hoitajaa :D

Lähettäjä: Huijaus 
Päivämäärä:   8.10.24 21:48:37

Huijaus. Vantaan Tammistossa oli samanlainen tarinatäti, ikää 55+ ja oli kuulemma pyörälenkillä pankkikortti jäänyt kahvilaan; ei osannut sinne enää ja just jonnekin Joensuuhun piti ostaa junalippu.

Olin niin tyhmä että autoin. Nainen vielä kirjoitti kaikki tilinumerot sun muut tiedot talteen, että voi heti perille päästyään maksaa.

No, eiköhän karma korjaa.

Päivämäärä:   8.10.24 22:04:10

^ Mulla on tullut toi sama vastaan! Ensin selitti että juna lähtee Tikkurilasta tunnin päästä ja jää siitä muuten pois, illan vika juna. Aattelin että joo voinhan mä sen 3e bussilipun sponssata mutta sitten kävikin ilmi että olisi pitänyt maksaa matka just oliko se Mikkeli tai Joensuu :D Kiertääköhän tämä sama täti koko maata huijauksineen?

Lähettäjä: vanhimpia 
Päivämäärä:   8.10.24 22:55:20

Tämä huijaus on ollut olemassa jo antiikin Roomassa ja Kreikassa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.10.24 23:00:33

"Mutta tosiaanko ihan tavalliset suomalaisetkin noita tekevät?'

Voi hyvän tähden.

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   9.10.24 01:50:53

Tutulle oli osunut sellainenkin, että olisi kylmäasemalla pitänyt ostaa tyypille bensaa kun tämän ainoa seteli ei kelvannut automaatille. Sen setelin olisi siis saanut vastineeksi. Mahtoi olla aito...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.24 02:19:32

Joo kyllähän noita on. Helsingissä ensin nuorempi nainen pyyteli rahaa junalippuun ja sen jälkeen vanhempi johonkin muuhun, en muista enää mihin. Olisiko ollut niihin säilytyslokeroihin. Nuoremmasta kyllä heti huomasi että rahat on menossa johonkin ihan muuhun kuin junalippuun, mutta vanhempi oli ihan asiallisen ja "normaalin" oloinen.

Ap olisit tarjoutunut viemään naisen poliisiasemalle, eiköhän sieltä olisi apua saanut :D

Ghh// Voi ei, mulle kävi jokunen vuosi sitten kun oli rahat tiukalla niin, että piti maksaa tankkaus setelillä kun tilillä ei ollut tarpeeksi katetta. Eihän sitä seteliä sitten hyväksytty ja viereisellä pumpulla olevan rouvan kanssa sitä harmittelin (hän siis alkoi puhumaan minulle). En tietenkään edes kehdannut ehdottaa että hän maksaisi ja antaisin hänelle käteistä, mutta silti tuli vähän sellainen olo että odottiko hän että yrittäisin alkaa johonkin huijausyritykseen... Kun katseli vähän epäilevästi. Onneksi äiti pystyi siirtämään tilille rahaa niin pääsin ajamaan kotiin.

Lähettäjä: ei hyvä 
Päivämäärä:   9.10.24 08:52:31

Bensan tankkaaminen seteliautomaatilla oli kyllä aikoinaan sellainen asia että siinä tuollaista apua saattoi helposti tarvitakin. Itselleni aiheutti aikoinaan harmaita hiuksia 10€ minimisumma, mikä tarkoitti sitä että mopon tankki piti ajaa melkein kuivaksi asti jos ei halunnut menettää rahaa, kun eihän niistä mitään vaihtorahoja saanut. Joskus tosiaan harkitsin että olisin pyytänyt viereistä autoilijaa että lirautatko mun tankkiin muutaman litran niin maksan sulle käteisellä. :D Luultavasti olisi lähtenyt "väärennettyjä kolikoita" kaasu pohjassa karkuun...

Päivämäärä:   9.10.24 10:04:54

Jos on tullut ryöstetyksi niin on poliisiasia. Soitto 112 ja partio paikalle. Siinäpähän paljastuu jos on huijari.

Lähettäjä: Juu tota 
Päivämäärä:   9.10.24 10:21:39

Nykypäivänä on ihan mahdollista tuo että pensatankilla on joku jolla on seteleitä. Jos joku ystävällinen tankkaaja voisi auttaa. Kiitosta vaan kylmäasemille joilla ei voi tankata kuin kortilla. Että vi****aa suoraan sanoen.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   9.10.24 10:41:57

Ikävää, jos sinua harmittaa. Minua ja suurinta osaa muita ihmisiä ei harmita yhtään, että käteisen käyttöä vähennetään. Käyeisen käsittely on yrittäjälle kallista ja kustannukset menee tietysti suoraan tuotteiden hintaan. Lisäksi runsas käteinen käytön mahdollisuus helpottaa rikollisia. Jokainen aikuinen saa kyllä maksukortin, jos vaan haluaa.

"Nykypäivänä on ihan mahdollista tuo että pensatankilla on joku jolla on seteleitä. Jos joku ystävällinen tankkaaja voisi auttaa. Kiitosta vaan kylmäasemille joilla ei voi tankata kuin kortilla. Että vi****aa suoraan sanoen."

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   9.10.24 13:44:58

Oli. Minäkin olen joskus hyväuskoisena antanut rahaa pikkupojalle, jolta kuulemma puuttui vaan pari euroa jostain matkalipusta. Pari tuntia myöhemmin kuljin saman paikan ohi ja poika oli siellä edelleen kinuamassa rahaa.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   9.10.24 13:55:55

Pk-seudulla liikkuu yksi tämmönen tapaus. Joskus menossa junalla jonnekin kauemmas, välillä liikkuu pyörän kanssa ja tarttee rahaa koska x,y ja z.

Ehkä se on joutunut vaihtamaan paikkakuntaa välillä XDD

Päivämäärä:   9.10.24 14:07:27

Huijaus. Minulle tuli selvä narkkari pyytämään kans junalippuun rahaa, kuulemma pitää toiseen kaupunkiin päästä juristin luokse, koska joku yritti tappaa hänet ja hänet ryöstettiin kansalaisuutensa vuoksi. Selvää oli että ei tollasella rahaa juristiin ole, jos ei ole rahaa edes junalippuun. Vaatteet ja olemus oli kans ihan selvän narkkarin ilme.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   9.10.24 14:14:06

”Tutulle oli osunut sellainenkin, että olisi kylmäasemalla pitänyt ostaa tyypille bensaa kun tämän ainoa seteli ei kelvannut automaatille. Sen setelin olisi siis saanut vastineeksi. Mahtoi olla aito...”

Mulla on kerran käynyt vastaava tilanne, että oli jäänyt lompakko kotiin, mutta puhelimen kuoren takana oli 20e seteli tällaista tilannetta varten. No, eihän se automaatti tietenkään ottanut seteliä vastaan eikä viereisellä tankilla uskaltanut maksaa kortillaan niin et olisin antanut setelin hälle. Piti mies odotella toiselta paikkakunnalta hätiin. Ja tää oli aikaa ennen sitä, kun sai puhelimeen liitettyä maksukortin, enkä tiedä käykö ne muutenkaan kylmäasemilla.

Päivämäärä:   9.10.24 15:07:24

Pisteriivi ei tajua että kaikilla ei ole rahnoo siellä tilillä.On vain käteistä niinkuin minulla.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   9.10.24 16:30:20

No se ei liene yhteiskunnan ongelma. On olemassa myös talletusautomaatteja, joissa käteisen saa näppärästi siirrettyä tilille. Myös mobiilimaksu toimii kaikkialla, jos rahapussi unohtuu. Jos on olemassa maksukortti, niin saa mobiilimaksunkin auki. Ja joo tiedän, että pieni osa ihmisistä valitsee elää ilman verkkopankkia ja älypuhelinta joko idealogisista syistä tai "ei osaa" syystä. Nämä ovat sitten ihan omia valintoja, joten ihan turha itkeä, jos yhteiskunta on muuttunut sitten 70-luvun.

"Pisteriivi ei tajua että kaikilla ei ole rahnoo siellä tilillä.On vain käteistä niinkuin minulla."

Päivämäärä:   9.10.24 18:53:52

Pisterivi ei vieläkään ymmärrä. Tosin minäkään en ymmärrä mikä on maksukortti. Pankkikortin ymmärrän kyllä. Silti on syrjintää ettei käteisellä voi maksaa. Vaikka siinä joku kaupan kassa käy tyhjentämässä kassan asemalta niin sehän on vain työllistävää jota pitäisi kannattaa kaikkien. Kyllä saisi kaikki maksukortit laittaa estolistalle vaikka pariksi kuukaudeksi niin pisteriviäkin rupeais vi***tamaan kunnolla, hähähähä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.