Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toridiilistä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.10.24 20:09:20

Jos pistää tavaran toridiilillä myyntiin, niin siihen ei tarvitse laskea mitään postikuluja mukaan, vaan ne tulee ostajalle sitten automaattisesti? Ei mulle oikein selvinnyt noista ohjeista eikä niissä näkynyt edes lukevan paljonko mikäkin pakettikoko maksaa.

Re: Toridiilistä

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   8.10.24 20:49:54

Ei tartte laskea! Ainoastaan sun pitää valita, minkä kokoiseen pakettiin sun myymä tuote mahtuu, ja sen mukaan ostaja maksaa.

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   8.10.24 22:20:44

Hei! Ostaja tosiaan maksaa postikulut. Minulle uutena asiana tuli se, että sinun kuitenkin myyjänä tulee itse hankkia se paketti mihin tuotteen pakkaat. Kannattaa siis huomioida se hinnassa, jos joudut erikseen ostamaan.

Kannattaa käydä ostajan roolissa katsomassa muiden tuotteita, että mitä ostaja käytännössä maksaa tuotteen hinnan päälle. Minusta melko yleinen on postimaksu noin 2e sekä toridiilimaksu 2e. Eli tori on erotellut nämä hinnat ostajalle nähtäviin. Yleisesti ottaen tuotteen postitus maksaa ostajalle noin 5e ja kirjepaketeissa vähemmän. Eli halvempaa kuin jos postittaisi suoraan postin kautta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.10.24 23:10:24

No joo, yksi ostaja mulle pisti viestiä että voisi yhden mun tuotteen ostaa jos saisi sen toridiilillä ostaa kun olisi halvemmat postimaksut siinä silloin. Lupasin kokeilla laittaa sen tuotteen toridiilinä myyntiin. En vaan tosiaan ole koskaan tuota käyttänyt. :D

Lähettäjä: Miia 
Päivämäärä:   8.10.24 23:14:15

Itse ostan vain jos myyjä myy toridiiliä. Se on helpompaa ja turvallisempaa mielestäni.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   9.10.24 11:45:55

Voiko joku nyt kertoa millä tavalla se on turvallisempaa ja kenelle?

Mä olen myynyt ja ostanut ihan perinteisellä tyylillä paljon tavaraa netissä. Vain yhden kerran on osunut huijari kohdalle, lähetti kyllä lopulta tuotteen joka ei vastannut lainkaan kuvausta. Sain rahat takaisin kun uhkasin rikosilmoituksella.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.10.24 11:51:04

Toridiili taitaa kerätä vaan siivua torille. Olen myynyt ja ostanut vuosien saatossa paljon ja aina mennyt hyvin kaupat. Tosin en kännyköitä yms elektroniikkaa ole ostellut- ehkä ne huijarit niitä myy.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   9.10.24 11:52:13

Mulla taas Toridiilit on jääneet toteutumatta, kun myyjät eivät tarjoukseen reagoi eli se ilmoitettu summa ilmeisesti ei ole ollut riittävä. Olen itse sitten perunut kaupat ennenkuin on se 2 vuorokautta edes täynnä.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   9.10.24 12:17:11

Toi toridiili on hankala myyjälle, koska ostaja jos ei hae pakettia niin odotat rahoja viikkoja. Itse taas yritin ostaa ja rahat lähti, mutta palautuivat sitten kun myyjä ei hyväksynytkään kauppaa. Ihme sekoilua koko touhu.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.10.24 12:34:58

Siellä on myös mahdollisuus sisällyttää postikulut hintaan. ToriDiilillä on niin paljon halvemmat postikulut, että kannatan sitä, vaikka siihen tulee palvelumaksukin. Lisäksi rahat ovat paremmin suojassa, jos tavaraa ei tulekaan.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   9.10.24 12:58:56

Kävin nyt kaivamassa tuon toridiilin tiedot kun kukaan ei vastannut mun kysymykseen. Näin myyjän nakökulmasta sanoisin, että kaupat jää tolla tyylillä kyllä tekemättä. Jos ostajan pitää tarkastaa ja hyväksyä tuote, jotta myyjä saa rahansa, niin siinä onkin sitten taas mahdollisuus huijaamiseen, ainakin minun nähdäkseni.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   9.10.24 13:09:50

Jes, pakkausmateriaaleille tulee tosiaan hintaa, jos ostaa uutena, mutta en muista kertaakaan saaneeni tai lähettäneeni mitään kirppispakettia uudessa lootassa. Kenkälaatikot ja muut pahvilaatikot, paperikassit, verkkokauppatilauksen toimituspussit yms. toimivat hyvin postitteluun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.10.24 13:15:39

******, turvallisempaa sillä tavalla, että jos kauppaa olemattomia tavaroita, ei ostajan rahoja tilitetä myyjälle. Siihenhän Torissa petosten tehtailijoiden rahan saanti on perustunut, että ostaja maksaa etukäteen tuotteen ja postituksen, ja myyjä on muka postittamut paketin ja se "katoaa" tai sitten myyjä itse katoaa.

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   9.10.24 13:48:37

Paljon helpompi tuon toridiilin kautta on ostaa, kuin alkaa keskustella ihmisten kanssa ja sopia toimituksista, maksuista ynnä muista käytännön asioista aina erikseen. Ja tosiaan se "perinteinen" torikauppa on aina riski joko myyjälle tai ostajalle, yleensä ostajalle, joka maksaa tuotteen ja sit vaan koittaa luottaa siihen, että myyjä lähettää sen joskus.

Mulla kävi tuollainen "riitatilanne" yhden ostajan kanssa, joka ei hyväksynyt tuotetta, kun se hänen mielestään tuoksui homeelle ja oli "käyttökelvoton". Rahat oli siis varattu ostajan tililtä, mutta niitä ei maksettu heti minulle, koska ostaja riitautti kaupan. Kumpikaan ei suostunut toisen vaatimuksiin, joten pyydettiin apua Torin asiakaspalvelijalta joka ratkaisi asian niin, että käytetyllä tavaralla ei ole palautusoikeutta, ellei se poikkea täysin kuvista tms. Ja tommonen haju on niin henkilökohtainen asia, ettei sen perusteella kauppoja pureta. Rahat maksettiin mulle samana päivänä, kun asia oli ratkaistu. Ei siis todellakaan mitään viikkojen odottelua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.