Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En ole käynyt hammaslääkärissä 7 vuoteen

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   8.10.24 16:32:57

Niin. Edellinen hammaslääkärikäynti on ollut seitsemän vuotta sitten. Miten ihmeessä enää kehtaan mennä näyttämään suutani? Suu ei toki ole kipeä ja ikenet ovat hyvässä kunnossa. Etuhampaiden sisällä on vähän hammaskiveä, mutta se ei ole haitannut millään lailla.

Re: En ole käynyt hammaslääkärissä 7 vuoteen

Lähettäjä: iip 
Päivämäärä:   8.10.24 16:34:58

Ei sinua kukaan siellä tuomitse, vaikka olisikin väli venähtänyt. Nykyään terveille tarkastusvälisuositus saattaa olla muutenkin vuosia. Ja hyvä merkki että ei ole mitään kipuja :)

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   8.10.24 16:56:52

Ei tuossa ole mitään kehtaamista. Lääkärit näkevät jatkuvasti oikeasti karmeassa kunnossa olevia, hoitamattomia suita. Itsekin vakavasta hammaslääkäripelosta kärsineenä menin poistattamaan tulehtuneet visurit kun edellisestä käynnistä oli lähemmäs 10 vuotta. :)

Lähettäjä: Se oikea piste 
Päivämäärä:   8.10.24 17:04:01

Ei tuossa ole mitään erikoista, varaat vain ajan ja saat asian hoitoon.

Minäkin pidin pitkän tauon nuorempana kun elämäni oli muutenkin menevää, työ vei ympäri maata enkä ehtinyt ajatella hampaita.

Ei hammaslääkärit sellaisista syyttele, tilanteesi ei vielä edes ole paha kun ei hampaita säre.
Mutta älä enää vitkuttele niin ei sitten oikeasti ehdi hampaat mennä niin rumaksi että on vielä vaikeampaa mennä.

Minä hoidatin kuntoon muutaman reiän ja siitä tulee hyvä fiilis kun on edes se asia taas hoidettu.

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   8.10.24 17:24:45

Mulla oli myös pidempi väli mutta olin iloinen, ettei sitä katsottu kieroon ja syytelty. Sen sijaan syytän kyllä itseäni etten käynyt aiemmin. Jostain syystä yhden hampaan alle (jossa ei ollut itse hampaassa mitään sanomista) oli tekeytynyt tulehdus juureen niin vaikeaan paikkaan että muu ei auttanut kuin hampaan poisto ja hevoskuuri antibioottia. Vtuttaa. Tämä hammas ei ole koskaan ollut edes kipeä joten röntgenissä aikamoinen ylläri.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   8.10.24 18:03:27

Mulla ei ole ikinä, ikinä särkenyt hampaita , suuta, jne.
Pidin nuorena aikuisena taukoa hammaslääkäristä.
Tuloksena ab kuurin vaativa ientulehdus, ainakin 11 reikää, ja yksi leikkausta vaativa ienvetäymä.

Ei se särky aina kerro mitään, tai siis sen puute. Ja itsehän huolsin hampaitani kyllä.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   8.10.24 18:15:27

7 vuottako vain? Ei ne hammaslääkärit tuollaisesta vielä hätkähdä mitenkään. Minulta kesti yhdessä vaiheessa 14 vuotta kerätä rohkeutta käydä hammaslääkärissä, ja siitä tiedosta heillä alkoi vähän kulmat kohoilla. Eivät sanoneet mitään eivätkä tuominneet, ja kun kerroin pelkääväni hammaslääkäreitä kuollakseni (lapsuuden traumat), he ymmärsivät oikein hyvin. Tarkastuksen jälkeen sanoivat, että oli yllättävän hyvässä kunnossa hampaat, olivat kuulemma varautuneet paljon pahempaan kuullessaan kauanko edellisestä käynnistäni oli aikaa.
Ainuttakaan reikää tai tulehdusta ei löytynyt, hammasta särki jostain muusta syystä. Kehottivat ottamaan buranakuurin ja ottamaan yhteyttä uudestaan ellei mene sillä ohi.

No sillä meni ohi, ja seuraavan kerran kävin hammaslääkärissä 8 vuotta myöhemmin (nyt menneenä kesänä) kun taas alkoi hammasta vihloa. Sillä kertaa löytyi yksi reikä, joka sitten korjattiin pari viikkoa myöhemmin rauhoituksessa.

Jospa rohkenisin ensi kesänä käydä ihan vain tarkastuksessa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   8.10.24 18:16:42

En ole minäkään, pikkujuttu. Viimeksi väli oli 10 vuotta eikä yhtään reikää tai alkua.

Ajattelin varailla julkiselle netistä nyt aikaa niin varmaan kesällä pääsee.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   8.10.24 18:19:19

Mulla oli koronan aikaan 3 vuoden väli etten käynyt ollenkaan hammaslääkärissä.
Ei sattunut mihinkään eikä ollut ongelmia, mutta kun taas menin sinne niin joutuivat kyllä poraamaan ja paikkaamaan muutaman reiän.
Tsemppiä H, kehtaat kyllä. Ei niitä kiinnosta kuinka pitkä aika viime käynnistä on, se on niiden työtä.

Lähettäjä: jaiks 
Päivämäärä:   8.10.24 18:32:27

Käyttekö kuitenkin suuhygienistillä vai kuinka keltaisilla hampailla teette töitä, käytte treffeillä jne?

Lähettäjä: Coconut 
Päivämäärä:   8.10.24 18:32:27

Noin 6 vuotta sitten itse kävin viimeksi, koska oli pakko etuhampaan lohjetessa. Pelkään aivan todella paljon hammaslääkäriä ja minut saa siihen tuoliin vain tosi tukevasti humautettuna tai nukutettuna. Viimeksi tuota lohjennutta hammasta paikatessa sain sellaiset dropit, että nukuin koko operaation ja havahduin takaisin mailmaan vasta siinä vaiheessa kun lääkäri herätteli minua ja sanoi että homma valmis :D Luojan kiitos on mahdollisuus käydä yksityisellä hammaslääkärissä, missä tosiaankin otetaan tällainen typeräkin pelkopotilas hyvin huomioon.

Lähettäjä: Cocopops 
Päivämäärä:   8.10.24 18:37:39

Lähettäjäjaiks
Päivämäärä8.10.24 18:32:27

Käyttekö kuitenkin suuhygienistillä vai kuinka keltaisilla hampailla teette töitä, käytte treffeillä
jne

Häh? Miten niin keltaisilla? Kyllä mulla ainakin on hyvinkin valkoiset hampaat ihan ilman mitään suuhygienistin apua.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   8.10.24 18:41:17

Mulla oli myös pidempi tauko. Tulin raskaaksi niin pääsin jonojen ohi kunnalliselle hammashoitoon. Oli ientulehdusta, hammaskiveä ja pari reikää. Sen jälkeen olen käynyt noin kerran vuodessa.

Lähettäjä: Tilli 
Päivämäärä:   8.10.24 18:42:05

Lähettäjä: jaiks
Päivämäärä: 8.10.24 18:32:27

Käyttekö kuitenkin suuhygienistillä vai kuinka keltaisilla hampailla teette töitä, käytte treffeillä jne?

En nyt ihan ymmärrä minäkään tätä kysymystä. Myös minun hampaani ovat kyllä valkoiset, vaikka en käy suuhygienistillä.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   8.10.24 19:10:54

Minunkin hampaat on edelleen valkoiset vaikken ole hammaslääkärin ovea avannut 15 vuoteen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.10.24 19:14:23

Mulla oli vuosien tauko, eikä siltikään löytynyt mitään kun vihdoin menin. Kehuvat vaan et on hyvät hampaat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.10.24 19:20:05

En ollut käynyt 15 vuoteen... eikä kukaan huutanut tai haukkunut tai häpäissyt siellä kun viimein uskalsin mennä ja sain apua ajanvaraukseen! Hammaslääkäri oli todella mukava ja hellä vaikka tärisin kauhusta siinä tuolissa ja melkein itkin :D

Uskallat mennä, olet sen arvoinen, oikeasti <3

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   8.10.24 19:20:16

Kaikille tulee hammaskiveä, joka on väriltään ensin vaaleaa, sitten keltaista ja sitten ruskeaa. Jos sitä ei poisteta, hampaat ei ole kuin hammastahnamainoksesta, joten se "valkoisista" hampaista jos ei ole käynyt vuosikausiin missään hammashoidoissa. Vmp taas.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.