Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kap Verden viikoksi?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.10.24 13:20:07

Kannattaisiko lähteä? Marraskuussa viikoksi, maksaisi 1000€. Sisältää lennot, hotellikuljetukset, hotellin ja all inclusive siellä. Tykkään matkustaa paljon, mutta onko tuo kannattavaa? Aiemmin olen käynyt Afrikassa Senegalissa ja Gambiassa. Muuten nähnyt Eurooppaa, Aasiaa ja Amerikkaa.

Ensi vuonna olis tarkoitus lähteä Floridaan (syys-marraskuun välillä), mutta ehtiihän siihen vielä säästää rahaa vaikka tuonne lähtis.

Re: Kap Verden viikoksi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.10.24 13:38:06

Kap Verden paras anti on lämpö ja hotellilla aivot narikassa- löhöily. Eli jos sellainen nappaa, niin lähde ihmeessä. Saaret ovat pieniä ja niillä ei hirveästi ole mitään nähtävää, ja resortista et pääse kävellen oikein minnekään (jos se hotellikompleksi ei satu olemaan esim. Salin saarella ihan Santa Marian kupeessa.)

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.10.24 13:42:41

Hotelli olis just salin saarella kävelymatkan päästä keskustasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.10.24 13:44:06

Jos etsit lomaltasi seikkailuja ja päivittäin vaihtuvia maisemia, niin Kap Verde on väärä valinta, mutta tosiaan jos löhöily ja rentoutuminen on kiikarissa, niin siihen toimii hyvin. Santa Maria on sekin ihan älyttömän pieni kaupunki joka on päivässä kävelty läpi.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.10.24 13:48:23

Viikko on silleen lyhyt aika, että ei siinä tietysti hirveästi seikkailla ehdi. Jotain katamaraani retkiä ja sellasiA näytti olevan tarjolla. Ei siellä Gambiassa ollessakaan tietysti hirveästi mihinkään päässyt, parilla retkellä ja markkinoilla. Muutenhan kun lähti hotellista ulos niin paikalliset ihmiset hyökkäsi kimppuun.

Seikkailut ja vaihtuvat maisemat odottaa siellä Amerikassa, kun siellä sit olis auton vuokraus edessä :D täytyy vaan säästellä rahaa vähän rajummin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.10.24 13:56:24

Sielläkin juuri uutisoitiin vatsatautiepidemia. On ollut mm. shigelloosin aiheuttamia.

Lähettäjä: Yep 
Päivämäärä:   8.10.24 14:31:04

Joo samoilla linjoilla kun edelliset kommentoijat. Nähtävää salin saarellakaan ei mielestäni ole. Me lähdettiin sinne 2018 viikoksi hyvään all inclusive hotelliin syömään ja löhöämään auringossa. Oli kiva kuntosali niin treenattuakin tuli. Mutta siis mielestäni löhöilykohde. Keskustakaan ei ollut kummoinen, paljon ihmisiä kerjäämässä rahaa joka puolella. Paikalliset ovat tosi köyhiä ja työpaikkoja ei ilmeisesti kauheasti ole

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   8.10.24 14:37:52

Mäkin olen kuullut, että se on vähän sellainen kohde, että hotellilla se aika vaan kuluu, siellä ei oikein muuta ole.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.10.24 14:55:48

Ehdin aluksi innostua, että lähden, mutta kannattaiskohan se sitten? Vai olisiko se hotellilla lojuminen ja joku veneretki ja kaupungilla kävely sen arvoista? On siinä sitten se, ettei tule lähdettyä sen sijaan mihinkään jos ei sinne, kuin vasta ensi vuoden loppu puoliskolla. Ei siis ole matkaseuraa muualle ennen sitä kuin tuonne kap verdelle nyt.

Lähettäjä: kaisa 
Päivämäärä:   8.10.24 15:01:29

Lisään vielä: ihan helevetinmoinen tuuli. Peruukki saa kyytiä

Lähettäjä: meijju 
Päivämäärä:   8.10.24 15:21:41

Viikoksi kiva mennä löhöämään, syömään ja juomaan hyvin. Jos on hyvä kaveri tai joku kaveriporukka niin suosittelen, on viikoksi kiva. Pidempään en ehkä itse olis mut tuollainen aika lämmössä menee hyvin. Jos all-inc hotelli niin kannattaa panostaa siihen.

Lähettäjä: miisa 
Päivämäärä:   8.10.24 15:26:19

Olin joku vuosi sitten helmikuussa Salin saarella. Oli hiton tylsää. Tuuli niin kovasti, että veneretket peruttiin. Hotellin uima-allasta ei lämmitetty, oli ihan jäistä vettä. Villatakki päällä sai kulkea kaupungilla. Kaverin kanssa vaan neulottiin villasukkia hotellihuoneessa. En suosittele ainakaan talviaikaan!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.10.24 16:04:46

Muutama hyvä ystävä olis lähdössä, joiden kanssa ennenkin olen reissannut niin seuraa olisi. Se kohde vaan ehkä vähän jännittää, että ehtiikö mulla tulla tylsää siellä viikossa vai ei :D toisaalta jos sen ottaa löhölomana.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.10.24 16:07:56

Kannattaa valita hyvä hotelli ja katsoa, että on lämmitetty uima-allas. Siellä tuulee lähes aina, joten merelle ei ole joka päivä asiaa. Mitään ihmeellistä tekemistä tai nähtävää siellä ei ole, mutta ihan kiva paikka, jos altaalla viihtyy pötköttelemässä.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   8.10.24 16:09:38

Kerran käyneenä, ekan ja vikan, en suosittele

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.10.24 16:11:11

Tjäreborgin kautta olisi hotelli Oasis Belorizonte.

Vaihtoehtona on jos en lähde niin loman viettäminen kotona marraskuussa :D muualle ei siis ole mahdollisuutta nyt lähteä kuin joko tuonne tai sitten ei minnekään.

Päivämäärä:   8.10.24 16:35:50

Kannattaa haastatella kavereita tai lueskella netistä kokemuksia. Se hotelli jossa mä olin (en muista nimeä,joku iso hotelli se oli RIU-ketjua) niin löytyi Youtubesta joku video missä kaveri kiersi hotellia ja esitteli ravintoloita. Kuten jo edellä sanoin niin itse tykkäsin mutta eipä tässä ketjussa kaikki ole saaresta pitäneet. Paljon se on kiinni tuosta hotellista varsinkin jos on allinc että millaista ruokaa ja juomaa siellä on ja miten muut palvelut toimii.

Tuulista Kap Verdellä on mutta ainakaan meitä se ei haitannut, liekö hotellimme sijainti sitten ollut hyvä? Lämmön suhteen keskitalvella se on varmempi paikka kuin Kanaria. Itse tykkäsin hotellistamme paljon, siellä oli kuntosali, kaikenlaisia esityksiä/musiikkia iltaisin, ruoka oli hyvää ja juomaa kannettiin eteen kun näytti janoiselta :D Yksi kierros saaren ympäri tehtiin vuokraamalla itse taksi muutamaksi tunniksi.

Varsinkin jos vaihtoehto B on pysyä kotona niin en edes miettisi vaan heti matkaa varaamaan!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.10.24 17:08:10

Yksi kaveri ollut juuri tuolla aiemmin, sanoi että eihän siellä kummempia nähtävyyksiä ole mut aurinkolomana tykkäsi ja juuri tuosta hotellista kun ja ruuista siellä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.24 12:23:11

Olen kans ollut Kap Verdellä viikon, pieniä haikaloja käytiin katsomassa ja suolajärvessä uimassa. Muuten löhöilyä. Meillä oli huippu hotelli, jossa oma hiekkaranta. Hotellin kohdalla meressä aallonmurtajat, joten meidän rannassa pystyi uimaan kokoajan. Naapurihotellilla ei ollut ja ei siellä porukka uinutkaan aaltojen takia. Marraskuussa oltiin, silloin oli ainakin tarpeeksi lämpöä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.10.24 12:25:15

-, olitteko missä hotellissa?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.10.24 12:27:02

Kyllä tietysti itse lähtisin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.10.24 14:15:53

Ehkä kallistun sitten siihen lähtemiseen, kun ei ole nyt muitakaan reissuja tiedossa kuin vasta kun vuoden päästä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   9.10.24 14:21:58

Ei tuo maapallon ainoa matkakohde ole.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.10.24 14:34:14

"Ei tuo maapallon ainoa matkakohde ole."

Tämäpä just. Ehkä maailman turhinta matkustamista lähteä kohteeseen joka ei oikeastaan kiinnosta ja missä ei ole mitään tekemistä tai näkemistä.

Päivämäärä:   9.10.24 14:55:13

nomadi ja - : Ei kannata lähteä jos ei tykkää. Lämmin paikka tuo on eli aurinkolomalle ihan jees,kaikkihan ei hae mitään aktiivia.

Mielestäni ihan kiva kokemus jos ei oo ollu aiemmin tuolla... Keskitalvella Kanaria ei ole välttis lämmin (ja on sellainen että moni on jo käynyt yli 10krt). Kaukokohteissa on valintaa mut lähempänä ei ehkä oikein huippumestoja oo niin kannattaa se käydä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.10.24 15:03:30

Emmä voi sanoa etten tykkää kohteesta, kun en ole käynyt ja ei ole sellaista ennakko asennetta, etten tykkäisi. Pidän kyllä lämmöstä ja rannasta laiskottelusta, mutta en liian pitkään. Viikko saattaisi mennä parin retken kanssa, mut kahta viikkoa en varmaan lähtisi jos sen pituinen matka olisi kyseessä.

Ja mieluusti tykkään kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä ennen omia reissuja vaikka olis kyseessä unelmakohde :D nyt vain mietiskelin kannattaisiko lähteä, harkitsen usein asioita monelta kantilta ennen päätöstä.

Lähettäjä: Wee 
Päivämäärä:   9.10.24 15:09:21

Mitä sulla oli suunnitelmissa Floridassa? Siellä asuneena voin sanoa, että ei ehkä mikään seikkailuhenkisin paikka. Mutta jos on tarkotus ajella myös muihin osavaltioihin niin sitten toki!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.10.24 22:13:54

Joo tarkoitus oli vuokrata auto, mutta sitä ajoreittiä ei ole vielä suunniteltu ja vieraltaisiinko samalla Georgiassa tai Pohjois-Carolinassa. Yhtenä vaihtoehtona olis lentää New Yorkiin ja sieltä sit Floridaan. Vähän on auki, vasta alkuvuodesta oli tarkotus kokoontua suunnittelemaan.

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   14.10.24 15:47:55

Mä haluaisin lähteä jonnekin missä on lämmintä! Tammi-helmikuussa... Onko muita kohteita kuin Kap Verde tai Kanaria? Kaukokohteet ei ehkä oikein onnistu ku vaan viikko lomaa eli Kanaria on luultavasti mulla kohteena tai sitten joku Afrikan paikka mut onko sellaisia hyviä?

Lähettäjä: reissu 
Päivämäärä:   14.10.24 15:56:50

Matkaan vaan jos on mahdollisuus. All inclusive ei välttämättä hyvä, kun jumittuu sinne hotellialueelle vaikka luulet toisin...ja ei Kap Verde mikään halpa mesta ole
Peukku lähtemiselle.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   14.10.24 16:00:35

” All inclusive ei välttämättä hyvä, kun jumittuu sinne hotellialueelle vaikka luulet toisin”

Käsittääkseni kap verde ei ole mikään kummoinen nähtävyyksien ja ravintoloiden kertymä, että tuolla se AI voi olla hyväkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.10.24 16:16:12

Hotellin nimi oli Meliá Llana Beach Resort & Spa

Lähettäjä: reissu 
Päivämäärä:   14.10.24 16:21:50

Kap Verde on kallis, jos poistuu all inclusive hotellilta.
Mutta kuten kerroin, jos on aikaa ja rahaa niin miksi ei ?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.