Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kapea sormus & suosituksia kultasepistä

Lähettäjä: jelppiä 
Päivämäärä:   8.10.24 13:14:56

Täällä eräs onnekas tuli kosituksi muutama kuukausi takaperin. Sain ihanan, minulle sopivan sormuksen, joka tosin ihan todella siro ja kapea, mikä on nyt herättänyt huolen kuinka kestää käyttöä. Onko kellään täällä kokemuksia alle 1,5mm levyisistä sormuksista, kuinka kauan ovat kestäneet ns. normielämää? Minulla ei sormus mihinkään megarasitukseen joudu, mutta toki noin hauras malli ottaa varmaan ajan kanssa itseensä pienemmästäkin kulutuksesta.

Koska sormuksella on tietysti hirveästi tunnearvoa ja se on ulkonäöltään minulle täydellinen, tuli mieleen, onko alkuperäisestä materiaalista mahdollista "teettää uutta", eli toisin sanoen lähinnä vahvistaa runkoa ja lisätä siihen materiaalia sormuksen tukevoittamiseksi? Kellään kokemusta?

Saa lisäksi suositella asiansa osaavia ja hinta-laatusuhteeltaan hyviä kultaseppiä. Voin hyvän perässä vierailla melkein missä vain Kuopion alapuolella, mutta esim. Tampere olisi sijainniltaan tällä hetkellä oiva. Andreasenilta Tampereella kävinkin jo vähän kyselemässä, mutta jäi vähän nihkeä olo senkertaisesta asiakaspalvelijasta :(.

Re: Kapea sormus & suosituksia kultasepistä

Lähettäjä: jelppiä 
Päivämäärä:   8.10.24 14:16:45

Täytyypä tutustua tuohon Aurifaberiin, kiitos!

Sormus on valkokultainen rivisormus, edullisimmasta päästä, joten siksi siis varmasti tämä "ongelma". Timanttiistutuksen kohdalta rungon korkeus on suurempi mitä leveys, mutta sormen alapuolelta on sekä kapea että ohut, jos näin voi sanoa. Joka tapauksessa leveydeltään sen 1,3mm, korkeudeltaan 1,6mm eli sen verran kapea kuitenkin, että olen asian suhteen realistinen (Ja Andreasenilta jo totesikin, että "pilalle menee"..)

Jos siis ei kestä pitkään, kartoitan jo vaihtoehtoja, millä saisin tälle tunnearvoltaan suurelle sormukselle "uuden elämän". :)

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   8.10.24 14:35:00

Malmin korupaja tekee sormuksia mittatilauksena. Sormuksen mentyä rikki laitat sinne kuvamateriaalia (jotka otat nyt ennakkoon) ja pyydät tekemään samanlaisen mutta uuden ja paksumman.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.10.24 15:28:23

jelppiä, ehkä sen sormuksen ei ole tarkoituskaan kestää ikuisuutta?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.