Lähettäjä: Mea
Päivämäärä: 8.10.24 12:06:25
Kyllä sinä sitä sairauslomaa saat, kun vain kerrot rehellisesti tilanteestasi kaunistelematta. Itse olen neljättä viikkoa nyt uupumuksen, masennuksen ja unettomuuden takia. Ahdistaa todella paljon, koska työsuhteeni on määräaikainen ja pelkään ettei sitä jatketa tämän vuoksi. Olen yh ja talouden ainoa aikuinen, asunto- ja opintolainaa vielä paljon jäljellä. Päätin kuitenkin vuosia sinniteltyäni, että minä olen elämäni tärkein henkilö, jonka hyvinvoinnista minun pitää itse huolehtia. Sitä ei tee kukaan muu. Jos työsuhdetta ei jatketa, niin sitten keksin jotakin muuta. Uupumukseni ei johdu ainoastaan töistä, vaan vuosia kertyneestä kokonaiskuormituksesta. Terapiassa käsittelen näitä asioita ja terapeutti oli sitä mieltä, ettei 4vk sairausloma vielä riitä toipumiseen. Itse olen niin tottunut olemaan jatkuvasti uuvuksissa, väsynyt, uneton, juuri ja juuri pinnalla pinnistellen pysyvä, etten edes osaa sanoa, millainen olotilan tulisi olla, jotta olisin työkykyinen.
Ei sinun tarvitse kertoa vanhemmillesi yhtään mitään, jollet halua. Itse kerroin isälleni viime viikolla vasta ja hän oli yllättävän ymmärtäväinen, vaikka on jo 74v entinen yrittäjä, kovissa vesissä keitetty eikä koskaan sairauslomia tällaisen takia ole ottanut. Ylempänä jo hyviä ehdotuksia, mitä voisit vanhemmillesi kertoa.
|