Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lonkkakipu, mikä avuksi?

Lähettäjä: emppu 
Päivämäärä:   8.10.24 08:57:06

Vasen lonkka kipeytyi yllättäen muutama viikko sitten, kipu tuntuu tuossa reiden ulkosivulla ihan ylhäällä ja säteillen melkein polveen saakka. Kävellessä sattuu ja nukkuessa tuolla kyljellä. Olen ottanut Buranaa ja Panadolia, joka ei vie kipua kunnolla pois. Kipu helpotti hetkeksi ja oli hyvin lievää noin viikon, mutta paheni uudelleen nyt viikonloppuna.

Mikä ihme tällaiseen avuksi? Voiko olla nivelrikko tai bursiitti? Teen istumatyötä ja ajan paljon autoa, nämä tuntuvat pahentavan kipua.

Lääkäriin täytyy varmaan myös mennä, mutta kyselen nyt täällä, josko jollain olisi samanlaisia kokemuksia.

Re: Lonkkakipu, mikä avuksi?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.10.24 09:02:09

Milloin hierottu? Käy ensin siellä ja sitten lääkäriin jos ei saa kuntoon.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.10.24 09:04:12

Lääkäriin.

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   8.10.24 09:05:14

Ei missään nimessä hierojaa! Tulehdusta ei saa hieroa.
Lääkäri ja fyssari on oikea osote.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   8.10.24 09:05:57

Olisko lonkan bursiitti. Mulla auttoi kun lopetin ratsastuksen. Vuokrahevosella oli kuppimainen koulusatula ja leveä selkä. Huono yhdistelmä mun lonkalle. Ilman satulaa pystyin vaan menemään. Samoin kylmä ja sade teki huonoa.

Mene työterveyteen niin varmasti saat apua.

Mulla on ongelma mennyt ohi ajan kanssa ja vältän esim. jumpassa tekemästä mitään jalan sivunostoja (ns. koirankusetus liike), koska niistä tuo vaiva herkästi aktivoituu. Lämpö auttaa kipuun ja Back on track myös.

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   8.10.24 11:29:23

Aloittaja: mulla samanlainen vaiva ja sama syy (istuminen). Kivun lähde ei minulla ainakaan ole varsinaisesti lonkassa, vaan jossain tuolla pakaran yläosassa. Olen käsitellyt aluetta kivun sallimissa rajoissa esim faskiapallolla ja -rullalla. Se toimii.

Lähettäjä: Kyllä vaan 
Päivämäärä:   8.10.24 11:57:12

Mulla oli vastaavaa ja nimenomaan hieroja lopulta siihen auttoi. Lonkat röntgattiin ja jopa magneettikuvattiin, kaikki oli aivan priimaa. Syyllinen oli juuri istumisen aiheuttama lihaskireys tuolla pakaran yläosassa ja sivussa. Hierominen sattui aivan hulluna ja mustelmiakin tuli, mutta kipu pysyi poissa vuoden verran. Nyt on taas tullut vastaavaa kipua eli pitäisi mennä uudestaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.10.24 12:03:03

Minulla on vastaavaa, pakaran aktivointiharjoitukset ja venyttely auttanut (pakaran/lonkankoukistajan venytyksiä), syyllinen on ainakin itselläni kireät ja heikot lihakset, paljon istumista ja yksipuolista treeniä.

Lähettäjä: Toinen ... 
Päivämäärä:   8.10.24 12:44:11

Onko sulla jotkut uudet kengät käytössä esim.?

Itellä just vastaavaa kipua ja johtui näköjään töissä käyttämistäni kengistä. Ovat ihan peruskengät, ei mitkään oudot, ei vaan sovi mulle.

Lähettäjä: emppu 
Päivämäärä:   8.10.24 12:48:34

Kiitos vinkeistä! Varmaan ensin nyt lääkärille ja todennäköisesti tulee lähete fyssarille.

Ei ole uusia kenkiä, istumatyön aloitin n. vuosi sitten. Selkeästi ei oikein sovi minulle, selkäkin vihoittelee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.