Lähettäjä: N
Päivämäärä: 8.10.24 06:12:06
Tuollainen lyhyt varmaan onkin helpompi järjestää.
Itse olin menossa 3kk ajaksi opiskelijavaihtoon yliopistossa ollessani, mutta menin valitsemaan kaupungin, jonka kieltä en osaa alkeita enempää ja joka kärsii valtavasta asuntopulasta. Syksyllä tuossa kaupungissa on täysin kivisessä keskustassakin itikoita kuin pahimassa kuviteltavissa olevassa mökkipöpelikössä, mikä tuli yllätyksenä. Olin kyllä käynyt siellä aiemminkin, mutta aina kesällä, kun kuumuus ilmeisesti riitti pitämään itikat poissa.
Yliopistolla asenne oli se, että paikallisella kielellä on pärjättävä, siinä missä Suomessa oli tottunut siihen, että paikallisetkin puhuu englantia jos vaihtareita on samalla kurssilla. Asuntoa en onnistunut löytämään, vaan yövyin yhden kimppakämpän läpikulkutilan sohvalla vuokranantajan säälistä, kun missasin jaetun makuuhuoneen puolikkaan kyseisestä asunnosta. Yksiöitä ei kertakaikkiaan ollut. Asunnossa ei ollut jäähdytystä, joten sitä tietenkin tuulettiin runsaasti, kun oli vielä lämmintä, ja läpikulkutilaa oli täysin mahdoton sulkea. Siltä itikoiden ininältä ei pystynyt nukkumaan käytännössä lainkaan. Taisin viettää viikon harkitsemassa mitä ihmettä teen ja palasin kotiin.
|