Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallikaveri

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.10.24 17:54:47

Olin maasta kävelyttämässä hevostani, siitä syystä että se oli palaamassa saikulta. Tapahtui kuitenkin ikävä ja yllättävä tilanne, jossa hevonen peläistyi ja onnistui potkaisemaan minua. Pääsin talliin ja pitelin _todella_ kipeää osuma kohtaa, hevonen karsinaan ja istuin karsinan luona olevan harjapakkini päälle koska voin huonosti. Tallissa olleelle kaverille sopersin että hevonen pelästyessään potkaisi minua. Tallikaverin vastaus oli, että "AIJAA", sävyllä mitäs se hänelle kuuluu, ei voisi vähempää kiinnostaa. Soitin sitten itselleni apua. Tallikaveri katsoi päälle, mutisi jotain ja häipyi paikalta.

Onko muilla talleilla tälläista?

Re: Tallikaveri

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   7.10.24 17:59:35

Hän ei varmaan tajunnut, että sua ihan oikeasti sattui pahemmin

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   7.10.24 18:01:13

No olipa tökerö tyyppi.
Toivottavasti paranet pian!

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   7.10.24 18:03:29

Ne on näitä nykyajan naapuria ei tarvitse tervehtiä-ihmisiä.

Toivottavasti itse löytävät edestään kun apua tarvitsisivat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.10.24 18:26:01

Tää tuntuu olevan valitettavan yleistä kaikkialla. Yks tyyppi sai epilepsiakohtauksen keskellä kirjastoa ja ihmiset lähinnä tuijotteli ja ihmetteli aikansa. Mun kaveri juoksi kauempaa auttamaan ja yritti sanoa muille et soittaisivat edes apua. Ihmiset on yllättävän harvoin valmiina auttamaan toista etenkään, jos näyttää siltä, että vähänkin pysyisi tolpillaan.

Ruuhkabussissa mua katsotaan yllättävän usein aika pahasti, kun otan vapautuvan istumapaikan. Annan sen lähinnä vanhemmille ja loukkaantuneille oikeasti huonokuntoisille, mutta mielelläni en oman akuutin selkävammani kanssa seiso puolta tuntia liikkuvassa bussissa, ellei joku tarvitse istumapaikkaa vielä mua enemmän. Silti katsotaan pahasti ihan kuin ulospäin voitaisiin arvioida toisen ihmisen kivuttomuutta.

On silkkaa välinpitämättömyyttä olla kysymättä, että kuinka kävi potkun kanssa ja tarvitaanko ensiapua. Mulle on ihan sama kuinka introvertti toinen on, potkun saaneelta kysytään aina vähintään se, ettei potku osunut päähän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.10.24 18:28:55

Siinä kasvatustyö mennyt nappiinsa. Toisten huomioiminen.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   7.10.24 18:51:43

eikö tuo ole ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä nykyään?

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   7.10.24 19:02:01

Tallikaveri varmaan someen kirjoitti illalla:
"Jouduin tänään osaksi järkyttävää tapahtumaa meidän tallilla. Onneksi kaikki osapuolet ovat kunnossa eikä pahempaa käynyt, jouduin kyllä toimimaan nopeasti mutta onneksi ensihoito saapui äkkiä. Kyllä pisti mietityttämään taas elämän rajallisuus, muistakaa rakastaa läheisiänne <33 Peace and love <33"

Ei osata enää kommunikoida kasvokkain. Pidetään vaan omasta tontista huoli, paitsi somessa.

Päivämäärä:   7.10.24 19:04:55

Toivottavasti sinulle ei sattunut pahasti. Tallikaverisi on vaan yksinkertaisesti tyhmä törppö. Ja niitä on nykyään paljon.

Päivämäärä:   7.10.24 19:54:46

Kiitos vastanneille. Ikävää kuulla miten yleistä tuollainen on. Mietin kyllä, että jos kaveri ei vain ymmärtänyt miten kova isku oli tullut, mutta olisihan se kiva ollut jos olisi jäänyt vaikka siihen talliin seuraamaan tilannetta kunnes muu apu ehtii paikalle. En itse sitä tajunnut pyytää, kun soitin apua. Muita ei paikalla ollut.

Isku oli kova, mutta pahimmalta onneksi vältyin kun leikkausta ei tarvittu. Toipuminen nyt jo hyvässä vauhdissa.

Päivämäärä:   8.10.24 07:21:37

Monet pitävät tuota maasta kävelyttämistä vaarallisena juuri tuosta syystä, että äkillisessä tilanteessa hevonen on vaikeammin hallittavissa kuin selästä. Ehkä tallikaverikin mietti, että toivottavasti opit jotain ja onneksi ei käynyt pahemmin. Ja pieneltä kolhultahan se vaikuttaa, jos hevonen on jo takaisin karsinassa ja omistaja istuu käytävällä. Hevosihmiset ovat tottuneet, että pahat kolhut ovat sellaisia, että hevonen juoksee irtaallaan ja ratsastaja makaa maassa. Tässä lajissa kun tuo skaala on vähän erilainen kuin monessa turvallisemmassa.

Lähettäjä: Öps 
Päivämäärä:   8.10.24 07:41:45

No olisko sen tallikaverin pitäny puhaltaa oletettu pipi pois?

Päivämäärä:   8.10.24 07:50:32

Mitä jos tallikaverisi ei kuullut kunnolla mitä sanoit? Eikä viitsinyt kysyä.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   8.10.24 08:37:23

Elänköhän jossain ihanassa kuplassa, kun mun ympärillä ihmiset kyllä välittää! Ei vain minusta, vaan myös tuntemattomista.

Tallilla jos jollekin sattuisi jotain, ois kyllä heti apukäsiä tarjolla ja ihmiset aidon huolissaan jahoku varmasti tarjoutus heti kuskaamaan lääkäriin!

Kai sitä saa vaan olla kiitollinen, että ympäristössä liikkuu paljon toisia huomioivia ihmisiä.

Päivämäärä:   8.10.24 08:44:36

Tai sitten tallikaveri luuli, että olit lähinä henkisesti järkyttynyt, kun kuitenkin olit saanut hevosen karsinaan ja siinä oven edessä itkua tuhersit. Ei siis ymmärtänyt, että potku on oikeasti ollutkin kova ja olisit tarvinnut muutakin kuin pipiin puhaltelua. Tosin mitä se "muu apu" sitten oli? Ambulanssilla sairaalaan?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   8.10.24 09:00:32

Minkälainen kulttuuri tallilla on? Autetaanko muita ja tervehditäänkö ja ollaan ystävällisiä ja kysellään avun tarve? Jos jokainen hoitaa hommansa toista huomioimatta ja kuuntelmatta niin ehkä se selittää myös tuon välinpitämmömyyden.

Vasta oli ketju jossa tosiaan viesti oli se ettei toista trvi mähdä eikä kuulla vaikka samassa talossa asuu...

Meillä olisi yksi hoitanut hevosen ja hommasi loppuun ja toinen heittänyt sinut
päivystykseen. Mutta on meidän tyyli toimia, muualla voi olla erilainen malli.

Lähettäjä: Kerstin 
Päivämäärä:   8.10.24 09:10:06

Siis minä voisin olla niinbhölmö, etten tajua tallikaverinvtarvitsevan ambulanssia, jos hän vaan kertoisi Pokun potkaisseen.

Lähettäjä: ei omalla 
Päivämäärä:   8.10.24 09:26:32

"Siis minä voisin olla niinbhölmö, etten tajua tallikaverinvtarvitsevan ambulanssia, jos hän vaan kertoisi Pokun potkaisseen."

Sama täällä. Jos joku minulta pyytää, että voisitko auttaa / soittaisitko ambulanssin, niin auttaisin toki erittäin mielelläni, mutta jos joku istuu ja sanoo, että hevonen potkaisi, niin en välttämättä osaisi reagoida siihen oikealla tavalla, ellei ihan selkeästi esim. veri lennä. Johtuu ehkä siitä, että itselläni on niin korkea kynnys ottaa apua vastaan.

Lähettäjä: Anonyme 
Päivämäärä:   8.10.24 09:34:21

Sori vaan Kerstin ja ei omalla, mutta olette kyllä jotenkin sosiaalisesti taidottomia, jos ei tule edes mieleen kysyä, että kävikö pahasti. Sama koskee muita kaltaisianne. Hevosihmisten kun luulisi tietävän millaista vahinkoa hevosen kaviot voi saada aikaan, ihan ilman, että "veri lentää".

Aloittajan "tallikaveri" on myös täysi törppö.

Lähettäjä: Hello 
Päivämäärä:   8.10.24 09:37:42

"Ehkä tallikaverikin mietti, että toivottavasti opit jotain ja onneksi ei käynyt pahemmin. Ja pieneltä kolhultahan se vaikuttaa, jos hevonen on jo takaisin karsinassa ja omistaja istuu käytävällä."

Toivottavasti näin sairaita ihmisiä ei tule vastaan. Ei auteta, jotta saadaan annettua toiselle opetus.

Päivämäärä:   8.10.24 09:45:32

^ eihän Hello tuosta ole kysymys, vaan tallikaveri näki ettei käynyt pahasti. En minäkään osaisi tuollaisessa tilanteessa soittaa oma-aloitteisesti ambulanssia, jos päällisin puolin näyttää, että kaikki on ok.

Ja tosiaan, hevosia pitäisi kävelyttää suitsittuna ja hanskat kädessä. Eivät ne silloin pääse kääntymään potkuetäisyydelle.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.10.24 09:49:18

Voithan aina mennä sanomaan ihan kasvotusten tallikaverille, että tuollaisissa tilanteissa voi käydä todella pahasti jos ei tarkista miten pahasti on käynyt.

Ellet sitten ole draamanhakuinen tyyppi, jolla on joka viikko joku kamala tapaturma ja uhriutuminen menossa (pari tällaistakin tallikaveria ollut, aloittaja ei kyllä vaikuttanut tällaiselta).

Tallilla voisi myös sopia yhteiset pelisäännöt tällasista jos osa on vaikka autisteja, jotka eivät ilman erillistä sopimista ymmärrä näitä perusasioita.

Päivämäärä:   8.10.24 09:50:53

Minä näin aikoinaan yhdellä tallilla, kun tädit kouluttivat hevosiaan peppunarulla. Eli naru päitsien ulkorenkaaseen ja joko sään yli tai peränpään takaa käteen. Jos kuriton ratsu tai varsa rupesi hölmöilemään, täti sai kätevästi käännettyä hevosen peräpään itseensä. Varsinkin varsa potki ihan vain varsamaisuuttaan, ja tätejä nauratti vaikka mustelmat teki kipeää.

Että ei kannata sanoa suoraan jos ei tiedä asioista tarpeeksi.

Lähettäjä: siina 
Päivämäärä:   8.10.24 10:06:13

Sitten toisaalta kun nykyään ollaan niin kovin erityisherkkiä, että ei koskaan tiedä miten kukakin reagoi. Itse juoksin kentälle kysymään selästä tippuneelta, että tarvitsetko apua ja sattuiko, niin vastaukseksi sain "haista ämmä vee, ja turpa kii". Totesin sitten, että selvä ja lähdin ja ajattelin, että antaapa jatkossa olla, ellei joku kysy apua.

Ehkä tallikaveri ajatteli sinun olevan kunnossa, kun olit kuitenkin jo omin jaloin talliin kävellyt ja apua jo soittelit. Ehkä oikeasti apua tarvitseva olisi pyytänyt apua?

Lähettäjä: ea 
Päivämäärä:   8.10.24 10:16:38

Millaisen vamman siihen jalkaan sait? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Lähettäjä: Erty 
Päivämäärä:   8.10.24 10:21:28

Onpas aloittajalla erikoinen tallikaveri ja muutama samanlainen vatipää tännekin eksynyt. Kyllä nyt kuuluu ihan perusasioihin kysyä, että kävikö pahasti/tarvitko kylmää tms.vaikka toinen olisikin raahautunut jo talliin . Todella välinpitämätöntä ja ajattelematonta käytöstä! Ihminen voi olla vaikka shokissa ja te ette tee mitään! Entäs, kun se teidän äiti/sisko/lapsi kuolee, kun kukaan ei viitsinyt kysyä/auttaa?

Vaikka joku minulle haistattaisi veet, niin en kyllä sen perusteella lopettaisi esim.tippuneen luokse menemistä ja kysymistä. Veet haistattaneelle olisin toki tokaissut vastaan, että "sori kun varmistin, että olet kunnossa, ens kerralla annan sun kuolla". Ehkä oppii, ehkä ei.

Mutta ihmiset on outoja. Eilen juuri tallilta lähtiessä huikkasin pihalla moikka, niin täti tuijotti hoomoilasena, mutta sai se kuitenkin lopulta sanottua moi :D

Päivämäärä:   8.10.24 10:41:42

Erikoisia vastauksia täälläkin, yhtä noloja kuin aloittajan tallikaveri. Tuskin siitä ikuisesta ilmoituksesta että "Polle potkaisi minua jalkaan" tarvitsisi välittömästi soittaa lanssia paikalle. Oletteko koskaan kuulleet kysymyksiä "oletko kunnossa?" tai "sattuiko pahasti?" Näistä voitte aloittaa.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   8.10.24 10:52:04

Lähettäjä: ......
Päivämäärä: 7.10.24 18:03:29

Ne on näitä nykyajan naapuria ei tarvitse tervehtiä-ihmisiä.

Toivottavasti itse löytävät edestään kun apua tarvitsisivat.

TÄMÄ!!

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   8.10.24 10:53:38

Erty: en ihmettele, jos sinua tai äitiäsi ei auttanut, jos teillä on tapana nimitellä ihmisiä kesken keskustelun.

Päivämäärä:   8.10.24 11:07:27

Siis oikeestiko jengi ei tajua kuin pahasti on voinut käydä vaikka veri ei lennä??? Eikö adrenaluinin vaikutus ole lainkaan tuttu??

- Ihmisen sisuskalut voi olla sökkönä potkun jälkeen ja sitä ei todellakaan heti huomaa, jos on sisäinen verenvuoto.
- Jos adrenaliinit valtaa kropan, ei kiputuntemukset tule heti, vaan viiveellä. Jopa luita voi olla murtunut, mutta ihminen voi silti näyttää toimivalta ja ehjältä.
- Toinen tuhertaa ITKUA ja porukka on vaan ”aijaa…”, missä EMPATIA?

Uskomatonta… siis oikeasti uskomatonta… Taidan tosiaan elää jossain kuplassa, jossa on vaan fiksuja ja empaattisia ihmisiä…

Lähettäjä: taika 
Päivämäärä:   8.10.24 11:12:37

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 8.10.24 07:50:32

Mitä jos tallikaverisi ei kuullut kunnolla mitä sanoit? Eikä viitsinyt kysyä.

Tämä tuli minulle ekana mieleen, koska pikkusiskoni on käytännössä kuuro jos jostain syystä hänen kuulolaitteensa ei pelitä. Voisin täysin kuvitella hänen käyttäytyvän just noin tuollaisessa tilanteessa. Kuulolaitteen toimiessa ei asiaa kukaan huomaa, mutta niissä hetkissä kun se ei toimi hän katsoo kyllä kohti ja näyttää kuulevan, vaikkei todellisuudessa saa mitään selvää ja vastaa jotain tuollaista yleispätevää ja poistuu paikalta, usein tylyn oloisesti vieläpä (vaikkei sitä tarkoita). Ärsyttävää, mutta hän häpeää kuulovaikeuttaan sen verran että toimii yhtään virtaamien ihmisten seurassa noin. Toivottavasti kyse ei ollut hänestä :D
Mutta onneksi aloittaja selvisit lääkäriin, toivottavasti toivut ripeästi kuntoon taas :)

Päivämäärä:   8.10.24 11:15:18

Josko ennen haukkumista kertoisitte, että aloittaja oli ITKENYT. Aloituksessa hän kertoo istuskelleensa pakkinsa päällä.

Lähettäjä: Juuna 
Päivämäärä:   8.10.24 11:25:17

Siis mitä hel*ettiä oikeasti?!

Itsekin olen monesta tilanteesta kävellyt omin jaloin pois, mm. potku leukaan. Omasta mielestäni olin jopa ajokunnossa, onneksi tallikaverit ei päästäneet rattiin!

Tallikaveri lensi päin seinää. Ihan omin avuin purki hevosen ja vei sen karsinaan, eikä suostunut lääkäriin vietäväksi. Miehensä hänet onneksi pakotti, koska murtunut kylkiluu oli tehnyt pienen reiän keuhkoon.

Toinen tallikaveri lensi kentän hiekkoihin ja omin jaloin kapusi autoon ja ajoi lääkäriin, kun teki niin kipeää, että oksetti. Lannemurtuma.

Toivottavasti tosiaan nämä "ehkä opit jotain" ja "mitä minua tallikaverin pipit kiinnostaa" eivät koskaan ikinä itse tarvitse apua.

Ja aivan hevonkukkua, että hevonen ei saa potkaistua, jos on suitset ja hanskat.

Päivämäärä:   8.10.24 11:25:43

Ja Erty: joku on pudonnut selästä, ehkä shokissa, ja sinä röhöttäisit että ensi kerralla saat kuolla??? Ja sitten nimittelet vatipäiksi ihmisiä? Just joo.

Päivämäärä:   8.10.24 11:27:10

Miksei aloittaja pyytänyt apua? Koska se ei sovi tarinaan?

Päivämäärä:   8.10.24 11:59:31

Aloittaja tässä. Kirjoitinkin tuonne aiemmin, että veikkaan myös, ettei kaveri ihan tajunnut kuinka kovasti oikeasti oli sattunut. Ihan asiallinen tyyppi on muuten, ehkä reaktionsa jäi niin vahvasti mieleen myös sen vuoksi.

Vammasta ja tilanteesta en enempää tänne kirjoita, kuin että osui vatsan seudulle ja hevosen karsinaan saatuani en enää pysynyt pystyssä, koska alkoi pyörryttää. Oli pakko istua. Onneksi leikkausta ei tarvittu ja parantuminen hyvässä vaiheessa.

Kiitos vastanneille. Kyllä meitä tänne maailmaan monenlaisia näyttää mahtuvan, tämä keskustelu jää kyllä mieleeni tulevan varalle.

Päivämäärä:   8.10.24 12:04:18

” Josko ennen haukkumista kertoisitte, että aloittaja oli ITKENYT. Aloituksessa hän kertoo istuskelleensa pakkinsa päällä.”

Aloittaja kertoi sopertaneensa ja mulle se merkkaa että on sellainen itkun sekainen puhe.

Lähettäjä: Erty 
Päivämäärä:   8.10.24 12:12:48

Laura, ööh mitä @!#$ä :D Opettele lukemaan ja kommentoi sitten kun toi kommentisi ei sopinut mitenkään mun vastaukseeni.

Kerstin, tuolla aiemmin joku kertoi saaneensa vittuilua kun kysyi tarvitseeko apua. Kommenttini oli tarkoitettu siihen, jos ihminen on ok mutta kehtaa veetuilla, kun kysyy onko kaikki ok. Sellaisille saakin sanoa takaisin. Kannattaa Kerstin seurata keskustelua ja ymmärtää asiayhteydet.

Päivämäärä:   8.10.24 12:16:28

Joo, kyllä tämä tästä rupeaa aukenemaan. Aloittaja siis itki, eikä hän ole koskaan sanonut pahasti eikä kuullut väärin tallikaverinsa puheita.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.10.24 13:20:27

Sen verran pitäisi olla muista kiinnostunut että kysyisi tarvitsetko apua.

Lähettäjä: tje 
Päivämäärä:   8.10.24 17:30:04

Minä pyörryin joskus yliopiston käytävälle vajaa 10 v sitten. Ihmisiä käveli ohi mutta kukaan ei pysähtynyt kysymään onko kaikki ok. Tajunnan rajamailla koetan soittaa kavereille että voisiko joku tulla auttamaan. Pari tyyppiä ei vastannut, yksi oli kotonaan kauempana ja yksi yo:n lähellä oleva sitten tuli viivana paikalle.

Oli ihan hirveää, että kukaan ei pysähtynyt auttamaan. Mutta eipä ihmiset välitä.

Lähettäjä: Jumppa 
Päivämäärä:   8.10.24 18:51:38

Onpas ihmiset tökeröitä, toivottavasti teitä sattuu ja jäätte ilman apua tallikavereilta. Sitähän tämä nykypäivänä on, oma perse kiinnostaa vain.

Meillä yksi hoitaisi hevosen ja varmasti useampi huolehtisi loukkaantuneesta, oli kyse varpaan murtumasta tai muusta. Jos meidän tallissa olisi yksikin itsekäs ja oman navan tuijottaja, niin ei olisi kauaa tallissa.

Päivämäärä:   8.10.24 19:10:44

Jumppa: eipä tulisi mieleenkään toivoa kenellekään mitään pahaa. Huh huh minkälaisia se leipä elättääkin :O

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   8.10.24 19:16:02

tje: jos joku makoilee käytävällä ja soittelee kavereille, niin kyllä minäkin ajattelisin kaiken olevan kunnossa ja joku vaan lepää luentojen välissä. Et olisi ollut ensimmäinen etkä viimeinenkään, joka ottaa väliunet luentojen välissä.

Sen sijaan jos joku makaisi tajuttomana käytävällä tai PYYTÄISI APUA niin aivan varmasti ihmiset auttaisi. Mutta kavereille soitteleva makoilija ei nyt vaan koulussa näytä miltään hätätilanteelta

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   8.10.24 19:24:15

No olihan tuo outoa käytöstä tallikaverilta. Ehkä ei käsittänyt tilannetta oikein.
Kyllä jokaisen kuuluisi edes kysyä kävikö pahasti ja tarvitseeko apua.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.10.24 19:33:55

Minä kerran tipuin pahasti hevosen jalkoihin ja pari luuta meni poikki (tai toinen murtui). Pääsin talliin, jossa talli"kaveri" vei juuri irti päässyttä hevostani karsinaan ja huusi että pitäisi hallita hevosensa paremmin eikä karkuuttaa niitä. Sanoin että tipuin pahasti ja pitäisi päästä sairaalaan. Tämä totesi että hänen pitää nyt lähteä kotiin, on jo myöhässä. Soitin sitten oikealle kaverille joka ajoi kotoaan ja lähti viemään mua päivystykseen. Olin aika järkyttynyt miten joku voi kohdella noin tylysti. Ajatteli varmaan että kun olen jaloilllani ja tajuissani, ei tartte vaivautua.

Lähettäjä: tje 
Päivämäärä:   8.10.24 20:02:41

Piste: En minä mitenkään reippaana siinä käytävällä istunut ja iloisena kaverille soitellut. Ensin hoipertelin, sitten kaaduin lattialle, sitten jaksoin hädin tuskin tehdä mitään, itkin, välillä heilutin kättä ohikulkijoille ja koitin saada ihmisiä pysähtymään. Huutelin vähillä voimillani "Hei, hei, apua". En taatusti näyttänyt siltä että kaikki on hyvin.

Pienemmästäkin on ihmiset pysähtyneet kysymään onko kaikki ok vaikka kaikki on ollut hyvin, joten luulisi, että kun joku ei meinaa pysyä tajuissaan, välillä on kokonaan pötköllään ja puhelin maassa ja välillä yrittää pyytää apua ja itkee, niin kyllä pitää olla ihan vtun tyhmä, jos ajattelee "Tuo vain makoilee lattialla itkemässä ja soittelemassa kavereilleen".

Vttu että olet tyhmä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   8.10.24 20:23:53

Tje: no enpä ihmettele, ettei sinuakaan kukaan auttele. Ensin muuttuu tarina ja sitten alkaa vitun hokeminen ja nimittely. Tosiaa, kaikkea se leipä elättää.

Lähettäjä: Mem 
Päivämäärä:   8.10.24 20:28:36

"Kyllä nyt kuuluu ihan perusasioihin kysyä, että kävikö pahasti/tarvitko kylmää tms.vaikka toinen olisikin raahautunut jo talliin . Todella välinpitämätöntä ja ajattelematonta käytöstä!"

Täsmälleen! Toivottavasti en itse koskaan joudu onnettomuuteen niin, että ympärillä olisi vain eikuulumulle/opitpahan/enuskallapuhuaihmisille -tyyppejä.

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   9.10.24 14:52:57

Minä kyllä ihmettelen että miksi tje:ä ei kukaan auttanut. Mutta jostain syystä ihmiset kävelevät ohi niin kauan että ensimmäinen ihminen pysähtyy auttamaan. Sen jälkeen muutkin tulevat paikalle töllöttämään että mitä tapahtuu. Tämän huomaa varsinkin silloin kun paikalle tulee sinivalokulkuneuvot.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.