Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työpuhelussa itsensä esittely

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.10.24 11:50:59

Olen nyt törmännyt useaan otteeseen parikymppisten henkilöiden tapaan soittaa ja esitellä itsensä puhelimessa näin: Yritys X Matti Meikäläinen. Mikä ihmeen tapa tämä on? Itse esittelen itseni (ja samoin kyllä kaikki muutkin ikäiseni) Yritys X:sästä Matti Meikäläinen tässä hei.

He siis soittavat puhelun samaan tapaan kuin itse vastaan puhelimeen. Mikä ihmeen tyyli tämä on?

Miten esittelet itsesi ja kuinka vanha olet?

Re: Työpuhelussa itsensä esittely

Lähettäjä: Kerstin 
Päivämäärä:   7.10.24 11:53:30

(Täällä) Kerstin Korhonen Firmalasta päivää. Ikää vähän yli 40.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.10.24 11:54:24

Monessa aspassa vastataan puhelimeen noin. Olisivatko sieltä oppineet.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   7.10.24 12:06:56

Enemmän itseäni ihmetyttää porukka, joka soittaessaan esittäytyy ja kertovat mistä soittavat. Heihei, matti meikäläinen täältä helsingistä soittelee. Selvä, kiinnostaa kovin?

Lähettäjä: Kerstin 
Päivämäärä:   7.10.24 12:08:15

"Juuuu mää ny sit soitan. Ala tulla nuohoomaan tänne meille. Hej dåååå!"

Päivämäärä:   7.10.24 12:21:10

Meillä tuli se puhelimeen vastaaminen esimiestasolta määräyksenä.

Piti papattaa tyyliin "Yritys Finland Oy, taloushallinto, laskutus, Minun Pitkä-Yhdysnimeni" kun joku soitti. Välillä oli hämmennys vastassa kun vastasin myös tutuille kollegoille kuten käsketty ja toiset vetivät yhtä överiksi. :D

Kuulostaa kummalta, mutta liekö sitten joku uusi tapa tuo töksähtelevä sanoja taivuttamaton muoto nuorilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.10.24 12:28:18

Palvelukoti Pöllönkulmasta hoitaja Jantunen hei. Olen 32-vuotias.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   7.10.24 12:39:00

Minä soitan asiakkaille ”kaupasta x hei, soitan asiasta y” En edes kerro nimeä :D

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   7.10.24 13:00:40

Meikäläisen Maija Maitokauppa Äxästä päivää.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   7.10.24 13:01:12

Itse sanon omani nimeni ensin ja sitten vasta yrityksen nimen. Ihan siitä syystä, että firman nimi on se, joka asiakkaan kannattaa kuulla, jotta tajuaa, mistä soitan ja mistä kyse. Usein ne pari ekaa sanaa menevät vastaajalta kutenkin ohi.

Puhelinmyyjät käyttävät tuota paikkakuntaa (sekä välillä murteita) tehdäkseen itsensä asiakkaalle "tuttavallisemmaksi".

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   7.10.24 13:17:42

Pelletalo Oy, Henne Hattula moi. Soitan asiasta X.
Eli minä sanon useimmiten tuolla tavalla, jota ap ihmettelee, ikää melkein 40 v.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.10.24 13:30:03

Firmalasta Nimi Nimi (tässä) hei tai Nimi Nimi Firmalasta tässä hei. Olen 33-vuotias.

Itse olen ihmetellyt, kun joku nuorempi ihminen soittaa minulle ja vastaan puhelimeen, en saa sanottua nimeäni "Firmala, Nimi Nimi", kun soittaja vastaa itse "Nimi nimi" minun päälleni :D

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   7.10.24 13:37:23

Niitto & Paali, Wexi tässä hei olen sanonut miettimättä kummastuttaa jo se jotain. Olisi siis pitänyt sanoa Niistosta & Paalista operatiivinen johtaja Nieminen hei. Aina oppii uutta.

Päivämäärä:   7.10.24 14:13:55

Mulla oli joskus tutun entinen HPY:n puhelinosake. Sanotaan että tutun nimi oli Maija Meikäläinen.

Kerran soi puhelin, vastasin omalla nimelläni, ja toisesta päästä sanottiin: "Maija Meikäläinen."

Olin ihan innoissani, että no moi, pitkästä aikaa! Jolloin toisesta päästä kuului kuivasti: "Onko Maija Meikäläinen?"

Lähettäjä: koti 
Päivämäärä:   7.10.24 15:16:50

"He siis soittavat puhelun samaan tapaan kuin itse vastaan puhelimeen. Mikä ihmeen tyyli tämä on?"

-> Tämä johtunee siitä, että puhelimessa voi olla vaikea saada selvää, mistä yrityksestä soittaja soittaa, jos yrityksen nimen taivuttaa. Oon itse huomannut, että vähiten niitä "anteeks mistä soitat...?" vastakysymyksiä tulee, kun esittäydyn puhelimessa joko "Yritys X Sini Soittaja tässä hei" eli jos sanon yrityksen nimen ensin niin en taivuta sitä.

Jos sanon yrityksen nimen vasta oman nimeni jälkeen esim. "Sini Soittaja Yritys Xstä hei", jolloin yrityksen nimi tulee vasta myöhemmin -> vastaaja ehtii paremmin kuulemaan sen.

Vähän hassusti selitetty, toivottavasti saat kiinni mitä tarkoitan :)

Päivämäärä:   7.10.24 15:24:49

Ensin sanotaan oma nimi, yrityksestä terve! Olen 40v.

Lähettäjä: ST 
Päivämäärä:   7.10.24 15:29:22

Riippuu kenelle soitan. Jos soitan tutulle asiakkaalle, niin ”Firmalasta Ässä Tee tässä hei”. Sitten taas, jos soitan työasioissa jollekin ulkopuoliselle taholle (pankki, vakuutusyhtiö tms), niin kerron myös yrityksen toimialan. Pieni firma, jonka nimeä ei monikaan tunne. ”Firmala Oy:n putkimiespalvelusta Ässä Tee tässä hei”.

Päivämäärä:   7.10.24 15:30:37

”No hyvinvointikeskuksesta sairaanhoitaja (Piste) Pistelä soittaa hei!” tms, vähän sanamuodot saattaa vaihdella. Aina en esittäydy etunimi+sukunimi, riippuu vähän tilanteesta.

25v

Lähettäjä: Paituli 
Päivämäärä:   7.10.24 15:34:06

Paitasen Paituli Yritys Finlandista hei

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   7.10.24 20:09:38

Omalla nimelläni vastaan, mutta olenkin yksinyrittäjä.

Päivämäärä:   7.10.24 20:11:34

Koti, tuo on täysin eri asia. Nämä esimerkkini ihmiset eivät sano ollenkaan hei/terve/päivää, vaan ainoastaan Yritys X, Maija Mehiläinen, olit jättänyt soittopyynnön.

Päivämäärä:   7.10.24 21:41:52

Yritykseltä Maija moikka, hei mä soitan tästä sun asiasta x.

32v

Lähettäjä: 888 
Päivämäärä:   7.10.24 21:58:39

Jos soitan uudelle asiakkaalle, niin
"Melina Meikäläinen Firmasta hei. Soittelen asialla x"

Jos tutulle asiakkaalle niin
"Melina Firmasta moikka"

Ja puhelimeen vastaan
"Firma, Meikäläinen" uusille tai virallisille ja "Firma, Melina" tutuille.

Lähettäjä: 888 
Päivämäärä:   7.10.24 21:58:52

Ja ikää on 29v

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.