Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kotihäpeä - jännittää tuoda treffikumppani kotii

Lähettäjä: Gee 
Päivämäärä:   7.10.24 09:23:49

Oon nyt jonkin aikaa tapaillut yhtä miestä. Ekat pari kertaa tavattiin kahvilla, seuraavat pari kertaa hänen luonaan. Tuntuu, että nyt ois aika kutsua hänet vastavierailulle.

Mutta. Mua jännittää oman kodin näyttäminen ihan kamalasti.

Hänellä on siis viimeisen päälle rempattu ja ajatuksella (ja design-esineillä) sisustettu koti.

Oma kotini on taas ollut reissutyön takia enemmän tukikohta kuin koti, jota olisin laittanut. Ei tämä mikään kamala läävä ole, mutta ei todellakaan mistään sisustuslehtien sivuilta. Kalusteet on kaikki joko tutuilta saatuja tai tori.fi:stä. Tuloni eivät ole erityisen korkeat ja laitan rahani mieluummin harrastuksiin, elämyksiin ja matkoihin kuin vaikka uusiin huonekaluihin.

Kavereita mulla ei ole ongelma kutsua kotiin, mutta ihastukseni kohde kyllä. Pelkään kai, että en ole hänelle tarpeeksi. Tähän mennessä meillä on kaikki mennyt tosi kivasti, mutta pelkään, että ihan pelkkä jännitys ja ahdistus asiasta torpedoivat nyt sitä, miten osaan olla hänen kanssaan läsnä.

Re: Kotihäpeä - jännittää tuoda treffikumppani kotii

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.10.24 09:26:04

Jos se ukko sut jättää sen takia, että kotona ei ole design esineitä tai ei ole sisustettu, niin anna mennä. Ei kaikkia kiinnosta sisustaminen eikä tarvitsekaan kiinnostaa. Kotia tehdään itselle eikä vieraille.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   7.10.24 09:27:26

Ootko varma ettei sillä miehellä ole naista, jos on noin laitettu koti? Ja jos koti on miehen laittama ja mies on tosi tarkka sisustuksesta, niin sittenhän te olette ihan täydellinen pari kun sinua ei sisustus kiinnosta niin yhdessä asuessakin voi sen jättää miehelle.

Arvaa onko ärsyttävää asua miehen kanssa yhdessä, jota sisustus kiinnostaa ja siihen löytyy aina mielipide, tekee hankintoja kysymättä, mutta maku on kamala ja suoraan jostain 2000-luvun teknomiesluola -kuvastosta kun itse tykkäisi enemmän vaaleasta, luonnonläheisestä ja valoisasta.

Päivämäärä:   7.10.24 09:28:27

Ja tarkennettakoon, että olen kyllä aiemmin tuonut kotiin muita treffikumppaneita. Ainahan se vähän jännittää, mutta heidän kohdallaan kontrasti ei ole ollut niin suuri kuin nyt eli heidänkään kotinsa eivät ole olleet niin ihmeellisiä, joten en ole tuntenut mitään alemmuuskompleksia.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   7.10.24 09:29:00

Oletteko muutenkin kovin eri varallisuustasoa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.10.24 09:30:58

"Oletteko muutenkin kovin eri varallisuustasoa?

laitan rahani mieluummin harrastuksiin, elämyksiin ja matkoihin"

Ei välttämättä eri varallisuustasot vaan eri mielenkiinnon kohteet.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.10.24 09:31:59

No siinähän sinä näet, mikä se ukko on miehiään.

Päivämäärä:   7.10.24 09:43:17

Joo, no kyllä hän minua enemmän tienaa. Ei nyt mikään oikeasti rikas, mutta on hyväpalkkaisella alalla, joten kuvittelisin tienaavan muutaman tonnin mua enemmän kuussa. En etsi itselleni elättäjää enkä yhteenkään olisi ihan heti muuttamassa, koska tykkään omasta tilasta.

Hän on ylipäätään hyvin esteettinen ja laatutietoinen ihminen, joten varmastikin siitä ainakin kumpuaa sisustusintoilu. Itsekin arvostan näitä asioita, mutta käytännössä rajallisilla resursseilla olen priorisoinut eri asioita.

Mutta näinhän se menee, että sittenhän sen näkee… se ei siltikään poista ahdistusta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.10.24 09:50:35

Jos ukkeli lähtee lätkimään, koska kotisi ei ole tarpeeksi trendikäs, niin onneksi olkoon. Väistit juuri miinan.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   7.10.24 09:57:26

Ei ne designhuonekalut ole ne tärkeimmät, vaan siisteys ja puhtaus.

Imuroi, vaihda sänkyyn raikkaat petivaatteet, keittiön tasot tyhjinä ylimääräisestä ja pyyhittynä. Vessapytty ja lavuaari sekä suihku puhtaat ja uudet pyyheliinat. Ylimääräiset roinat ja romppeet pois. Isompi turn-off se epäsiisti kämppä on kuin design-huonekalujen puute!

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.10.24 10:00:15

Torista tekee hyviä löytöjä - ei ole noloa hankkia sieltä tavaraa ja on jopa tämän ajan trendi. Oma maku tärkein.

Lähettäjä: whhb 
Päivämäärä:   7.10.24 14:23:43

Ei kodin tarvitse olla mikään kalliisti ja modernisti sisustettu. Riittää, että on puhdas. Ei haittaa, vaikka tavaraa on paljon, kunhan kaikella on paikkansa ja kotona ei ole likaista ja tunkkaista.

Minulla on paljon tavaraa ja kasveja. Silti ihmisten mielestä kotini ei ole edes tavaraa täynnä ja moni kehuu, miten siisti koti minulla on.

Kasvit on hyvinhoidettuja ja lattioita pyyhin/imuroin usein. Kotini ei ole lähmäinen ja tuoksuu raikkaalta, joten vaikka en ole minimalisti ja sisusta modernisti (kun en edes sisusta! :D), niin yleisvaikutelma on siisti, kun kotona on puhdasta. Sohvan ja mattojen imurointi ja lattioiden pyyhkiminen nihkeällä usein pitää kodin sen verran puhtaana, ettei ainakaan likaisuutta tarvitse hävetä.

Kotini on kodikas, vaikkei todellakaan moderni.

Päivämäärä:   7.10.24 14:28:31

Todellakin ahterista jos molemmat on sisustusintoilijoita ja vieläpä eri mauilla. Tuohan on sikäli ihan hyvä tilanne.

Lisäksi ei kannata vetää liikaa johtopäätöksiä kysymättä, esimerkiksi minulla on hyvin tarkka ja omaleimainen sisustusmaku ja pystyn helposti luettelemaan muutamankin ystävän joilla on ihan tavallinen omannäköisensä koti, jossa silti viihdyn ja tunnen oloni kotoisaksi vaikka on täysin erilainen kuin minun huusholli.

Päivämäärä:   7.10.24 14:28:48

Eikös tuo ole ihannetilanne sille sisustusintoilijalle jos yhteenmuuttovaiheeseen päästään. :P

Lähettäjä: ellu 
Päivämäärä:   7.10.24 14:58:34

"Pelkään kai, että en ole hänelle tarpeeksi. "

Jos näin on, niin ehkä on hyväkin kutsua kotiisi jo tässä vaiheessa. Jos mies on todellakin sitä mieltä, ettet ole hänelle tarpeeksi, niin turhaan sinäkään tuhlaat aikaasi häneen. Ajattele tuo kotisi näyttäminen sellaisena ratkaisun tekijänä. Jos mies hyväksyy sinut, haluaa sinut sellaisena kuin olet, hänelle on myös kotisi ok. Jos ei halua ja hyväksy, niin vapauta se luontoon. Älä vaan ala muokkaamaan itseäsi ja kotiasi sen mukaan, että haluaisit esittää jotain muuta mitä olet. Jos lähdet sille linjalle, saat esittää lopun ikääsi.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   7.10.24 15:10:44

Kaverilla taannoinen deitti (mies) oli käynyt sen luona ja moittinut, kun ei ollut kaikki valkoista vaan oli puunvärisiäkin huonekaluja, keittiön pöytä oli ollut vanhanaikainen kun oli pyöreä ja 50tuuman televisio liian pieni "kun nykyään ihmisillä on sellaisia seinän kokoisia" ja sitä ja tätä olisi pitänyt olla erilailla. No kaveri oli myös käynyt miehen asunnossa; sillä oli ollut huonekalut yhteensopimattomia, ei todellakaan valkoista sisustusta, kasarimallinen kirjahylly jossa joku 30tuuman vanha televisio ja sivupöytänä ruokapöydän tuoli. Kyllä me tuota ihmeteltiin kun miehen arvostelun ja kommenttien perusteella kaveri oli olettanut jotakin instakotia ja nolostellut omaansa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.