Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omistavatko ”kaikki” siistin ulkoiluasun?

Lähettäjä: Voi tyhy 
Päivämäärä:   7.10.24 02:08:44

Teen toimistotyötä, joten työvaatteina on siistit sisätyövaatteet.

Meillä on parin viikon päästä tulossa tyhy-päivä, jossa ollaan ulkona ja tehdään jotain liikunnallista, joten työvaatteet eivät käy.

Kuuluuko jonkinlaiseen ”yleissivistykseen” tai mikähän on oikea termi, omistaa siisti ulkoilu/lenkkiasu?

Minulla ei ole siistiä ulkoiluasua, sellaista jolla voisin jossain julkisella paikalla kulkea.

Harrastan uintia ja kuntosalia, kumpikaan ei vaadi ulkoiluasua. Kotona (omakotitalo) teen puutarhatöitä. Puutarhavaatteet ovat jotain ikivanhoja vaatteita, jotka päällä ei pihasta kehtaa poistua kuin korkeintaan naapuriin, jos heilläkin on pihatyöt menossa ja haluavat jotain näyttää.

Vuokraan hevosta 2 krt/vko, välillä ratsastan ja välillä käyn ajamassa. Tallivaatteissa en myöskään viitsi mihinkään tyhyyn osallistua.

Miltä muiden sennujen vaatekaapit näyttävät? Löytyykö siistiä ulkoilupukua lokakuun säähän?

Re: Omistavatko ”kaikki” siistin ulkoiluasun?

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   7.10.24 02:31:19

Löytyy ihan perus ulkohousut -ja ulkotakki, ei mitään hienoa. Kunhan vaatteet ovat ehjät ja puhtaat niin on ok.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.10.24 05:45:36

Kyllä löytyy kaikkea kaikennäköiseen säähän. Mulla on kaks koiraa niin niiden myötä on tullut hommattua kaikenlaista. Ei mulla ollut esim. kuorivaatteita ennen koiria.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.10.24 06:16:29

Niin, siisti on vähän suhteellinen käsite. Osa mun ulkoiluvaatteista on jo vähän parhaat päivät nähneitä, ei mitään viimeisen muodin mukaisia, mutta kelpuuttaisin ne muutaman tunnin tyhyyn. Jos jotakin aikuista kiinnostaa paheksua toisen vaatetusta, niin oma on häpeänsä.

Miten pukeudut, kun lähdet näillä (tai hieman viileämmillä) keleillä salille? Eikö ne kelpaisi tyhyynkin?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   7.10.24 06:31:57

Minulla on aina ollut koiria, joten on arsenaali vedenpitäviä kuoritakkeja, vaellushousuja ym. Varmasti sinne ulkoilupäivään riittää ihan farkut ja tennarit. Tai leggarit, pidempi ulkotakki, lenkkarit, colleget, fleecetakki. Käytän itse monesti tallille tarkoitettuja takkeja ulkoillessa. Jos menen vaikka reippaammalle lenkille niin saatan laittaa ratsastukseen tarkoitetun hybriditakin.

Lähettäjä: Cashew 
Päivämäärä:   7.10.24 06:35:26

Ei tarvitse varmaan olla mikään hieno viimeisen päälle hyvä ulkoiluasu tuollaiseen kuitenkaan? :) Sulla on varmaan jotain muutakin ehjää vaatetta kuin villakangastakkia, jakkua ja korkkareita kaapissa? Esim joku vaikka (kevyt)toppis ja jotkut housut joissa on mukava liikkua?
Tuohon kysymykseen löytyykö itseltäni, niin juu, onhan noita eri säihin passaavia ulkoiluvaatteita kertynyt jokusen verran kaappiin. Minultakin löytyy tosin koira, joten sen kanssa ulkoillaan paljon säällä kuin säällä. Aina palelevana vilukissana sekä myös esteettisenä näteistä & laadukkaista vaatteista tykkäävänä tyyppinä arvostan korkealle toimivia ulkoiluvaatteita. Onneksi rakastan myös kirppistelyä, niin oikeastaan kaikki ulkoiluvaatteeni on löytynyt pienellä rahalla käytettyinä.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   7.10.24 07:23:03

Salilla käytettävät pitkät kalsarit käy nykyään vaikka häävaatteeksi asti. Kyllä niillä yhden tyhypäivän pihalla tuhertaa.

Lähettäjä: Kerstin 
Päivämäärä:   7.10.24 07:28:08

Ei ole mitään siistiä ulkoiluasua. Minä laittaisin kevyttoppahousut ja takin jota on hieman korjailtu. Ostan uudet sitten kun nämä siirtyvät loppukäyttöön tallille, paitsi ellen saa sukulaisilta "uusia".

Aikoinaan kun olin vierailla tallitöissä, minulla siistimmät ulkovaatteet. Samoin olisi nytkin jos tekisin ulkotyötä tai vaikka välituntivalvontaa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   7.10.24 07:29:36

Joo, nuo on viheliäisiä! Jos ei omista koiraa tmv, niin miksi olisi jotain erityisiä ulkoiluasuja... ne on aina ällöttävän muovisia.

Kohtuullisen asiallisen asun saa mustista collegehousuista/legginsseistä (näitä etätyöläiseltä löytyy), trikoo poolosta (toimiva etätyöläisellä muutenkin arjessa) ja collegehupparista (näitä yleensä on ihmisillä jostain ikäkaudesta joku olemassa, jos ei itsellä niin ainakin jollain läheisellä kaapin perällä). Mutta, jos mennään kylmempiin säihin niin tilanne mutkistuu. Itse käytän takkina marjanpoimintaan hankkimaani anorakkia, kaverin vanhaa sinkuvan pientä kevyttoppista tai vielä kylmemmällä n.25v sitten minulle ostettua untuvatakkia, joka ei todellakaan ole muodissa, mutta kun ulkoilla tarvitsee niin kylmällä harvoin, on takki ikuinen.

Merinovillakerrasto on se ulkoiluosaston tuote, mihin kannattaa investoida, se menee moneen eri tilanteeseen ja auttaa pysymään lämpimänä liikkumisen ja paikallaan seisoskelun vaihdellessa.

Lähettäjä: jees 
Päivämäärä:   7.10.24 07:34:34

No onhan sitä esim. ainakin yhdet siistit verkkarit ja lenkkarit, ja sitten mm. fleecetakki (kylmempään keliin sopiva, vuoritettu). Siistiä tuulitakkia en nykyään omista kun en koe tarvitsevani. Tallille on omat vaatteet. Talvelle tai muuten kylmälle kelille en keksisi omasta kaapista mitään "hienompaan" ulkoiluun sopivaa ellei huomioida tallivaatteita.

Duunijuttuihin voi aika varmasti lähteä ihan joustavissa farkuissa ja tuulitakissa..

Lähettäjä: Jees 
Päivämäärä:   7.10.24 07:39:39

Ennen omistin mutta enää ei mahdu päälle enkä ole hankkinut uusia. Ulkoilen missä sattuu kamppeissa. Myös työulkoilut.

Lähettäjä: Rukan setti 
Päivämäärä:   7.10.24 07:47:49

Tietysti omistan ulkoiluasun. Tällä hetkellä melko siistinkin sekä monia siltä väliltä koska työvaatteetkin ovat ulkokäyttöön.
Voin sanoa ennemmin että en omista siistiä sisätyöasua.
Meitä on moneen lähtöön. Sulle ei ole vielä tähän mennessä tullut mieleen lähteä kävelylle ulos ihan liikuntamielessä. Toivottavasti nyt innostut ja hankit sellaiseen tarkoitukseen asun ja jatkossa liikut enemmän.
Voin sanoa että nykyiset ulkoilusetit ovat niin mukavia ( joustavia) käyttää ja hyvännäköisiä että niillä voi mennä kaupungillakin saati lenkkipolulla.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.10.24 07:50:51

Kyllä on, tykkään kovasti siisteistä ulkoilutakeista. On pari niin nättiä että pidän näitä kaupungilla ja töissä käydessä. Eivät edes näytä 'tuulipuvuilta'. Mustat ulkoilu/retkeilyhousut, on varmaan 6 paria, paksumpaa ja ohuempaa. Tiukempaa ja leveämpää lahjetta. Kiva kun löytyy aina joka säähän ja tilaisuuteen. Ovat lähes yhtä siistit kuin suorat housut.

En käyttäisi vanhoja pussimallisia ulkoiluvaatteita. Ulkoilen ja kävelen paljon, ja hevoset pitää minut pihalla. Kiva kun on kunnon varusteet.

Toki kotipihalla voi olla hirveät röntät päällä :)

Päivämäärä:   7.10.24 07:53:02

Eli aivan samoilla linjoilla kuin Rukan setti :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.10.24 08:07:26

Laitan tuollaisissa tilaisuuksissa perus kollarit ja sen takin millä pärjää. Löytyy ihan tavallinen välikausitakki. Huivi, lapaset jne.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.10.24 08:07:48

puhtaat vaatteet käy oikein hyvin. minulla on tallivaatteita paljon, osa ihan siistejäkin, osa ruppasia. pelkkiä arkivaatteita vähemmän, kun käyn vain kaupassa ja sielläkin autolla :D

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   7.10.24 08:14:58

Onko ajokamppeet? Esim wahlstenin välikausipuku pestynä menee ihan hyvin tuollaisessa.

Outoa on jos ei nyt mitään ulkoiluvaatetta ole millä käyt lenkillä, siirryt tallille tai salille.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   7.10.24 08:28:18

Ennen mulla oli vaan talvivaatteet ja työvaatteet. Nykyään lasten saamisen jälkeen löytyy myös ulkoiluvaatteita sinne hiekkalaatikon reunalle ja metsäretkille ja niissä melkeinpä tulee kuljettua töissäkin kun kestävät paremmin sitä kuraa ja usein päiväkodin jälkeen jäädään vielä ulkoilemaan hetkeksi.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   7.10.24 08:29:00

Siis tallivaatteet ei talvivaatteet

Lähettäjä: ,,,,, 
Päivämäärä:   7.10.24 08:36:25

Multa löytyy, sain joskus takki-housut kombon ja olen hillonnut sitä kaapissa ja otan aina ulkotyhyissä käyttöön. Mutta mekin kaikki ollaan toimistotyöläisiä ja osalla on aina ihan normi työvaatteet, jotain lämmintä niiden alla jos on kylmä. Ei nämä toimiston tyhyt yleensä mitään hikiliikuntaa ole, että pitäisi olla oikein liikkumiseen tarkoitetut.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.10.24 08:37:15

Mitä ihmettä. Missä lie kuplassa elän, kun ei ole tullut mieleenkään, että jollain ei olisi ulkoiluvaatteita :D

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   7.10.24 08:37:57

Tosiaan kun on pari koiraa ja harrastan retkeilyä niin löytyy erinäinen arsenaali ulkoiluhousuja ja -takkeja sekä kenkiä, säähän kuin säähän. Osa vanhempia, osa uudempia eli päivitän herkästi uusiin varsinkin jos kuoritakeista alkaa vedenhylkivyys olla nolla uusimistoimenpiteistä huolimatta, tai niihin tulee reikiä tms. Eli joo, mulla on siistejä ulkoiluvaatteita.

Lähettäjä: jeppis 
Päivämäärä:   7.10.24 08:49:11

Omistan, koska koira ja liikutaan luonnossa joka päivä. Etkö oikeasti ikinä käy kävelemässä lenkillä, metsässä, keräämässä marjoja jne?
Mutta joo, ei kai tuollaiseen varsinaista ulkoilukampetta tarvitse, farkut ja kai sulla nyt sentään joku takki löytyy.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   7.10.24 08:56:55

En omista! On vain siistejä työvaatteita tai tallivaatteita. Ja collarit, jotka myös tallilla aika usein. Pesen jotkut sopivat tallivaatteet ja niillä menen tollaisiin tyhyihin.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   7.10.24 08:59:35

Minulla on softshell-takki, jonka alunperin ostin ratsastukseen, mutta ei ollutkaan siinä niin hyvä, niin otin sen arkikäyttöön. Varsinaisia ulkoiluhousuja minulla ei ole, mutta tavalliset verkkarit löytyy, ja viileällä kelillä voi laittaa kalsarit alle. Lenkkaritkin on, mutta kostealla kelillä ne toki kastuu. Jos tarvitsee jotain vedenpitäviä/lämpimiä kenkiä, niin sitten on pakko käyttää tallikenkiä.

Lähettäjä: Pörröpää 
Päivämäärä:   7.10.24 09:11:55

Itselläni ei taas oikein muita olekaan kuin ulkoiluvaatteita. Teen etätöitä ja vapaalla ulkoilen.

En stressaisi, kunhan on jotkut suunnilleen tilaisuuteen sopivat vaatteet. Kuivalla säällä hyvät kengät, vaikka farkut ja villapaita.

Lähettäjä: Sdfg 
Päivämäärä:   7.10.24 09:26:33

Erikoista, että joku ei harrasta ikinä ulkoilua! Ei mullakaan koiraa ole mutta viime viikolla kävin 6 päivänä kävelemässä tai hölkällä. Lisäksi tallilla ja salilla eli niitäkin kuteita löytyy. Eli joo, itse kyllä olisin olettanut että jokainen aikuinen ulkoilee tai edes siirtyy paikasta a paikkaan b muissakin kuin työvaatteissa :D

Päivämäärä:   7.10.24 09:33:07

No oudompia on jotkut siirtymisvaatteet :) minä menen talliin niissä vaatteissa kun olen siellä.
Lähes asun tallilla, pihalla ja metsässä ja silti ainoat siistit ulkoiluvaatteet on liian iso metsästyspuku minkänjoku on minulle hylännyt. Niin kunnon friikiltä vaikuttaisin siinä jossain tyhy kävelyllä.

Joustavat farkut ja parkatakki olisi minun valinta, jos jotain hikijumppaa olisi niin urheilutrikoot ja huppari, päälle pitkä parkatakki.

Aloittaja kertoi urheilevansa salilla ja uimassa, tekevänsä pihatöitä ja ratsastavansa kahdesti viikossa. Se oletettavasti on yli keskiarvon liikuntaa. Toki kävelyllä käyminen on hieno juttu, mutta kyllä nuo muutkin on vähintään yhtä pätevää liikuntaa.

Lähettäjä: juuh 
Päivämäärä:   7.10.24 09:47:44

Löytyy kyllä kesä- ja välikausiulkoiluvaatteet. Talvitakkeja on tällähetkellä tasan kaksi: parempi toppis ja huonompi toppis, joka on koiralenkeillä sen verran kärsinyt, että jos pamahtaisi nyt tyhy ja reilusti pakkasta, niin sitten ei auttaisi kuin arpoa ostaako uusi "lenkkitoppis" tai ottaako riski, että parempi toppis ottaa osumaa ja sitten on ostettava uusi:)

Sää vaikuttanee näin syksyllä melko paljon; onko lempeä syyssää vai kunnon pakkaskeli? Tykypäivän tarkoituksena usein on tehdä jotakin tavallisesta poikkeavaa ja uutta, joten ei kai vaaditakaan professionaalista pukeutumista?

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   7.10.24 10:10:01

Ei siinä ole mitään ihmeellistä jos ei ole ulkoiluasua. Itsellä periaatteessa vain koti-renttuvaatteet, siistit toimistovaatteet ja talli-ratsastusvaatteita. Tallilla olen joka päivä, enkä todellakaan sen jälkeen lähden ihmisten ilmoille "ulkoilemaan".

Tosin mulla on yksi asu jonka äitini (jolta löytyy siistejä ulkoiluvaatteita useita) osti minulle kun kävi ilmi, etten sellaista omista. Sitä yritän pitää niin ettei vahingossakaan eksy tallille koska sitten olisi pian vähemmän siisti...

Lähettäjä: Swei 
Päivämäärä:   7.10.24 10:34:57

Minulla ei ole. Vapaa-aikani kuluu kotitallinpitäjänä ulkosalla, mutta kaikki ulkovaatteeni ovat siis tallivaatteita.... Toimistolla käynteihin on siistit kaupunkikuteet. Sellaiset ulkoiluun sopivat siistit vaatteet puuttuvat täysin, kun en sellaisia normiarjessa tarvitse missään. Olen paininut ihan saman ongelman kanssa kuin ap ja ratkaissut sen tilaamalla uusia tallivaatteita. =D Hyvä syy ostaa uusia, joita voi ensin käyttää tyhyssä ja sitten siirtää tallikäyttöön.

Päivämäärä:   7.10.24 11:10:23

On, mutta on toki kolme koiraakin. Rakastan Haltin vaatteita. Housuja on kai kolmet tai neljät, eri paksuisia ja eri vedenpitävyyksillä. Takkeja on kaksi kuoritakkia, ja lasketaanko kevytuntuvatakit tähän? Välifleecejä on pari. Kenkiä sopivasti.

Onko joku suomalainen, jolla ei ole minkäänlaisia ulkoiluvaatteita? Niitä saa joka Tokmannilta kohtuuhintaan.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   7.10.24 11:14:07

En tiedä, mitä siistillä ulkoiluasulla edes tarkoitetaan :D

Ihan normaaleissa sporttisissa vaatteissa käyn kävelyllä. Asun kaupungissa, niin en juuri tarvitse mitään metsävermeitä. Eli nyt syksyllä esim. urheilulegginssit, mikä tahansa rento paita, ja urheilutakki tai kevyt toppatakki. Talvella sitten lämpimämmät housut ja paksumpi takki. Kenkinä lenkkarit tai tennarit, talvella matalat bootsit.

Päivämäärä:   7.10.24 12:08:15

Kai kaikki nyt sen verran joutuu ulkona käymään että on jonkinlaiset ulos sopivat vaatteet? Tarkoitukseen sopii varmasti muukin kuin "virallinen" ulkoiluasu. Jos oikeasti ei ole, eikä halua hankkia, niin kysy lainaan?

Itsellä ulkoiluasuja, tai lähinnä takkeja, on joka keliin, koska vietän paljon aikaa ulkona. Housuina on mitä tahansa mikä siihen keliin sattuu sopimaan; yleensä trikoot, verkkarit, collarit, vaellushousut tai jotain muuta.Siisteydestä voi sitten olla montaa mieltä, mutta harvemmin tuolla ulkona tarvitsee erityisen siistejä kamppeita.

Päivämäärä:   7.10.24 12:10:18

"Jos ei omista koiraa tmv, niin miksi olisi jotain erityisiä ulkoiluasuja... ne on aina ällöttävän muovisia."

Mitä hitsiä. Hyvä ulkoiluvaate on nimenomaan jotain muuta kuin muovisen tuntuinen. Tervetuloa tälle vuosituhannelle.

Päivämäärä:   7.10.24 12:16:02

" miksi olisi jotain erityisiä ulkoiluasuja... "

Koska Suomessa sataa ja tuulee ihan jatkuvaan. Ja ulkoilla olisi hyvä päivittäin, mieluusti useita tunteja. Et pysy terveenä ilman ulkoilua. Tosin, kaupungissa ulkoilu voi kyllä myös sairasttuttaa.... :D

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   7.10.24 12:18:51

Miten kaupungissa ulkoilu sairastuttaa?

Lähettäjä: wh 
Päivämäärä:   7.10.24 13:08:54

Minulta löytyy sekä vettäpitämättöminä että vedenpitävinä. Pakko olla ihan omien harrastusten vuoksi, ja oman alan myös.

Ei kaikilla varmasti ole kaikkea valmiina kaapissa, jos ei ole tarvetta.
Ei minullakaan ole kaikkea mahdollista, kun en tarvitse. Minulla on vain niitä, mitä tarvitsen.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   7.10.24 13:28:21

Etkö ikinä ppistu kotoa kuin tallille korollisissa saappaissa ja pitkässä villakangastakissa? Tyhypäivässä tuskin on mitään hikijumppaa tai poluttomassa maastosa könyämistä, joten farkut, lenkkarit/tennarit ja mikä tahansa vyötärö/reisimittainen takki riittää.

Lähettäjä: herranjestas 
Päivämäärä:   7.10.24 13:33:03

En käytännössä omista muuta kuin siistiä ulkoiluvaatetta.

Suomi on maa jossa on kylmä/sataa/tuulee/ 80% vuodesta? Miten voi pärjätä???

Paitsi jos ei ulkoile. Toivottavasti ostatte edes lapsillenne hyvät, veden ja tuulenpitävät hiostamattomat lämpimät ulkoiluvaatteet niin ne ei myös ei ala vihaamaan luontoa ja happea----.

Tsiisus. Mihin tää maailma on menossa.

Lähettäjä: Ruby 
Päivämäärä:   7.10.24 13:48:00

No en ole varma, että löytyisikö itseltäkään ihan sopivia vaatteita tämän vuodenajan liikuntapäivään. Yläosa ei ole ongelma, kun erilaisia takkeja löytyy, mutta ihan sopivia housuja ei ehkä olisi.
Ratsastusvaatteita on ja tallille kuljen aina niissä. Lisäksi lenkkeilen ulkona, mutta en ehkä haluaisi laittaa juoksutrikoita tyhypäivään, pitäisi ainakin olla pitkä takki perseen peitoksi. Juoksutrikoita on eri paksuisia ja niillä ulkoilen muutenkin, paitsi talveksi on toppahousuja. Salilla tulee käytettyä myös noita juoksutrikoita.
Ehkä kaapista jotkut sopivat housut löytyisivät, mutta en tiedä, että koska olen niitä käyttänyt.

Päivämäärä:   7.10.24 13:53:12

Jos aloittaja ei halua käyttää rahaa ostaakseen ihan kaupasta niin aloittaja menee jonnekin UFFiin, Fidaan, normikirpparille ja ostaa sieltä kympillä-parilla mieleisensä ulkoilutakin, jonka laittaa salitrikoiden kanssa sinne duunin ulkoilupäivään.

Lähettäjä: -.,,.- 
Päivämäärä:   7.10.24 14:11:18

"Suomi on maa jossa on kylmä/sataa/tuulee/ 80% vuodesta? Miten voi pärjätä???
Paitsi jos ei ulkoile."

Joillain on ihan oma talo minkä edessä seisoo auto. Siihen voi aivan hyvin siirtyä toimistovaatteissa, ei tarvita ulkoiluvaatetta siihen. Ja työpäivän jälkeen onkin aika pukeutua tallivaatteisiin, ne on käytössä myös viikonloppuna. Pihatöissä on erilliset vaatteet, mikään niistä ei kävisi tyhy-ulkoiluun.

Mikä ihmeen aivopieru, että ulkoilua voi toteuttaa vain siisteissä ulkoiluvaatteissa?

Lähettäjä: (tyhjä) 
Päivämäärä:   7.10.24 14:20:26

"Joillain on ihan oma talo minkä edessä seisoo auto. Siihen voi aivan hyvin siirtyä toimistovaatteissa, ei tarvita ulkoiluvaatetta siihen. Ja työpäivän jälkeen onkin aika pukeutua tallivaatteisiin, ne on käytössä myös viikonloppuna. Pihatöissä on erilliset vaatteet, mikään niistä ei kävisi tyhy-ulkoiluun."

Tämä. Asun maalla, joten esim. töihin ja kauppaan kuljen autolla ihan tavallisissa toimistovaatteissa. Tallille minulla onkin sitten joka säähän sopivat vaatteet olemassa ja käyn maastossakin sateessa ja pakkasessa, mutta en niitä kehtaisi mihinkään tyhy-päivään ihmisten ilmoille laittaa. Jos puolestaan lähden kotoa metsään kävelylenkille, niin säästä riippuen saatan laittaa tallivaatteita sinnekin, koska siellä harvoin ketään tulee vastaan. Pihahommiin puolestaan käy mitkä tahansa rytkyt.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   7.10.24 14:23:12

"Joillain on ihan oma talo minkä edessä seisoo auto."

Ei tarvi olla edes oma TALO, riittää ihan oma osakekämppäkin ja sen edessä auto. Edellisen asunnon naapurissa oli vuokrarivari, jonka edessä oli ihmisten autot, ei tarvinnut olla sen enempää talo kuin omakaan.

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   7.10.24 14:58:13

Kyllä omistan. Oikeastaan jokaiseen sääkauteen sopivan siistin ulkoiluasun.

Lähettäjä: ellu 
Päivämäärä:   7.10.24 15:03:35

Mulla ei ole mitään varsinaista siistiä ulkoiluasua. Jos tarvisi tuollaiseen tilanteeseen niin pesisin tallikäytössä olevat ehjät collegehousut. Huppareita käytän muutenkin ja siihen joku toppaliivi päälle. Sateiselle säälle mulla olis sateenpitävä ohut takki joka on sellainen pieneen pussukkaan pakattava, eli todella kevyt.
Eli mun mielestä tuollaiseen ulkoiluun sopii ihan hyvin tallivaatteet, kun ne vaan on suoraan pesusta tulleita ja suurinpiirtein ehjiä. Kengiksi käy myös esim. varrelliset turvatyökengät tai jodhpurit, lenkkarit ei enää näin syksyisille keleille.

Lähettäjä: Maalta päin 
Päivämäärä:   7.10.24 15:24:56

Suomi on maa jossa on kylmä/sataa/tuulee/ 80% vuodesta? Miten voi pärjätä???
Paitsi jos ei ulkoile."

Joillain on ihan oma talo minkä edessä seisoo auto. Siihen voi aivan hyvin siirtyä toimistovaatteissa, ei tarvita ulkoiluvaatetta siihen. Ja työpäivän jälkeen onkin aika pukeutua tallivaatteisiin, ne on käytössä myös viikonloppuna.

No näin. Toimistotyöläisenä ja autolla liikkuvana työpukeutuminen on tyyliä villakangastakki ja suorat housut. Työpäivän jälkeen vetäisen päälle tallikamat, mutta niillä on niin monet paskat mätetty ja heinät kannettu, ettei tallivaatteista oikein löydy työpaikan ulkoiluun sopivaa. Kummallista, että hevospalstalla on tallilla vietetty ulkoilmaelämä aivan vierasta.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   7.10.24 16:07:53

"Outoa on jos ei nyt mitään ulkoiluvaatetta ole millä käyt lenkillä, siirryt tallille tai salille."

Itse siirryn kotoa autoon farkuilla ja sään mukaisessa takissa. Jos siirryn autolla tallille niin farkkujen sijasta on ratsastushousut. Seisomatyö, en käy lenkillä, tulee ihan tarpeeksi kävelyä töissä.

Päivämäärä:   7.10.24 16:11:30

Kyllä minulta löytyy siistit urheilu vaatteet joka vuodenaikaan ja keliin sopien. Harrastan vuoden ympäri liikuntaa säässä kuin säässä.

Lähettäjä: Ecq 
Päivämäärä:   7.10.24 16:20:30

Kyllä mulla on siistit ulkoiluvaatteet, mutta käynkin kavereiden kanssa patikoimassa silloin tällöin.

Minkälainen tallitakki sinulla on? Pese juuri ennen työpaikan ulkoilupäivää ja mene sillä? Housuiksi vaikka joustavat farkut. Ja lenkkaritkin voi laittaa pesukoneeseen niin puhtaina näyttävät siistimmiltä.

Lähettäjä: Yksi 
Päivämäärä:   7.10.24 16:24:36

Kirppikselle hakemaan, niin tulee halvaksi. Hyvät maksaa paljon ja jos ei ole käyttöä, niin ei kannata tuhlata niin paljon.

Päivämäärä:   7.10.24 16:57:46

Aika vaihtelevaa on ollut pukeutuminen tällaisissa päivissä työporukassa. Sellaista mitä kaapista löytyy ja jos ei löydy, osta omaa elämääsi varten uutta, sellaista mille löytyy käyttöä muuallakin, älä tyhy-päivää varten.

Päivämäärä:   7.10.24 17:21:19

"Outoa on jos ei nyt mitään ulkoiluvaatetta ole millä käyt lenkillä, siirryt tallille tai salille."

-Noihin harrastuksiin ei tarvitse olla ehjä, eikä siisti vaate. Lenkille ei tarvitse mennä huonolla säällä ollenkaan ja hyvällä kelillä voi lenkkeillä vanhoissa & reikäisissäkin. Kuntosalille mennessä ulkona ei tarvitse välttämättä olla niin kauaa, että vaatisi juuri ulkoiluvaatteita, voi mennä vaikka korkkareissa ja villakangastakissa. Tallille yleensä siirrytään niissä lannan hajuisissa tallivaatteissa.

Ihan sama miten halvalla jotain vaatteita voi löytää, on täysin turha ostaa vaate vain yhtä käyttökertaa varten.

"Hyvä ulkoiluvaate on nimenomaan jotain muuta kuin muovisen tuntuinen."

-Linkitäppä ihmeessä joku ns. oikea ulkoiluvaate, jossa ei ole lainkaan muovia (polyester, polyamidi tmv), jos nykyiset urheiluvaatteet ei kerran enää ole muovisia!

Päivämäärä:   7.10.24 19:48:47

N, en kylläkään puhunut muovittomista vaan muovisen tuntuisista. Sellaisissa kun on pirun ikävää liikkua.
Tosin tänäänkin olen suurimman osan päivää mennyt ulkona muovittomissa. Collarihousut ja huppari, niissä varmaan se 5% elastaania ja päällimmäisenä 100% villaa oleva paita. Toimi oikein hyvin.

Päivämäärä:   7.10.24 19:53:37

Ei mitään ulkoiluasua ole pakko hankkia, jos ei sellaista tarvitse/halua. Luulisi kuitenkin jokaisella olevan jotain sellaista vaatetta missä voi olla myös ulkona.

Jos et lainaa, niin laita mitkä vaan vaatteet missä pystyt liikkumaan eikä haittaa jos sattuisikin tulemaan hiki. Jotain lämmintä yläosaa minkä voi heittää päälle kun lopettaa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   7.10.24 19:55:24

Ulkoinen päivittäin, ja jalassa ihan collegehousut, takki vaihtelee verkkatakista hieman sateenpitävään. En ole koskaan oppinut mitään kuori- tai toppahousuja käyttämään, ahdistavat.

Lähettäjä: egi 
Päivämäärä:   7.10.24 20:00:06

"Löytyy ihan perus ulkohousut -ja ulkotakki, ei mitään hienoa. Kunhan vaatteet ovat ehjät ja puhtaat niin on ok."

täällä sama. Omistan koiran joten ulkoilu on ihan päivittäistä. Takkeina näin syksyllä toimii varmaan 10 vuotta vanha Prisman aletangosta ostettu kokonaan musta tuulitakki (ehjä), muistaakseni ei montaa kymppiä Lidlissä maksanut ohut heijastintakki (juuri nyt iltalenkeillä super) ja Prismasta pari talvea sitten 15 €:lla ostettu kirkkaan värinen kevyttoppatakki. Kaikki sellaisia, ettei harmita jos jostain syystä vähän likaantuu ja yllättävän kestäviä ovat olleet, koska niiden kanssa en kyllä varo rämpiä metsän puskissakaan.

Housuina jälleen Prisman alesta ostetut tuulihousut ja kevyttoppahousut (niiden lahje sivusta revennyt joten niiden kanssa näytän aika kodittomalta). Omistan myös Revolution Racen sellaiset perus ohuet ulkoiluhousut joita en ole ikinä oppinut käyttämään.

Eli kyllä, ulkoiluvaatetta löytyy. Aktiivisilta talliajoilta löytyy myös todella paljon vaatetta vielä varastosta. Käyttökelpoisia nekin mutta toki kuluneita kun hevosten kanssa rymytty.

Lähettäjä: Tauno 
Päivämäärä:   7.10.24 20:31:24

Mulla on vanhat Rauma-Repolan haalarit.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   7.10.24 20:42:22

Farkunnäköiset lämpölegginsit, norjalainen paksu villapaita, maiharit ja villasäärystimet, alla merinovillakerrasto.

Tuolla menty monet talviset tapahtumat. Sit vaihtoehtona pilkkihaalari/moottorikelkkailuhaalari, jolla pilkkitykyt käyty.

Lähettäjä: Työ 
Päivämäärä:   7.10.24 20:45:54

Olen lastenhoitaja joten työn puolesta on tullut hankittua jos jonkin moista takkia ja ulkoiluhousuja, mutta en minä tällä säällä vapaa ajalla ulos laita mitään ulkohousuja vaan ihan joustavat veryttely housut riittävät ja jos tulisi joku tyhypäivä ulkona niin panostaisin takkiin ja hanskoihin ettei tule kylmä. Ulkohousuja en näillä ilmoilla edes laittaisi. Lasten kanssa se puoli, että istuu maassa, voi sataa jne. Ja samoilla vaatteilla mennään sisälle joten haluan lähinnä suojata sisällä käyttämäni housut. Lämpötilan puolesta en koe tarpeelliseksi ulkohousuja.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   7.10.24 20:47:45

Silmiä avaava keskustelu!
En mielestäni harrasta erityisesti ulkoilua (mutta käyn kyllä pari kertaa viikossa kävelylenkillä) ja omistan kolmet ulkoiluhousut ja kolme ulkoilutakkia. Lisäksi vielä toppavaatteet erikseen. Myönnetään, olen melkoinen "välineurheilija". Mutta nyt tajuan olevani myös hyvin kaupunkilainen, kun ei ole tullut mieleen, että joillain on vain "rönttävaatteita" ulkoharrastuksiin.

Päivämäärä:   7.10.24 20:48:23

Koiran kanssa ulkoillessa on tullut hommattua ulkovaatteita mutta mikään ei soinnu keskenään yhteen mutta kyllä niillä kehtaa tuolla kylillä lenkkeillä.

Päivämäärä:   7.10.24 21:07:30

En omista mitään ulkoiluasua enkä muutenkaan juuri ulkoile muuten kuin joskus hyvällä säällä.

Töissä oli viimesyksynä just tollainen ulkoilmatyhypäivä ja laitoin päälle samat vaatteet kuin mitä muutenkin esim. töihin kulkiessa käytän eli "joku takki ja joskus housut".

Monet ulkoiluvaatteet ovat kyllä hyvän näköisiä joten voisin semmoiset hommata jos niitä valmistettaisiin muillekin kuin tikkusuorille ihmisille. Olen rintava, reitevä ja pesevä eikä mitkään sovittamani ulkoiluvaatteet edes mahdu päälle lantion tai tissien kohdalta.

Lähettäjä: Rukan setti 
Päivämäärä:   7.10.24 21:12:45

Ei ole kaupunkilaisuudesta välttämättä kiinni tuo että omistaa siistit ja urheilulliset lenkkeilyyn sopivat vaatteet
Jokainen joka oikeasti liikkua tykkää tietää että juoksuun tärkeimmät varusteet ovat hyvät lenkkarit. Sitten kun haluaa että se liikunta tuntuu
hyvältä vaikka hikoilee säässä kuin säässä osaa
myös panostaa laadukkaisiin lenkkeilyvaatteisiin.
Joskus itsekin hiihdin jossain toppatakissa ja tuulihousuissa tai toppahousuissa. Mieletön ero on hiihtää kunnon hiihtopuvussa!

Lähettäjä: Eino 
Päivämäärä:   7.10.24 21:34:06

Löytyy, neoprentakki ja softshell. Aika samoja vaatteita joita joskus tulee tallilla pidettyä, pari siistimpää lisäksi. Ihan hyvin voi siistejä tallivaatteitakin käyttää kunhan pestyt.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   7.10.24 22:45:23

.; nythän on useammalla valmistajalla curved-malleja sinun kropallesi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.10.24 00:17:59

Mitä ihmettä tämmöinen ihminen laittaa päälleen työmatkoille, kaupassakäyntiin tai muuten nenänsä ulos laittaessaan? Itse en viitsi laittaa sitä hienoa villakangastakkia tai parempaa trenssiä, kun käyn muuten laittautumatta kaupassa tai salilla. Softshelltakki ja housut joissa on mukava liikkua, nuo perus revolution race tyyliset käy niin sisälle kuin uloskin.

Päivämäärä:   8.10.24 06:38:11

"en kylläkään puhunut muovittomista vaan muovisen tuntuisista. Sellaisissa kun on pirun ikävää liikkua.
Tosin tänäänkin olen suurimman osan päivää mennyt ulkona muovittomissa. Collarihousut ja huppari, niissä varmaan se 5% elastaania ja päällimmäisenä 100% villaa oleva paita. Toimi oikein hyvin."

-Muovi yleensä tuntuu muoviselta, vaikka ei ihan muovipussi-tyyppinen pinta olisikaan. Collarit ja huppari tosiaan toimii aivan hyvin, niitä käytän itsekin, mutta yleensä kaikki ulkoiluvaateuskovaiset pitää niitä vapaa-ajan sisävaatteena, ei ollenkaan ulkoiluun tai urheiluun sopivana.

"Mitä ihmettä tämmöinen ihminen laittaa päälleen työmatkoille, kaupassakäyntiin tai muuten nenänsä ulos laittaessaan? Itse en viitsi laittaa sitä hienoa villakangastakkia tai parempaa trenssiä, kun käyn muuten laittautumatta kaupassa tai salilla."

-Työmatkalle luonnollisesti laitetaan se siisti trenssi, työssäkäyntiä vartenhan se on olemassa. Kauppaan ja salille voi laittaa jonkun vähän kulahtaneemman ja vähemmän siistin trenssin kaapista loppuun käyttöön, kun ei enää töihin kehtaa laittaa. Nuorena opiskelijana tuli ostettua vähän vähemmän laadukkaitakin tuotteita rahapuolassa ja trendien perässä juostessa. Ne sopii loistavasti viikonlopun kauppareissulle. Itse käytän salille mennessä ja lenkkeillessä talvipakkasilla joko kaverin vanhaa kevyt toppista (liian pieni) tai teiniaikaista isoa paksua "michelin-man takkia". Jos noita vanhoja vaatteita ei jostain syystä olisi lainkaan, niin käyttäisin sitten varmaan sitä siistiä trenssiä. En ikinä ostaisi uutta takkia vain käydäkseni laittautumattomana kaupassa tai salilla.

"Ei ole kaupunkilaisuudesta välttämättä kiinni tuo että omistaa siistit ja urheilulliset lenkkeilyyn sopivat vaatteet"

-Ei niin. Kaupungin keskustassakin voi lenkkeillä aivan hyvin reikäisissä collegehousuissa ja puhki kuluneessa t-paidassa. Lenkkarit pitää tietenkin olla hyvät ja urheilurintsikoiden tukevat, mutta päällysvaatteiden siisteydellä ei ole mitään väliä. Urheillessaan näyttää hirveältä ja epäsiistiltä joka tapauksessa.

Te, jotka ulkoilette ja urheilette uusissa siisteissä vaatteissa: missä tilanteissa te saatte käytettyä loppuun ne kaikki siisteytensä menettäneet vanhat vaatteet? Monilla vaatteilla on käyttöiän loppupuolella aika pitkä kausi, jolloin vaate täyttää vielä tarkoituksensa lämmikkeenä ja suojana, muttei näytä enää lainkaan uuden veroiselta.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.10.24 06:56:47

Täällä ehdotellaan salitrikoita edes tietämättä, missä tyhy järjestetään. Tyhy-päivissä yleensä seisoskellaan paljon ja liikutaan vain välillä. Ainakin meillä päin on aamulla pakkasta, eikä eilenkään lämpötila noussut koko päivänä yli +2'c. Pikkuisen kylmä tulisi salileggareissa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.10.24 06:59:51

"Mitä ihmettä tämmöinen ihminen laittaa päälleen työmatkoille, kaupassakäyntiin tai muuten nenänsä ulos laittaessaan? Itse en viitsi laittaa sitä hienoa villakangastakkia tai parempaa trenssiä, kun käyn muuten laittautumatta kaupassa tai salilla."

Enhän minä tuulipuvussa töihin tai kauppaan lähde. Työmatkalle laitetaan se siisti trenssi ja töistä palatessa käydään samalla kaupassa. Tallille lähdetään sitten tallivaatteissa. Töihin tai tallille lähtö ovat suurimmat syyni pistää nenääni ulos ja kumpaankin on lajiin sopivat vaatteet. Ulkoiluasua en omista.

Lähettäjä: Mem 
Päivämäärä:   8.10.24 07:17:51

Spr:n kirppareilla on usein ulkovaatteitakin, jos ei halua maksaa paljoa. :)

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   8.10.24 07:53:49

Mieluummin laitan kivat ja toimivat päällysvaatteet silloin, kun vietän pitkiä aikoja ulkona, kuin silloin, kun sujahdan kotiovelta autoon ja autosta työpaikan pukuhuoneeseen. Siksi panostan enemmän kevyttoppatakkeihin, kuorivaatteisiin ja vedenpitäviin lenkkarehin, kuin "trensseihin", ja saatan työmatkalla näyttää kassialmalta, jos olen laittanut lenkkarit ja toppatakin mekon kanssa (siisti kaupunkitakki ja -kengätkin kyllä löytyy). Eri asia olisi, jos olisin myyntiedustaja tms, että työkontaktit näkisivät ulkovaatteissa. En ole myöskään niin intohimoinen hevosharrastaja, ettei elämääni kuuluisi muutakin kuin talli ja työ.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.10.24 09:45:19

Vaikka asutaan maalla ja on monet ulkoiluvaatteet niin silti on joka säälle siistimmätkin ulkoiluvaatteet.
Haluan pukeutua siististi kun menen kaupunkiin ja vaikka menisin vain lähimpään kauppaan. Nyt laittaisin softshell takin ja housut. Takki on monikäyttöinen vaikka farkkujenkin kanssa. Sitten kun pakkasta niin on kuoritakin aika.
Suomen sääolot vaatii erilaisia takkeja ja housuja, jos meinaa ulkoilla ja nauttiakkin siitä. Paljon mukavampaa kun kunnolliset vaatteet ja jalkineet.

Päivämäärä:   8.10.24 09:55:27

"Enhän minä tuulipuvussa töihin tai kauppaan lähde."

Harva tuolla enää missään tuulipuvussa kulkee, kyllä ne Simo vaatehuoneelta hei! -puvut on jo kaukana menneisyydessä.

Mulla on goretex kuoritakki, joka on laskettelutakiksi hankittu mutta niin siisti, että sillä voi mennä prismaan ja metrolla töihin. Sama takki hoitaa myös sadetakin virkaa kaupungissa ja tokihan sillä hoitaa myös muutkin syksyiset ulkoilut. Edellinen vastaava kesti n. 12 vuotta joten sama ikäodotus on tällekin.

Päivämäärä:   8.10.24 10:49:03

Mä en hirveästi omistanko siistejä ulkoilukamppeita, mut en näistä hirveästi stressaa ja jotain raapisin kasaan.

Esimerkiksi heittäisin tallitakin pesukoneeseen ja sitten ei haise enää hevoselle. Se on mulla "paras" joka sään takki.

Pistäisin salitrikoot alle ja vaikka jotkut ne jotkut puutarhakollarit päälle. Tarvittaessa matkaa, jos julkisella kulkisin, pistäisin farkut tms siihen, ja vaihtaisin ne päällihousut paikan päällä.

Sisäpelikengät mulle näissä joskus aiheuttanut ongelmia, mut oon sit lainannut kavereilta.

Päivämäärä:   8.10.24 17:03:44

"Edellinen vastaava kesti n. 12 vuotta joten sama ikäodotus on tällekin."

-Te siis tarkoituksella ja tietoisesti ostatte noin lyhytikäisiä takkeja? Ne minun halvat ja huonolaatuiset hutiostoksetkin on kestäneet selvästi yli 15v käyttöä ja sunnuntaina-karkkikauppaan tyyppiseen käyttöön välttäneevät vielä pitkään, jos en liho niistä ulos. Tänään olin töissä äitini vanhassa villakangastakissa, joka on varmaan vanhempi kuin minä ja edelleen erittäin siistissä kunnossa. Se on kuitenkin ollut jo minulla käytössä lähes 25v ja se oli vähälle käytölle jäänyt vanha takki jo minun siihen teiniä ihastuessa.

Päivämäärä:   8.10.24 17:16:31

Omani ovat aktiivikäytössä kevät-syksy-talvitakkina ja 12 vuotta on kyllä jo hyvä aika, kun rymyää laskettelurinteissä, Norjan vaelluksilla ja koirahommissa. Jos kädet taskussa seisoisi tai "aktiivisuus" on just karkkikauppaan kävely niin kestäisihän ne vaikka kolmekymmentä vuotta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.