Lähettäjä: ff
Päivämäärä: 7.10.24 14:16:19
Ei minua haittaa se, että kysytään "Onko sinulla lapsia?". Se on mielestäni sama asia kuin jos kysyttäisiin, että kuinka pitkä työmatka minulla on, olenko täältä kotoisin tai millä kuljen työmatkan, tms. mikä tahansa neutraali kysymys. Mutta kun vastaan "Ei ole", niin sitten ärsyttää, jos aletaan ihmetellä, että miksi ei ole ja paasata siitä, että kyllä minun pitää äkkiä hankkia lapsia ja kyllä mieleni muuttuu ja kaikin tavoin paasata ja hokea sitä että kaikilla pitää olla lapsia ja minunkin pitää nyt tehdä lapsia koska muuten tulen katumaan. Tai steriin liittyen paasataan, että sterin voi kyllä purkaa ja ainahan voin adoptoida. Kun se ei vain jää siihen, että kysyttäisiin onko minulla lapsia ja sitten hyväksyttäisiin kieltävä vastaus vain totemalla ookoo. Aina aletaan valistaa, päteä ja hoputtaa lapsentekoon. Olenkin todennut tuon nuivan suhtautumisen kaikista parhaimmaksi, varsinkin, jos muut eivät tiedä, että syy sille, miksi en voi tulla raskaaksi on nimenomaan oma päätökseni.
Toki mistä tahansa voi loukkaantua, jos asia on itselle arka. Jos on vaikka saanut monta keskenmenoa tai lapsettomuushoidot käynnissä, eikä jaksa puhua asiasta koska hermot on kireällä ja paska fiilis aiheeseen liittyen jo muutenkin. Senkään takia ei aina kannattaisi asiasta udella tai ainakaan jatkaa keskustelua pidemmälle, jos toinen ei halua aiheesta jatkaa.
|