Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten selviät yksinäisyydestä?

Lähettäjä: Yksin 
Päivämäärä:   6.10.24 16:49:12

Tarkoitan nyt sitä että olet oikeasti yksinäinen. Ilman kumppania. Jos seurustelee, en usko että koet ihan samanlaista yksinäisyyttä kun ihmiset jotka elää yksin. Sinulla on kuitenkin joku ihminen siinä.

Mulla alkaa oleen viikonloput ja lomat aika vaikeita. Varsinkin kesät. Joka vuosi kesät tuntuu vaan entistä vaikeimmilta. Viime kesäloman aikana en nähnyt vaan omat vanhempani, se tuntui aika pahalta. Kukaan ei edes soittanut tai laittanu viestiä. Tein päätöksen etten enää roiku kenestäkään ja kun lopetin pitämästä yhteyttä kukaan ei kaivannut. Jos kuolisin vaikka asuntooni, ei sitä huomattaisi. Ehkä naapurit alkaa haistaa..

Viikonloppuisin mun mielen valtaa joku hirveä levottomuus. En osaa olla paikallani, impulssi ostelen asioita. En pysty keskittyy edes TV sarjaan. En vaan osaa olla ja nauttia. Mennä ulos ja nauttia hienosta ulkoilmasta. Mulla on kaks koiraa joiden kanssa käyn lenkillä mutta en saa siitä enää sitä hyvää mieltä kuin ennen. Koko ajan puhun itselleni että viihdyn yksin, oikeesti... Kaipaan ihmisiä.

Re: Miten selviät yksinäisyydestä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.10.24 17:07:55

Ei pidä yleistää, että yksin elävä on yksinäinen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.10.24 17:10:06

"Ei pidä yleistää, että yksin elävä on yksinäinen."

Miksi kuvittelet että kysymys koskisi sellaisia yksin eläviä jotka eivät koe olevansa yksinäisiä? Yleistät nyt ihan itse.

Lähettäjä: gw 
Päivämäärä:   6.10.24 17:11:08

Eipä tässä ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin selvitä. Teen parhaani ettei tarvitsisi ajatella asiaa, mm pyrin olemaan kaikki juhlapyhät töissä. Kyllä se silti joskus hiipii kimppuun, mutta kai sitä tähänkin tuskaan tottuu.

Lähettäjä: sekuuluisajokumuu 
Päivämäärä:   6.10.24 17:27:19

Hyvin, kun on introvertti. Aah ne hetket, kun pääsee olemaan yksin. Ihan parasta <3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 17:28:27

” Ei pidä yleistää, että yksin elävä on yksinäinen.”

Ei pidä myöskään yleistää, etteikö parisuhteessa elävä voisi olla yksinäinen. Kumppani ei kumminkaan ole sama asia kuin kaveri. Lisäksi sitä yksinäisyyden tunnetta voi oikein lisätä se, jos kumppanilla on juttuja omien kavereiden kanssa ja itse on yksin kotona.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.10.24 17:31:21

Yksinäisyydelle on mahdollista tehdä jotain. Terveisin entinen yksinäinen. Olen 32-vuotias ja aina asunut yksin. Sinkkuna ollut useita vuosia. On työ ja harrastuksia, mutta vapaa-ajalla ei ketään. Olen töissä melko sosiaalinen, mutta ei ihmisiä kiinnosta tai heillä ole aikaa uusien ystävyyssuhteiden luomiseen. Itse sain lopulta tarpeekseni ja liityin Suomen punaisen ristin vapaaehtoistoimintaan. Teen nykyään itse työtä yksinäisyyden kitkemiseksi sekä olen mukana erilaisissa toiminnoissa. Myös vapaa-ajalla on löytynyt seuraa. Sanonta että kukaan ei tule kotoa hakemaan pitää paikkaansa. Pitää uskaltaa tehdä se ensimmäinen siirto. Eli sinun pitää muuttaa jotain elämässäsi tai lisätä siihen jotain. Jos olet kovin ahdistunut niin lyhyt vastaanotto terveysasemalla voisi olla myös hyvä alku. Tsemppiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 17:33:17

Se olisikin helppoa tutustua uusiin ihmisiin jos ei olisi niin hirveän ujo

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.10.24 17:55:00

Joskus pitää mennä sinne epämukavuusalueelle saavuttaakseen jotain. Ymmärrän, ettei se ujona ole kovin helppoa, mutta se on hienoa, kun saa otettua sen askeleen.

Mäkin suosittelen tutustumaan vapaaehtoistoimintaan. Sieltä voi löytyä tekemistä ja erilaisten ihmisten tapaamista. Mistä sek tietää vaikka löytäisit sieltä kumppanin.

Sinulla on koiria, joten oletko ajatellut, että voisit harrastaa niiden kanssa jotain? Yleensä koiraseuroissa talkoillaan ja näin ollen on mahdollista tutustua uusiin ihmisiin ja saada kavereita, löytää kumppani.

Kyllä se elämä voi muuttua kun tekee vaan asioiden eteen jotain. Tsemppiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.