Lähettäjä: <
Päivämäärä: 6.10.24 16:36:19
otissyntymäpäivilleen. Vertaistukea siihen, että tämä äitisuhde satuttaa minua yhä edelleen niin paljon ja tämä synttäriasia erityisesti. Olen itse 31v. Tästä ko. äidistä olen vuosien varrella paljon tänne purkanut. Sama tyyppi osti mm. mulle niitä 3 numeroa liian isoja, eli itselleen sopivia legginsejä Tokmannista joululahjaksi, saatesanoilla että "jos" ne ei ookkaan mulle sopivat niin anna ne sitten hänelle.
Päästään sairas ihminen, joka satuttanut ja rikkonut jokaista nykyistä ja entistö peheenjäsentä syvästi. Kusettanut viranomaisia kuten poliisia ja sosiaalitoimea kylmänviileästi onnistuen, paljastui vasta vuosien päästä viranomaistasolle. Hällä ei viina vie, vaan persoonallisuushäiriöt ja mielenterveys.
Fiksuimmat hiffaa et leggarijuttu oli vain esimerkki.
Huom. Kuluneiden viime vuosien aikana katkonut välinsä myös omiin sukulaisinsa täysin. Ei vastaa omille veljilleenkään enää puhelimeen, aikoihin.
Synttäreille kutsuikin vain lapsensa eli minut ja siskoni, joka on hänen nuorassaan edelleen yli 20-vuotiaana, koska manipuloitu pöpelikköön. Niin ja sitten Raamattupiirikavereita... Vs. 10 vuotta sitten synttäreillä oli vielä yksi hänen lukuisista veljistään kutsuttana. Enää ei.
Kuukausi sitten hän ilmoitti tekstarilla hommaavansa kakun ja ruokaa 7.12. synttärinsä kunniaksi, 60v. Ja kysyi tulenko, tiesin tottakai heti vastauksen että en, mutta oli kivuliasta vastata.
Miks tää on mulle edelleen näin tuskaista? Eilen tuli uusintakysymys, että tulenko 7.12. Vastasin äsken siihen sitten, että "en".
Tunnen tästä niin äärimmäisen vaikeita ja surullisia tunteita. Hän on minun ainoa äitini ja tilanne on tämä. Jokainen äärimmäisen harvalukuinen tapaaminen hänen kanssaan on minulle pelkkää äärimmäistä hankaluutta. Senhän vuoksi en vapaaehtoisesti ole tekemisissä. Keväällä kävi, sitä ennen 3 v sitten siskon yo-juhlissa (jossa ei ollut sattuneesta syystä ketään vierasta..) kävin lapsuudenkodissani, sitä ennen en ollut käynyt koska äitini asuu siellä.
Nää ajatukset on niin vaikeita, tuntuu niin pahalta että en mene oman ainoan äitini 60-v kakulle. Mutta oli ihan selvää, etten mene, koska hän on lähiomaistensa mielenterveydelle erittäin haitallinen osapuoli. En minä olisi mennyt sinne puremaan hammasta ja kuuntelemaan niitä samoja kierouksia.
Onko joku teistä jättänyt menemästä samasta syystä oman äitinsä tai isänsä 60 vuotis kakulle?
Onnekkaana minulla on kuitenkin rakas ja tärkeä isäni, jonka kakulle kyllä menen 2 v päästä kun täyttää. (erosivat vuosia sitten ja isän elämässä 20 v aviovankeus kääntyi onneksi uuden, tervepäisen ihmisen kanssa) Tämä isäonni ei silti muuta muuksi sitä totuutta, että äitini suhteen tilanne on tämä pohjaton mahdottomuus.
Olen viime aikoina alkanut sisäistää sen, että kuuskymppiset vanhempani lähestyvät eläkeikää ja oikeasti sairaudetkin lisääntyy ja elämää on huomattavasti todella vähemmän edessä kuin takana. Se tuntuu haikealta, vaikka äitini kanssahan en ole tekemisissä. Siltikin vuodet vierivät, ja voi olla että 70v päiväänsä ei edes tule. Se tekee minut surulliseksi, sillä elämä on katoavaista ja vuodet vierivät. Voi olla että 70 v päivänään voin hautausmaalla käydä häntä "tervehtimässä".
Laitoin äsken puhelimen kiinni, kun vastasin, koska ein vastaaminen oli niin vaikeaaa emotionaalisesti.
Tiedän teoriassa, että hänen tekojensa ja tekemättä jättämistensä vuoksi (minua kohtaan) minulla ei ole minkäänlaista syytä tuntea huonoa omaatuntoa menemättömyydestä. Silti asia tuntuu todella surulliselta.
Jokaisella ihmisellä meistä on äiti ja isä. Mutta minun äitini on tuollainen.
Lisäksi surettaa kaikesta huolimatta, että tiedän että häntäkin sisimmässään surettaa myös etten tule. Sekin tuntuu todella pahalta. Hän on kuitenkin 100 % kyvytön katsomaan peiliin, että miksi en tule. Hän on ihminen, joka ei lähiomaisilta siedä milliään korjaavaa palautetta omasta käytöksestään, vaan raivostuu. Mykkäkoulu ja hylkääminen. Ei puhu ja käyttäytyy kuin häntä "ravistanut" ihminen olisi ilmaa. Käskee painua hel vet tiin. Koettu on, monesti. Enää n. 10 vuoteen en ole yrittänyt. Hän ei ole koskaan pyytänyt minulta mitään anteeksi.
Ja miksikö en mene 5 minuutiksi käymään sinne? Koska minulla ei ole tunnetta juhlistaa käynnilläni tätä henkilöä.
|