Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oman hiusvärin kasvatus, kesto?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   6.10.24 12:57:51

Kuinka monta vuotta meni kasvattaa oma hiusväri? Olen aloittanut projektin kesällä. Katselin kuvia kuopuksen raskausajalta, kun olin värjäämättä hiuksia ja 9kk aikana oma väri oli kasvanut johonkin korvien yläpuolelle asti, jos sinnekään. Minulla hiusten pituus 4cm solisluun alapuolelle. Teittekö kampaajan kanssa jotain hiuksille prosessin aikana, jotta se omaan väriin siirtymisvaihe ei näyttäisi niin kamalalta? Ja jos, niin mitä? Tai käytittekö jotain sävytehoitoaineita/naamioita jos oli joku juhlatilaisuus ja halusitte ettei hiukset näytä kauheilta?

Minulla siis perusväri tummahko blondi ja hiusväri on haalistunut kesän jäljiltä sellaiseksi kupariseksi. Vielä ei eroa juurikasvun ja hiusvärin välillä näe kovin hyvin onneksi, vaikka juurikasvua onkin n 3 cm.

Vinkkejä kaipailen prosessiin.

Re: Oman hiusvärin kasvatus, kesto?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   6.10.24 12:59:53

En tiedä mutta pidä latvat kunnossa kasvatusprosessin aikana (ja tietysti muulloinkin).

Musta on ihan kamalaa jos ihmisellä on pitkät ja muuten hienot hiukset, mutta latvat on 10 senttiä hamppua. :D En usko että sinulla on, mutta tämä tuli mieleeni. :D

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   6.10.24 13:01:35

Hius kasvaa noin sentin kuussa. Laske siitä.

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   6.10.24 13:06:43

H: Joo se on totta! Ja minulla aina ”liian pitkäksi” kasvaessaan latva on sellainen hiirenhäntä, esim ponnarit näyttää kamalilta. Olen yleensä käynyt kampaajalla 4kk välein jolloin värjätty samalla vähintään tyvi+ leikattu huonot pois. Ajattelin jatkaa latvojen leikkauttamista edelleen 4kk välein ihan tosiaan jo senkin takia, että välttyisin tuolta hiirenhäntä-efektiltä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 13:33:30

Värjäsin ennen kasvatusprojektia hiukset oman väriseksi, joten juurikasvu ei ikinä ollut näkyvä, eikä häirinnyt.

Lähettäjä: Öööööö 
Päivämäärä:   6.10.24 21:35:54

3 vuotta meni, lopulta leikkautin hiuksista n. 15cm pois eli viimeiset värin rippeet.

Yritin vuoden verran totutella omaan väriin, totesin että ei oo hyvä ja värjäsin (hennalla vieläpä...)

Ja nyt taas haluaisin oman värin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.10.24 22:18:56

Kerran kasvatin, en oikein muista kuinka kauan meni taikka kuinka kasvatin. Olin värjännyt tummemmaksi, oma hiusvärini myös kylläkin on tumma niin ei ollut hirveää eroa. Ja jossain kohtaa leikkautin polkkatukan niin sekin auttoi, oli kiva kokeilla sitäkin tyyliä kun siitä oli hyötyä. Mulla kasvaa hiukset 1,5 senttimetriä ainakin kuussa eli tosi nopsaan.

Suosittelisin käymään värjäämässä jotai balayage tyyppistä eli oma tyvi, mutta jotain nättiä pehmennystä. Tai sitten leikkauttaa lyhyeksi, nyt olisi hyvä syy testailla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 23:23:50

Värjäsin asteittain vaaleammaksi koko pään markettiväreillä kun ei kampaajaan ollut silloin varaa.

Laita kampaajalla raitoja. Et varmastikaan ole ensimmäinen joka kasvattaa omaa väriä, löytyy varmasti hyvät vinkit ja kokemusta miten raidoilla saa sen prosessin olemaan huomaamattomampi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.