Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä hoitoaine lasimaisille hiuksille?

Lähettäjä: Mem 
Päivämäärä:   6.10.24 12:56:01

Minulla on lasimaiset hiukset eli liukas lättänätukka. Lättänyys ei ole ongelma, mutta kuivuus tahtoo olla. Millainen tai mikä hoitoaine näille voisi sopia? Suihkun jälkeen laitettava hoitosuihke (Puuilon Oliivi) tekee hiuksista likaisen näköiset. Hoitoseerumi (ZX Kaste) tekee koppuraisen kuoren, vaikka sitä laittaisi vain ihan vähän. Poispestävä hoitoaine (Oliivi tai Varpu tyrni) on ihan ok, mutta hiukset ovat silti kuivuttuaan kuivan tuntuiset ja sähköiset. Käytän vain silikonittomia hoitoaineita. Arganöljy tekee tahmaisen pinnan ja muita öljyjä en ole kokeillut. Tuntuu, että kaikista hoitoaineista jää jotain mömmöä hiusten pintaan, vaikka huuhtelen huolellisesti ja pitkään. Leikkautan hapsuuntuneet latvat kahden kuukauden välein ja tukkani on ihan hyväkuntoinen, mutta hiuslaatu vain on mitä on. En tiedä, saako tällaisesta tukasta edes pehmeää ja kiiltävää.

Olen pessyt viimeisen vuoden ajan sulfaatittomalla shampoolla, mutta en huomaa että lopputulos olisi erilainen sulfaatilliseen shampooseen verrattuna. Joka tapauksessa hiukset tarvitsevat hoitoainetta, koska ilman sitä niitä ei saa selvitettyä. Hiukset ylettyvät nyt rinnoille asti, mutta sama hoitoaineongelma on ollut olemassa jo silloin kun ne ylettyivät juuri ja juuri leukalinjaan.

Re: Mikä hoitoaine lasimaisille hiuksille?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   6.10.24 13:02:17

Luin ensin, että "islamilaisille hiuksille" :D

Suosittelen kokeilemaan laadukkaampia hoitoaineita, ihan kampaajan suosittelemia.

Omalle lasimaiselle tukalle luottotuote on Paul Mitchellin Detangler, mutta oma ongelmani on takkuuntuminen eikä kuivuus, joten kuivalle hiustyypille ei ehkä tarpeeksi kosteuttava. Jos ei tarvitse olla vegaaninen tuote, niin kaikki kananmunankeltuaista sisältävät hoitoaineet (löytyy ainakin apteekeista ja Saaren Taika -sarjasta) pehmentävät hiusta, kosteuttavat ja antavat kiiltoa ilman klähmäisyyttä.

Päivämäärä:   6.10.24 13:08:37

islamilaisille hiuksille! :D Ei tarvitse olla vegaaninen, täytyy siis tutkia tuota muna-asiaa! Eikä varmasti haittaisi, vaikka pihiperse kerrankin joustaisi ja kokeilisi jotain laadukkaampaa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.10.24 14:21:17

Olen pitänyt Bonacuren Miracle Oilista, riittoisaa, hoitavaa mutta mielestäni myös kevyttä... ja käytän vain latvoihin tai 1/3 hiusten latvoista.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.10.24 14:24:26

Oriben Signature

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   6.10.24 14:54:37

Minulla yllättävän hyvin toimii ihan normikaupoista saatava Define Moroccan Argan Oil.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.10.24 15:05:28

Jospa aloittaisit siitä, että unohdat ne Puuilon halpisosastot kokonaan. Käy vaikka kampaamossa, siellä osataan katsoa hiuslaatusi ja tarjota sopivia vaihtoehtoja. Edes diagnoosisi liukas lättänätukka = lasimainen hius ei kuulosta kovin vedenpitävältä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.10.24 15:29:13

Lushin super milk, jos et ole tuoksuherkkä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 16:58:03

Öljyistä mun tukalle on sopinut Wellan SP Lux Oil.
Elvitalin ja Glissin ei todellakaan, jättää hirveän lähmän.

Hiuksiin jätettävä Extreme Anti-Snap on käytössä myös.

Marketista Tresemmen kookoshootoaine on ollut löytö. Samoin Aussien 3 minute miracle.

Päivämäärä:   6.10.24 17:02:47

Mulla wellan luxe oil kuivatti ja hiuksista tuli sahköset. Siinä alkoholia mikä tekee sen ?

Itellä käytössä nyt xz sulfaatiton ja banana hair food hoitoaine. Kokeilussa kans tuo kaste seerumi. Rahaa ei ole mennä ostelee kampaamo tuotteita....

Päivämäärä:   6.10.24 17:03:44

Niin ja pesen hiukset 2 kertaa viikossa

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   6.10.24 17:42:18

"Minulla yllättävän hyvin toimii ihan normikaupoista saatava Define Moroccan Argan Oil."

Juu hei tälle sarjalle suositus, jos lompakko ei kampaamotuotteisiin veny. Jotain 3-4e per puteli. Joskus hätäpäissäni tuota Moroccan Oilia kokeillut, eikä se yhtään hullumpi tuote ollut lasitukalle. Sarja on kehitetty just pohjoismaalaiselle liruhiukselle. :)

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   6.10.24 17:50:59

Miksi shampoon pitäisi olla sulfaatiton? Nimenomaan ne sulfaatit auttaa pesemään hiuspohjan sen verran hyvin, ettei hiukset ehkä rasvoitu heti uudelleen eivätkä mene niin päätä myöten. Sinuna valitsisin volyymiä antavan shampoon (pesee tehokkaasti), mutta sitten tehokosteuttavan hoitoaineen tai hiusnaamion.

Hiukseen saa siis kosteutta hyvällä hoitoaineella ja hiuksiin jätettävällä hoitoaineella, sitten kosteuden voi vielä lukita kevyellä, omalle hiustyypille sopivalla hiusöljyllä. Ja näitä kaikkia tietysti vain sinne kuiviin latvoihin, ei lähellekään päänahkaa.

Silikoneissakaan ei ole mitään vikaa. Silikonia sisältävät öljyt antavat hiukselle kiiltoa ja tosiaan lukitsevat kosteuden sinne hiuksen sisään. Pitää vain valita sellaisia silikoneja, jotka ovat sinun hiuslaadullesi sopivia (näistä löytyy kyllä paljon tietoa). Unohda samantien arganöljyt ja muut luonnonöljyt, niillä saat vain rasvaisen näköisen tukan. Joku afrotukka voi hyvinkin tunkea hiuksiinsa arganöljyä tai jopa oliiviöljyä saaden sillä aikaan vain upean kiillon, mutta suomalaiselle, ohuelle hiukselle nämä on yleensä ihan liian raskaita.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   6.10.24 17:58:01

Nyt joku kampaaja varmaan pyörtyy, mutta mun hiukset voi hyvin ilman hoitoainetta. Pesen ne vain parin päivän välein sulfaatittomalla shampoolla. Mulla on ohut, luonnonkihara hius ja helposti kutiseva päänahka talvisin. Ja olen kokeillut ties mitä kampaamoshampoita, ei ne ole sen parempia kun tuo nyt käyttämäni shampoo.

Päivämäärä:   6.10.24 18:19:38

Mä oon tuhlannut omaisuuden kalliisiin hiusten hoito tuotteisiin ja sitten luovutin kokonaan. Ennen hiukset olivat sähköiset, takkuuntuvat, ja kokeilin kaikki kampaajan tyrkyttämät aineet.

Nykyään pesen hiukset Erittäin hienolla suomalaisella shampoolla enkä käytä minkäännäköistä hoitoainetta. Harvensin vielä pesuvälin kerran viikkoon ja nyt hiukset ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan. Olen nyt 50 v.

Päivämäärä:   6.10.24 18:59:50

Sanoisin, että nuo hoitoaineet liian kevyitä, eli kosteuttavampaa ainetta kehiin. Markettituotteista ainakin xz kauraöljy on vähän tujumpaa.

Päivämäärä:   6.10.24 19:45:15

Kiitos vastauksista! Ilman hoitoainetta en kyllä pärjää, ja Erittäin hienoa suomalaista tai Linnashampoota en enää päähäni laita. Tulee sellainen kuiva ja takkuinen heinäkasa että. :D

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   6.10.24 20:13:04

Mulla on nyt jotain Monday shampoota ja hoitoainetta (saa ainakin Cittarista). Tuntuu sopivan ohuelle tukalle, jota joutuu pesemään päivittäin.

Lähettäjä: 456 
Päivämäärä:   6.10.24 22:05:46

Oribe Signature tai Hair Alchemy

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   6.10.24 22:19:03

Mun ohuille (kai myös lasimaisille?) hiuksille toimii hyvin Formen ravitseva hiusnaamio https://sim.fi/products/forme/revitalizing-hair-mask

Tuotekuvauksen perusteella tuo saattaisi kuulostaa turhan tuhdilta tuotteelta, mutta ei ole. Mulla(kin) nimittäin hoitoaineissa ongelmana usein, että ovat joko liian raskaita (=jättää hiukset klähmäisiksi) tai sitten ihan tehotonta litkua.

Hiuksiin jätettävistä suihkeista tykkään Paul Mitchellin Awapuhi-hoitosuihkeesta. Suihkeeksi kosteuttaa minusta ihan ok ja poistaa hyvin sähköisyyttä.

Mulle muuten nuo jonkun täällä kehumat Moroccan oil -tuotteet tuntuneet liian tuhdeilta.

Päivämäärä:   6.10.24 22:34:32

"Mulle muuten nuo jonkun täällä kehumat Moroccan oil -tuotteet tuntuneet liian tuhdeilta."

Sekoititkohan mahdollisesti israelilaiseen Moroccanoil-merkkiin, jonka tuotteet muistaakseni ovat kyllä aika tunteja? Tuo mainittu Define Moroccan Argan Oil -hoitoaine sen sijaan on pohjoismaalaiselle hiuslaadulle kehitetty ja mielestäni selkeästi kevyempää kamaa kuin nuo Moroccanoil-tuotteet.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   7.10.24 17:25:15

.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   7.10.24 21:03:17

Piste: Tosiaan, vähän huolimattomasti näköjään luon ja sekoitin tuohon Moroccanoil-merkkiin! Tuosta Define Moroccan argan oilista ei ole kokemusta.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.10.24 21:36:00

Puuilon *ahti ja Vahti lemmikkishampoo ja LV:n kosteuttava hoitosuihke. Kampaaja kehuu aina kuin hyväkuntoset hiukset eikä tyrkytä kampaamotuotteitaan. Hiukset on käsittelemättömät ja sekin oli useamman vuoden kasvatuksen tulos ja nuilla aineilla. Toki joskus kokeillut jotain naamioita ja vaikka kuin hajusteeton niin aina niissä joku..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.