Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko kokenut pienen "ihmeen"?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.10.24 11:47:10

Nyt en tarkoita varsinaisesti mitään uskonnollista ihmettä, vaan pikemminkin uskomattomia sattumuksia, joissa asiat ovat järjestyneet parempaan päin jollain täysin odottamattomalla tavalla. Oletko esimerkiksi saanut rahaa täysin odottamattomalla tavalla tiukassa tilanteessa tai onko eteesi tupsahtanut jokin hieno mahdollisuus aivan yllättäen? Kerro kokemastasi "ihmeestä", jossa jokin elämääsi vaikuttanut asia on järjestynyt täysin yllättäen ja ennakoimattomalla tavalla!

Re: Oletko kokenut pienen "ihmeen"?

Päivämäärä:   6.10.24 12:33:55

Paljon ihmeitä. Kiitos Jumalalle ja enkeleilleni näistä arjen ihmeistä mitä saan kokea useinkin.

Lähettäjä: Mem 
Päivämäärä:   6.10.24 12:38:47

Olen. Tähänastisen elämäni kaikista suurin ja ihanin ihme on ollut se, kun melkein naapuriin tuli hevostalli. Minä, intohimoinen heppatyttö, olin siihen asti saanut käydä kerran viikossa toisen paikkakunnan tallilla ja siinä se. Ja sitten yhtäkkiä pääsinkin joka päivä tallille ja sain elää kunnon heppatyttöunelmaa monta vuotta. Parhaita vuosia.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   6.10.24 12:44:14

On tapahtunut, mutta kyllä suurimmassa osassa niiden ihmeiden tapahtumisessa on itse ollut se tapahtumaketjun alulle laittaja. Täysin "ulkopuolelta" kohdalle osuneita ihmeitä on tapahtunut vähän.

Lähettäjä: Toki 
Päivämäärä:   6.10.24 12:57:27

Kyllä on sattunut useammin kuin kerran. Kiitos Universumille.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   6.10.24 13:03:52

Jotain minua ahdistaneita tilanteita/tapahtumia onkin viime hetkellä peruuntunut ja olen ollut todella, todella helpottunut niiden johdosta.

Lähimenneisyydessä oli tulossa yllättäen yksi taloudellisesti tosi tiukka ajanjakso perheessämme (onneksi vain pari kk kestoltaan) ja se olisi vienyt kaikki pienet säästömme (oli ollut muutenkin epäonnea ja säästöjä oli kulunut ihan kauhean paljon jo ennen tätä) että oltaisiin siitä selvitty. Mutta sitten puolisoni saikin useamman kymppitonnin perinnön hyvin yllättävältä taholta, jota emme todellakaan osanneet odottaa. Se korjasi tuon taloudellisesti tiukan ajanjakson paremmin kuin hyvin ja saatiin lisäksi säästöjen tilanne normalisoitua ja opintolainat maksettua molemmilta pois. Sitä pidin pienenä ihmeenä!

Päivämäärä:   6.10.24 13:05:37

"Kyllä on sattunut useammin kuin kerran."

Olisi kiva jos voisitte kertoa näistä tarkemmin kuin tasolla "olen" tai "en".

Lähettäjä: lime 
Päivämäärä:   6.10.24 13:18:42

Tämä on nyt synkän sävyinen, pahoittelen. Mutta sanoisin että tavallaan olen. Olin vuosia sitten menossa ottamaan omaa henkeäni. Ihan kaikki oli valmista, asiat järjestetty varmaa poistumista varten, asiat hoidettu mahdollisimman hyvin valmiiksi mm omaisille ja minä olin valmis. Matkalla toteutuspaikalle jouduin kolariin, siis niin että olin siihen syytön osapuoli. Sen verran loukkaannuin, että ambulanssiretkeksi meni. Jollain tavalla aikeeni selvisi siinä samassa ja romahdus sillä seurauksella sairaalassa, että päädyinkin psykiatriselle osastolle pariin heti vammojen paikkauksen jälkeen. Se pelasti henkeni. Ilman tuota kolaria en olisi hengissä. Koen sen pienenä ihmeenä. Sain tuen avulla taisteltua itseni ulos syömishäiriön ja masennuksen vankilasta ja elän nyt onnellista elämää. On mm maailman ihanin mies jota rakastan, yleisesti miellyttävä elämä, hevonen, tärkeitä ystäviä jne jne. Nyt olen onnellinen että tuo kolari tapahtui, vaikka sillä hetkellä en olisi koskaan uskonut voivan elämän olevan vielä tällaista.

Päivämäärä:   6.10.24 13:21:08

Vau, lime! Tuossa voi jo puhua suuresta ihmeestä! Upeaa että olet edelleen elossa kertomassa tarinaasi :)

Lähettäjä: ui 
Päivämäärä:   6.10.24 13:28:46

J; Vähättelemättä sun ihmettä niin teillähän oli säästöjä, ette olisi ollut pohja kurassa.
limelle sydän

Päivämäärä:   6.10.24 13:41:37

Kyllä mielestäni J:kin koki pienen ihmeen. Ei ihmeen määritelmän todellakaan tarvitse olla se, että muuten olisi joutunut katuojaan. Ihme voi olla vaikka kartanosta palatsiin muuttaminen, kunhan se on yllättävä ja ennakoimaton tapahtuma :)

Päivämäärä:   6.10.24 13:46:31

Vuosien yrittämisen jälkeen tulin raskaaksi. Joillekin tämä ei ole mitään, mutta meille tämä oli pieni ihme. En malta odottaa että pääsen vihdoinkin halaamaan lastani.

Lähettäjä: Mielenkiinnosta 
Päivämäärä:   6.10.24 22:22:23

Lisää kokemuksia. Tämä on kiinnostava topikki.

Päivämäärä:   6.10.24 22:40:10

Pidän ihmeenä, että olen kokenut elämäni aikana useamman läheltä piti tilanteen, joista selvinnyt kuitenkin vahingoittumatta. Nyt vaikeasti sairaana, enkä tiedä tapahtuuko kohdallani enää ihmettä. Tuntuu, että sen ihmeen tähän parantumiseen tarvitsisi.

Päivämäärä:   6.10.24 23:03:51

Ihan jatkuvaan. Elämä on ihmeellistä. Ja hyvin brutaalia, mutta niitä pieniä ihmeitä on arki täynnä.

Varsinkin se minua kiehtoo, kun tulee välillä olo, että nyt on jäätävä bussista ja sitten jalat vievät päämäärätietoisesti pari katua sivummalle ja kirppikselle jonka en tiennyt olevan olemassakaan, siellä suoraan tietylle paikalle hakemaan vain sen yhden ainoan esineen jota olen kaivannut. Useimmiten olen tiennyt mitä menen hakemaan, on vain seurata johdatusta. Välillä tuo johdatus vie muuten vain upeisiin seikkailuihin, välillä, tai inhottavan usein vältän sillä kolareita tai muita ikävyyksiä. On kieltämättä välillä myös tosi rankkaa olla niin yhtä universumin virtausten kanssa, se tuo minulle myös kuolinviestit ennen kuin muut tietävät. Joudun itsekseni kärvistelemään ja odottamaan virallista tietoa.

Hauskimpia minusta on etiäiset joita pari läheisintä tuttua lähettävät tarkoittamattaan. Olen monta kertaa kattanutkin pöydän kahdelle yhden sijaan ja aina siihen on joku istahtanut vastapäätä. Siis niin, että eivät ole ilmoittaneet tulostaan vaan soittavat pihasta/koputtelevat ovella. Nämä ovat niin läheisiä ihmisiä että heille voin kertoakin etiäisistä tai muista ennakkoaavistuksistani.

Ne pienet ihmeet ovat sellaisia ettei niihin aina kiinnitä huomiotakaan. Syksyllä lehtien väriloistoa maassa tarkastellessa sanon ääneen, että saisipa tammenlehden ja seuraavalla askeleella sellainen on edessäni, vaikka missään lähistölläkään ei kasva tammia. Tai jotain hajoaa ja seuraavana päivänä, tai samanakin joku kantaa minulle vastaavan esineen kotiin tai sellainen tulee jossain ilmaiseksi/halvalla vastaan.

Lähettäjä: Tore 
Päivämäärä:   6.10.24 23:09:14

Pieniä varmasti useita. Suurimpana ihmeenä pidän oikean hoidon löytymistä minulle sopimattomien hoitojen jälkeen ja että olen sen ansiosta edelleen hengissä. Parantumattomasti sairaalle jokainen päivä terveenä taitaa olla pieni ihme.

Lähettäjä: Hmhmm 
Päivämäärä:   6.10.24 23:23:52

Monia, vaikkakin pieniä verrattuna joihinkin tässä kerrottuihin, ei mitää elämän ja kuoleman kysymyksiä. Eniten ehkä nyt mieleen jäänyt suht vähän aikaa sitten tapahtunut. Hevoseni (ravuri) kisakausi oli mennyt aikalailla pieleen, päätin kuitenkin ilmoittaa sen suhtkoht isoon lähtöön ainakin meidän silloiseen tasoon nähden.
Päähän vaan pamahti jostain ajatus tietystä lähtöradasta (radat siis arvottiin tuohonkin 12:sta mahdollisesta) ja että jos hevonen sen tietyn lähtöradan saisi, kokeilisin sillä riskilläkin joitain uusia varusteita. Näin siihen perään päässäni mielikuvan jossa se voitti ylivoimaisesti.
Hevonen sai tasan tuon lähtöradan, varustin sen kuten olin suunnitellut ja se voitti aivan ylivoimaisesti :D
Vaikka tätä harrastuksena tehdään niin tuossa kohtaa myös palkintoraha oli sellainen että helpotti hetken aikaa kyllä montaa asiaa.

Lähettäjä: Pieniä ihmeitä 
Päivämäärä:   6.10.24 23:45:32

Lapsuudessani meille hankittiin kauan kaipaamani koira. Hieman myöhemmin löysin veljeni lehdestä kirjeenvaihtoilmoituksen, jossa kirjekaveria etsi minua nuorempi tyttö, joka tykkäsi koirista. Kirjoitin hänelle, ja hän vastasi. Ensimmäisen kirjeen jälkeen selvisi, että molemmilla oli saman rotuinen koira ja toisen kirjeen jälkeen huomasimme, että koiramme olivat sisarukset samasta pentueesta.

Viime syksynä autossani oli yli kahden tonnin remontti. Olin opiskelija, jonka tulot olivat hyvin pienet. Menin korjaamoon lunastamaan autoni. Maksoin pankkikortilla. Myöhemmin huomasin, että korjauslaskun jälkeen tilille jäi 0.16 euroa, mutta rahat siis riittivät. Jos auton korjauskulut olisivat olleet edes 0,20 euroa suuremmat, rahani eivät olisi riittäneet. Nyt pystyin hyvällä mielellä ajamaan autoni pois korjaamolta. Rahojen riittäminen näin täsmällisesti tuntui ihmeeltä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   6.10.24 23:50:26

Useita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.10.24 23:53:54

Lime, tuo oli aivan hirmuisen kaunis ihme. Ihme aivan todella <3

Lähettäjä: Uni 
Päivämäärä:   7.10.24 01:50:40

En tiedä voiko sanoa ihmeeksi, mutta outo tapahtuma se oli. Tämä tapahtui viime vuosituhannella.

Joulun välipäivinä oli paljon sukulaisia kylässä ja sukulaisista ”Liisa” alkoi kertoa näkemästään unesta: Liisa ja hänen äitinsä ”Maija” olivat unessa olleet yhdessä jossain kahvilassa, jonka vieressä oli ollut leikkipuisto. Liisa ja Maija olivat katselleet, kuinka Liisan siskontytär oli puistossa tyttärensä ja poikansa kanssa ja Liisan vanhin tytär oli puistossa tyttärensä kanssa.

Liisan siskontytär oli saanut ensimmäisen lapsensa (tyttö) pari kuukautta ennen joulua. Liisan vanhin tytär oli eronnut pitkäaikaisesta parisuhteesta, eikä hänellä ollut lapsia. Unelle vain naurettiin.

Keväällä Liisalla todettiin syöpä ja hän kuoli kaksi kuukautta diagnoosin jälkeen. Liisan äiti Maija kuoli seuraavan vuoden tammikuussa vanhuuteen. Saman vuoden jouluna, 2 vuotta sen jälkeen, kun Liisa oli unestaan kertonut, suku oli taas joulun välipäivinä kokoontunut yhteen. Paikalla oli Liisan siskontytär, jonka vanhin lapsi (tyttö) oli vähän päälle 2v. Pikkuveljensä oli puolivuotias. Myös Liisan vanhin tytär oli paikalla uuden puolisonsa kanssa ja heillä oli mukanaan parin kuukauden ikäinen tyttövauva.

Miten on mahdollista, että Liisa kertoi unestaan, jossa oli yhdessä äitinsä kanssa ja sitten 2 vuotta myöhemmin Liisa ja äitinsä ovat kuolleet ja Liisan siskontytär on saanut pojan ja Liisan tytär on saanut tytön, aivan kuten Liisan unessa.

Liisan siskontytär sai vain nuo kaksi lasta, Liisan tytär sai vielä lisää lapsia.

Päivämäärä:   8.10.24 11:42:41

Ylös!

Lähettäjä: ä 
Päivämäärä:   8.10.24 13:03:21

Montakin kertaa. Jälkeenpäin tuntuu uskomattomalta, kun joitain tapahtumia oikein pohtii.

Myös olen nähnyt, kun jollekin toiselle tapahtuu "ihme", ja erittäin kriittisellä hetkellä. Mahtava tunne, kun tajuaa, että asiat loksahtavat paikalleen kuin ihmeen kaupalla. Tulee kiitollinen olo, toistenkin puolesta.

Päivämäärä:   8.10.24 13:13:23

Olin ollut suorastaan vakaumuksellinen ateisti, kunnes koin eräässä onnettomuudessa todella vahvan suojelusenkelin läsnäolon ja selvisin tyttäreni kanssa todella pahasta tilanteesta ilman mustelman mustelmaa. Joku korkeampi voima tuolla on ja elämä on saanut aivan uuden kiitollisuuden jokaiseen päivään, vaikken miksikään kristityksi uskovaiseksi edelleenkään lukeudu.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.10.24 13:57:56

Olen kokenut sekä pieniä, että suuria, ihmeitä.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   8.10.24 14:22:38

"Useita"

Kerro esimerkkejä.

"Montakin kertaa. Jälkeenpäin tuntuu uskomattomalta, kun joitain tapahtumia oikein pohtii."

Kerro esimerkkejä.

"Olen kokenut sekä pieniä, että suuria, ihmeitä"

Kerro esimerkkejä.

Päivämäärä:   9.10.24 17:38:32

Up

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.