Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voiko ujoa työntekijää luulla työpaikkakiusaajak

Lähettäjä: si? 
Päivämäärä:   5.10.24 15:56:56

Ei ole sattunut omalle kohdalle, mutta joskus olen pohtinut tätä, että voiko ujo työntekijä vaikuttaa tylyltä tai syrjivältä muiden kollegoiden silmään. Nykyäänhän paljon puhutaan "klikkiytymisestä" tai "kuppikunnittumisesta" yhtenä työpaikkakiusaamisen muotona. Pohdin, että teenköhän tätä itse tiedostamattani. Minulla on tapana lyöttäytyä yhteen muutaman lähimmän työkaverin kanssa, jotka yleensä hekin kuuluvat siihen hiljaisempaan ja rauhallisempaan päähän. Heidän kanssaan siis yleensä käyn esim. lounaalla ja puhun muistakin kuin työasioista, muille vain huikkaan heipat ja huomenet ja hoidan pakolliset työasiat. Jos nämä muut kuin "työbestikseni" sattuvat samaan aikaan taukohuoneeseen, en välttämättä itse hirveästi aloita heidän kanssaan keskusteluja, vaikka toki vastailen kohteliaasti jos he itse niin tekevät. Tätä en tee mitenkään tahallani tai kiusatakseni, vaan yksinkertaisesti sen takia, että koen yksinkertaisesti liian kuormittavana ja ahdistavana olla "tasapuolisen sosiaalinen" kaikkia kohtaan. Mutta onko tämä siis klikkiytymistä? Voiko ihminen kiusata tietämättään?

  Re: Voiko ujoa työntekijää luulla työpaikkakiusaajak

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.10.24 16:28:34

Ethän sinä omissa oloissasi olevana ketään kiusaa.

  Re: Voiko ujoa työntekijää luulla työpaikkakiusaajak

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   5.10.24 17:49:58

Voi olla tai voi olla olematta, riippuu paljon siitä miten muut työpaikalla ovat ja käyttäytyvät. Eli jos sinä olet ainoa tuolla tavalla käyttäytyvä monien joukossa, ei ongelmaa. Jos taas kaikki on tuollaisia niin toki se on ikävää uusille tai sellaiselle joka jää ulkopuolelle.

On myös siitä kiinni miten te ryhmänä kohtelette muita ja puhutte muista

  Re: Voiko ujoa työntekijää luulla työpaikkakiusaajak

Lähettäjä: Diabeetikko 
Päivämäärä:   5.10.24 19:45:54

Eihän tuossa ole mitään kiusaamista. Ihan normaalia, että toisten kanssa synkkaa paremmin kuin toisten. Jos heittäytyisit tylyksi tai ihan puhumattomiksi muita kuin "työbestiksiä" kohtaan, niin se olisi huonoa käytöstä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.