Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vauvan yrittäminen kierukan jälkeen

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   5.10.24 15:08:30

Täällä on varmasti muitakin, joilla vauvahaaveita tai jo onnistunut yritys takana?

Poistatin hormonikierukan 10.9. eli noin 3,5 viikkoa sitten. Kuukautisia ei näy eikä kuulu. Viikon välein olen raskaustestin tehnyt ja kaikki olleet negatiivisia, viimeisin tänään.

Rinnat ovat tosi kipeät, mutta testi tosiaan negatiivinen. Kuitenkaan kuukautisille tyypillistä alavatsakipua ei ole nyt ollut.

Miten muilla on yritykset menneet? Onko esim. kellään rinnat kipeytyneet jo ennen kun testi on näyttänyt plussaa? Ekasta raskaudesta muistan että mulla oli kiertohäiriö ja testi näytti negatiivista vielä melkein 2vk siitä kun menkat piti alkaa. Sen jälkeen muuttui plussaksi. Tämä johtui siis siitä että ko. kierrossa ovulaatio oli 2vk myöhässä eli tuli sillon kun olisi pitänyt kuukautisten alkaa, ja siitä kierrosta sitten raskauduin. Ensimmäisenä selvänä oireena muistan kipeät rinnat, mutta sinä päivänä kun huomasin niiden olevan selvästi normaalia kipeämmät niin testi olikin jo positiivinen.

Nyt ei ole kuukautisia vuosiin edes ollut niin en oikein tiedä yhtään missä vaiheessa koko kiertoni on...

Re: Vauvan yrittäminen kierukan jälkeen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.10.24 15:29:14

Mitäs jos antaisit vähän aikaa? Hormonikierukan poistamisen jälkeen voi mennä useampi kuukausikin, että kierto tasaantuu. Stressaaminen ei ainakaan auta asiaa yhtään.

Lähettäjä: Janos 
Päivämäärä:   5.10.24 15:29:46

Hiuka hätäiseltä touhulta kuulostaa.

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   5.10.24 15:34:24

Minne sinulla on noin kiire? 3.5 vkoa kierukan poistosta ja jo tehdään raskaustestejä viikon välein... Anna kehollesi aikaa.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   5.10.24 15:42:45

Eiköhän sulla ala olemaan vasta eka ovulaatio käsillä. Relaa nyt hei vähän.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.10.24 15:43:56

Tää kyllä vaan vahvistaa sitä että mammakansa on ihan sekopäistä väkeä.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   5.10.24 15:45:25

Ja velat näköjään sen lisäksi vielä pirun ilkeitäkin.

Lähettäjä: Ajatus 
Päivämäärä:   5.10.24 15:45:27

Ööö odota ainakin puoli vuotta ennen ku kirjoittelen tämmösiä aloituksia :)

Päivämäärä:   5.10.24 16:17:56

No sen takia niitä testejä nyt teen että en jaksa ihan orjallisesti elää raskauselämää (syödä tiettyä ruokavaliota, välttää lasillista viiniä ruuan kanssa, välttää buranaa jne) jos en ole raskaana. Ja kun en tiedä milloin kuukautisten pitäisi alkaa niin en tiedä milloin ne olisivat myöhässäkään. Eihän raskaustestit nyt niin kalliita ole. Sit jos kuukautiset taas alkaa niin en varmaan joka viikko jaksa tehdä testejä vaan vasta sitten kun tiedän että ne ovat myöhässä.

Tulin kyselemään muiden kokemuksia, mutta unohdin että hötölän vastauksista 98 % on yleensä vaan kettuilua.

Päivämäärä:   5.10.24 16:19:16

Kai eniten tässä kiinnosti että voiko rintojen kipeytyminen olla merkki raskaudesta vaikka testi näyttäisi negaa, siis voiko rinnat kipeytyä raskaana jo ennen kun hormonipitoisuus näkyisi testissä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.10.24 19:08:31

Mun kierto tasaantui vasta kolme kiertoa poiston jälkeen ja nyt on ollut kaksi ns tavallista kiertoa (yhtä pitkä kierto kuin aikaisemmin, ovulaatio 2 viikkoa ennen seuraavia menkkoja) eikä plussaa ainakaan vielä näy. Mulla on ollut mukamas paljon oireita, just kipeitä tissejä jne. Uskon että johtuu siitä että edellisistä luomukierroksista (kun täs on ollut raskaus, postpartum ja sitten kierukka) on sen verran aikaa että olen päässyt unohtamaan
miltä tuntuu.

Lähettäjä: Jebou 
Päivämäärä:   5.10.24 20:31:56

Xxx, ei se lapsi mene pilalle, jos juot lasillisen viiniä ihan alkuviikoilla, vähän löysempää pipoa.

Nimim. Kolme känniä ja askeja röökiä ennen kuin huomasin olevani raskaana :D

Päivämäärä:   5.10.24 21:39:11

M, kiitos. Tällaisia kokemuksia ja ehkä vertaistukeakin kaipasin.

Musta tuntuu että "raskausoireet" alkoi hyvin pian kierukan poistosta. Jotenkin luulin että ovulaatio olis ollut poiston aikoihin, minkä takia oon ajatellut että oisin saattanut raskautua jopa heti samoina päivinä kun kierukka lähti. Näin ei kai kuitenkaan sitten ollut kun kuukautisia ei kuulu.

En sitten tiedä olisiko tämä rintojen kipu enemmän kuukautisiin liittyvää. Sillon kun viimeksi olin raskaana niin rinnat oli kipeämmät kuin ne on olleet ennen kuukautisia, nyt eivät yhtä kipeät ainakaan vielä ole. Mutta muistan että sillonkin luulin kuukautisten olevan alkamassa, mutta olivatkin raskausoireita. Ainoa ero oli se että muistan ajatelleeni et ovatpa rinnat yllättävän kipeät kun kävelin portaita alas ja joka askelma sattui. Se olikin ainoa ero pms-oireisiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.