Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muualta muuttanut-leima

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.10.24 07:40:03

Olen nyt asunut tällä paikkakunnalla 30 vuotta ja yhä edelleen minut katsotaan muualta muuttaneeksi jolla ei ole oikeutta osallistua kaikkiin keskusteluihin.

Olen kuullut, että pitää olla kolme sukupolvea paikkakunnalla syntyneitä että katsotaan syntyperäiseksi täällä.

Mites muualla? Otetaanko muualta tulleet vastaan avosylin vai piehtaroidaanko mieluummin keskenään?

  Re: Muualta muuttanut-leima

Lähettäjä: tutulta kuulostaa 
Päivämäärä:   5.10.24 07:55:20

Asutko mahdollisesti jossain Pohjois-Savon pikkukylistä?

  Re: Muualta muuttanut-leima

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.10.24 07:58:11

Täälläkin oot se vitun hesalainen vuodesta toiseen. Maalaiset ei kestä jos naapuriin muuttaa joku kaupungista. Kaikki tekemiset ruoditaan ja haukutaan.

  Re: Muualta muuttanut-leima

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   5.10.24 08:43:22

Joo, se on aika syvä. Olen syntynyt vähän isommassa kaupungissa ja vasta aikuisiällä hoksasin miten vähän syntyperäisiä kyseisen kaupungin asukkaita tuttavapiiriini on koskaan kuulunut. Vanhempani oli muuttaneet tänne opiskelemaan ja pääsääntöisesti kaikki naapurit, vanhempien kaverit, minun lapsuusajan kaverien vanhemmat jne. oli vastaavasti opintojen tai töiden perässä kyseiseen kaupunkiin muuttaneita.

Lapsena asuin joitain vuosia toisessa, pienemmässä, kaupungissa ja siellä pidin ihan luonnollisena sitä, että meitä pidettiin tulokkaina, koin itsekin itseni tulokkaaksi. Sielläkin itseasiassa monen kaverini vanhemmista vähintään toinen oli kotoisin lähikylistä, ei kyseisestä kaupungista.

Opiskeluaikana päädyin kaveeraamaan muilta paikkakunnilta opiskelemaan tulleiden kanssa ja vasta työelämässä olen tutustunut ainoaan kaveriini, joka on syntyperäisesti täältä. Ylisukupolviset paikalliset siis tuntuu kyllä kaupungeissakin olevan aikalailla omissa piireissään. Olen itsekin täällä asunut sen 30v yhteensä ja tosiaan syntyntyt tänne. Silti en edes löydä niitä paikallisia :D

  Re: Muualta muuttanut-leima

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.10.24 08:46:05

Niin on, en ole aikaisemmin asiaa ajatellut.olen ajatellut että olen outolintu eikä minusta pidetä. Mutta olen kaukaa muuttanut enkä kotiisi. Minua ei tunneta mutta minua haukutaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.