Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia australianpaimenkoirasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.10.24 06:51:37

Suunnitteilla siirtyä pk-rotuisista paimeniin. Olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia australianpaimenkoirasta. Kotona maatilalla talli ja parisenkymmentä lammasta mutta ensisijaisesti tulisi lenkkikaveriksi, vaeltamaan ja perhekooraksi. Toki saisi touhuilla tilalla päivät.

  Re: Kokemuksia australianpaimenkoirasta

Lähettäjä: Hittoi 
Päivämäärä:   5.10.24 07:12:40

Voi olla hitti tai huti. Itsellä kokemuksia molemmista. Jos on huti, niin ei todellakaan pysty käyttää lampailla. Olen myös nähnyt paljon ausseja jotka käy fyysisesti lampaiden päälle eli puree niitä. Myös muu arki on tosi haastavaa näiden hutien kanssa. Jos saat hitin, niin siitä tulee elämäsi koira.

  Re: Kokemuksia australianpaimenkoirasta

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.10.24 08:20:48

Samat kokemukset kuin Hittoilla. Hutin kanssakin voi elää, mutta koiran ja olosuhteiden on oltava koko ajan kontrollissa, ja on mietittävä tarkkaan, mitä koiran kanssa voi ylipäänsä tehdä.

  Re: Kokemuksia australianpaimenkoirasta

Lähettäjä: Fg 
Päivämäärä:   5.10.24 08:22:47

Minulla neljäs auspai ja jokatoinen ollut hitti ja jokatoinen huti. Vaikka olen tehnyt valinnat tarkkaan.

  Re: Kokemuksia australianpaimenkoirasta

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   5.10.24 09:01:12

Eikö tämä hitti tai huti päde kaikkiin koiriin rodusta riippumatta?

  Re: Kokemuksia australianpaimenkoirasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.10.24 09:36:22

"Eikö tämä hitti tai huti päde kaikkiin koiriin rodusta riippumatta?"

Pätee, mutta toisissa roduissa niitä huteja syntyy enemmän kuin toisissa.

  Re: Kokemuksia australianpaimenkoirasta

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   5.10.24 09:50:16

Kiitos kommenteista! Eli aikuisen kodinvaihtajan löytyminen voisi olla parempi tie hitin löytymiseen? Juuri tämän takia vaihdan omasta pk-rodusta pois koska niitä huteja tuntuu tulevan rotuun nyt aiempaa enemmän. Tällä hetkellä kotona on täydellinen yksilö ja kova kynnys lähteä miettimään seuraajaa. On jo 13v eli ei ole enää lenkkikaveriksi

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.