Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pakastimen sulatus

Lähettäjä: Tii 
Päivämäärä:   4.10.24 17:24:40

Miten kannattaisi toteuttaa tähän aikaan vuodesta (=ulkona ei pakkasta eli ruokia ei saa parvekkeelle säilytykseen) pakastimen sulatus? Pakko olisi jo sulattaa kuitenkin. Miten kauan sulatus ottaa aikaa? Uskallanko nostaa pakastimen ruuat jääkaappiin, pysyykö ne siellä jäisenä sulatuksen ajan? Kyseessä tuollainen perus pakastinkaappi, puolikas siis eli ei kovin iso, kolme laatikkoa/lokeroa siinä on.

En ole vuosiin itse sulattanut, muutaman kerran exä tehnyt kun olen ollut töissä ja kerran äitini, kun hoiti kissaani täällä, niin olen itse ihan kädetön :D

  Re: Pakastimen sulatus

Lähettäjä: Tyhjäksi 
Päivämäärä:   4.10.24 17:31:55

Tapaan syödä pakastimen tyhjäksi, sitten sulatus. Saa olla pari päivää pois päältä. Sen jälkeen vuorokaudensi pakastus päälle tyhjänä, vuorokauden jälkeen pakastus pois ja uudet ruuat sisään. Yleensä ajoitan sulatuksen viikonloppureissun tms yhteyteen. Perjantaina ennen lähtöä pakastin sulamaan ja sunnuntaina, kun reissusta kotiutuu, pakastus päälle.

  Re: Pakastimen sulatus

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   4.10.24 17:35:55

Tavarat jäisinä tiiviisti kylmälaukkuun. Syöntiin kaikki mahdolliset. Sulatus nopeasti ja putsaus ja kaappi takaisin päälle ja jäiset kamat takaisin kaappiin. En laittaisi jääkaappiin, jollen sulattaisi käyttöön.

  Re: Pakastimen sulatus

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.10.24 17:35:59

Täh? Kyllä meillä on aina sulatettu vaan kuumalla vedellä pesuvadissa ja hiustenkuivaajalla jolla "puhaltelee" jäät pois. Tunti pari menee suunnilleen riippuen jäästä ja pakastimen koosta. Ei siihen nyt mitään viikonloppua mene todellakaan ;D

  Re: Pakastimen sulatus

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.10.24 17:37:43

Minun kommenttini oli siis hänelle joka koko viikonlopun sulattelee reissun aikana.

  Re: Pakastimen sulatus

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   4.10.24 17:46:27

Noin 20minuuttia menee kaappipakastin sulatukseen! Tavarat lattialle ja jokin peitto päälle. Hyllyt pois jos on lasihyllyt. Hiustenkuivaajalla puhaltaa lämmintä ilmaa kaappiin. Keräilee tippuvat jäät pois ja kuivaa muodostuneen veden. Tavarat takaisin, se oli siinä.

  Re: Pakastimen sulatus

Lähettäjä: Noppeesti käy 
Päivämäärä:   4.10.24 18:37:56

Etkö ole koskaan sulattanut pakastinta?
Jos sulla on vaan kasppipakastin niin mahtuvat varmaan vaikka kylmälaukkuihin. Sanomalehtiin käärittynäkin säilyvät jossain kasseissa hyvin.
Eihän nämä nykyiset pakastimet kauaa kestä sulattaa.
Mulla on isoja arkkupakastimia joissa on foliopintansa ja ne on kyllä tosi helppoja sulattaa ja kuivata. Ei menee montaa tuntia.

  Re: Pakastimen sulatus

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   4.10.24 18:48:33

Pakkaa ne johonkin saaviin tiiviisti ja peitä ja parvekkeelle viileään tai kylmälaukkuihin niin eivät sula.
Sulatuksessa voi nopeuttaa kun irrottelee jäänpaloja seiniltä varovasti ja voi laittaa kattilan jossa kuumaa vettä lämmittämään.

  Re: Pakastimen sulatus

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   4.10.24 20:11:11

Laita lattialle pyyhe ja vati, valuu kuitenkin vettä ja jääkönttejä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.