Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kerronko uudelle kaverille?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.10.24 14:40:54

Oon ollut pitkään syrjäynyt. Nyt oon n. 30v ja viimeksi ollut kavereita 16 vuotiaana. Oon kärsinyt mutismi tyyppisestä oireilusta ja sostilanteidenpelosta ym. Mulla on ollut sellanen fiilis etten uskalla pyytää häntä näkeen, vaan odotan et hän tekee aloitteen koska en halua et hän joutuu vaan kohteliaisuudesta olemaan mun kanssa. Mulla on aina sellanen olo tapaamisen jälkeen et olin liian hiljanen, ja liian tylsä.

Onko normaalia puhua tämmösistä asioista? Vai säikäyttääkö sillä vaan toisen pois jos kerron et kavereita ei oo oikeen ollut.

  Re: Kerronko uudelle kaverille?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.10.24 14:44:17

Ihan turha kertoa. Olet vaan ihan normaalisti hänen kanssaan. Ja ole ihmeessä aloitteellinen tapaamisten suunnittelussa. Itsellä ainakin menee mielenkiinto kaveriin, jos joudun aina olemaan aloitteellinen, ja tulee fiilis, että kaveri ei ehkä haluakaan olla mun kanssa, kun ei koskaan ehdota tapaamisia.

  Re: Kerronko uudelle kaverille?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.10.24 14:46:07

Ainakin nyt annat itsestäsi sellaisen kuvan, että kaverin seura ei kiinnosta. Nimittäin siltä se vaikuttaa kaverista, joka ei saa sinulta mitään vastakaikua. Hän ei tiedä miltä sinusta tuntuu ellet sitä hänelle kerro.

  Re: Kerronko uudelle kaverille?

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   4.10.24 14:53:06

"Itsellä ainakin menee mielenkiinto kaveriin, jos joudun aina olemaan aloitteellinen, ja tulee fiilis, että kaveri ei ehkä haluakaan olla mun kanssa, kun ei koskaan ehdota tapaamisia."

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos Maijalla on vain se yksi kaveri ja Liisalla viisi, kyllä Maija herkästi ajattelee, että Liisaa olisi kiva nähdä, mutta riittääköhän sillä aikaa. Olenkohan minä just se kaveri, jota Liisa ehtisi nähdä, jos aika on tiukilla?
Usein taustalla on juuri se, että Maijan tekisi mieli pyytää, mutta ehkäpä Liisa ottaa yhteyttä sitten kun se vaihteeksi ehtii.

"Hanki lisää kavereita" on helppo kommentoida, mutta harvemmin helppoa toteuttaa.

  Re: Kerronko uudelle kaverille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.10.24 14:57:09

Jos et halua että joku on kanssasi velvollisuudentunnosta, niin älä valita yksinäisyyttä.

  Re: Kerronko uudelle kaverille?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   4.10.24 14:59:05

j, sitten voi joko antaa Liisan ymmärtää, että Maija ei sitä aikaa kaipaakaan, tai sitten ottaa riski että joskus ei välttämättä onnistu mutta Liisa ainakin tietää että Maija haluaa nähdä toisinaan.

Eipähän ainakaan ystävyys kaadu siihen, että kiireisempi ajattelee, että eipä viitsi olla ainoa joka näkee vaivaa tapaamisten eteen.

  Re: Kerronko uudelle kaverille?

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   4.10.24 16:21:06

Minä saattaisin sanoa jotain, että kavereita ei ole viime vuosina näkynyt, liekkö korona vienyt, jotenkin laantunut suhteet. Mut kiva ku olet kysellyt tapaamisia, mielelläni lähden jatkossakin, vaikka tselleni on hankalaa pyytää.

Ja jos sitten joskus et pääsekään tapaamiseen niin ehdota heti jotain tieetyä toista päivää.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.