Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Halpa ja kiva joululahja naiselle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 16:18:08

Ei mitään krääsää, mutta ei kallistakaan. Tulee naiselle, jota tunnen vain jonkin verran.

Re: Halpa ja kiva joululahja naiselle

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.10.24 16:21:20

Mistä hän pitää? Naiset eivät ole mikäängeneerinen ryhmä, joista jokainen tykkäisi samoista asioista.

Lähettäjä: Dirkie 
Päivämäärä:   3.10.24 16:36:45

Popparit esiin!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.10.24 17:18:48

Naisia on kaikenlaisia, mutta itse arvostaisin luonnonläheistä elämystä joululahjaksi. Siis jotain, minkä eteen on nähty vaivaa, mutta joka ei välttämättä maksa paljon. Esimerkiksi itse valmistetun illallisen tarjoaminen tähtien ja jäälyhtyjen loisteessa. Ulkonahan kaikki maistuu hyvältä, joten yksinkertaisempikin tarjottava olisi noissa olosuhteissa vaikuttava.

Cityhenkiselle sitten jotain muuta.

Päivämäärä:   3.10.24 17:20:43

Joku kiva käsivoide ja jalkavoide. Vaikka Body Shopista. Hedelmäkori. Lahjakortti jalkahoitoon, mutta se voi olla kallis

Päivämäärä:   3.10.24 17:23:30

Mä tykkäisin esim n. 10-15e pullosta punaviiniä, jonkun suklaapajan erikoissuklaasta, joulukakusta, kynttilästä yms

Ei mitään bulkkia fazerin konvehtirasiaa tms. vaan jotain erilaista.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   3.10.24 17:30:27

"Esimerkiksi itse valmistetun illallisen tarjoaminen tähtien ja jäälyhtyjen loisteessa."

Tämmöinen olisi minustakin ihana, jos tämän tarjoaisi joku tuttu. Tai esimerkiksi puoliso. Mutta jos kyse on vain puolitutusta (aloittaja sanoi että "tunnen vain jonkin verran"), niin ehkä tämä on vähän liian omituinen. Helposti tulee jopa vähän väärä kuva, jos tällaista romanttiseksikin miellettyä illallista alkaa tarjoamaan.

--

Käsityöt on usein ihan kivoja, siis käyttöön menevät käsityöt, kuten villasukat, pipot ja lapaset. Jos näistä ei tykkää, helppo laittaa vahinko kiertämään.
Syötävät on aina myös suht turvallisia. Vaikka henkilö itse ei pystyisikään syömään, usein syötävät saa tarjottua jollekin tai jos ei, sitten ne menee biojätteeseen, mutta eivät ainakaan jää pyörimään nurkkiin. Se perus viinipullo, parempi glögi, joku parempi leipä (esim. joku pienleipomon saaristolaisleipä tms.), mausteita/jauhoja muuta vastaavaa esimerkiksi jostain paikalliselta viljelijältä/markkinoilta tms. Jotain erikoisempaa suklaata.

Jos netistä haluaa tilata, niin yksi kiva on jotkut pienyrittäjien tuotteet. Esim. itse tilasin just täältä tuon söpön heijastimen https://ghouldesign.fi/ (tilausaika heijastimille päättynyt). Vastaavia pienyrittäjiä on paljon ja myyvät just esim. tarroja, avaimenperiä, koruja, heijastimia yms. sälää. Etsystä voi vaikka etsiä tai kysellä täällä/somesta suosituksia.
Varsinkin jos henkilö tykkää koruista tai tollasesta söpöstä pikkusälästä, niin tämmönen pienyrittäjältä tilaaminen on kiva vaihtoehto. Usein näillä tuotteet on suht edullisia, mutta on paljon kivempi antaa joku tällainen pienyrittäjän käsintehty tuote kuin jostain Tokmannilta ostettu massatuotettu kiinalainen rihkamakoru tai avaimenperä.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   3.10.24 20:12:22

Riippuu paljolti ihmisestä. Minä ilahtuisin jos saisin vaikka hyvät sukkapuikot tai pyöröpuikot ja villa tai sukkalankoja (noita kun kuluu jonkin verran, toki joku spesiaali käsinvärjätty lankakin olisi itsessään jo hyvä). Viinipullo ja dumlepussi tai geisharasia ois kanssa oikein kiva lahja. Mutta ei noi ihan kaikille uppoaisi.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.10.24 20:22:02

Minä ilahtuisin villasukista, viinipullosta, lahjakortista kirjakauppaan tai vaikka ihan subwayhin tms peruspaikkaan. Ihan vaikka hyvä juusto, juustohillo ja suolakeksitkin olisi kiva. Tai itse leivottu mallasleipä olisi myös mukava. Huonekasvi tai hyötykasvin taimi (tämä tosin keväällä) olisi myös mukava. Myös jotkut hauskat perussukat Happy socksilta olisi kiva yllätys.

Suklaata tai kosmetiikkaa en haluaisi.

Lähettäjä: Salli 
Päivämäärä:   3.10.24 20:22:09

En osaa itse kutoa, mutta rakastan villasukkia, etenkin kun kodin lattiat ovat kylmät. Olen kerran saanut Helsingin villasukkatehtaan sukkalahjakortin ja muistaakseni jonkun pienen suklaarasian siihen. Olin tosi iloinen.

Myös itse tehdyt villasukat on aivan ihana lahja etenkin, jos on vastaanottajan suosikkiväreillä.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   3.10.24 20:33:54

Pienyrittäjiltä jotain pientä. Korttiin voi kirjoittaa, miksi juuri tämä lahja. Jouluiset tuoksut on ok, koska joulu.

Joku Fazerin sininen tai pandan konvehdit on niin se ja sama vaikka suklaasta tykkään älyttömästi. Heijastinlapaset olis kivat! Mut kalliit. Joulukahvi/tee ehkä ja makuhunajaa ja piparia. Se viinikin ok, mut liian helppo vaan hakea joku pullo ilman tarinaa.
Joskus keräsin glögi ohjeen mukaan ainekset perheelle, joka tykkää tehdä yhdessä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.10.24 22:22:51

Älä vie alkoa jos et ole varma että juoko hän. Sama oikeastaan minkä tahansa syötävän kanssa. Vie vaikka villasukat.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.10.24 22:35:54

Villasukat ja vähän parempaa glögiä pullossa prosenteilla tai ilman :-)

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   3.10.24 22:43:00

Jos viet villasukat, niin pakkaathan niin, että niihin ei ole pakko koskea! Itse olen pahasti villa-allerginen, ja kerran yksissä pikkujouluissa, joissa oli tällainen lahjanvaihto, sain jonkun villaisen avaimenperän. Ehdin ottaa sen käteen ennen kuin tajusin materiaalin, ja käsiin levisi yltympäriinsä kutiava ihottuma ihan muutamassa minuutissa… Vaihdoin lahjan lopulta jonkun kanssa, mutta ihottuma jäi moneksi päiväksi. Se olisi ollut vältettävissä, jos lahja olisi ollut pienessä muovipussissa.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   3.10.24 23:41:51

Moni sanoo sukat, mut mustä hiitosta tuedätte oikean koon?

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   4.10.24 06:26:17

Ajateltu ruokailuhetki, antaja tekee ruuan.
Jos naisella on auto ja antajalla on taitoa; lupaa vaihtaa ja pestä renkaat.
Pese auto sisältä ja ulkoa.
Jos nainen on yksinhuoltaja ja olette suht läheisiä, mene hoitamaan lasta/lapsis yhdeksi päiväksi ja yöksi, nainen saa tehdä mitä haluaa vuorokauden.
Lupaa keväällä pestä ikkunat.

Jos naiselka on esim sukua jossain kaukana, lupaat viedä ja tuoda hänet, vaikka Ouluun.

Minunkin mielestäni ikuinen”olisi niin kivaa saada villasut” puhe on outoa. Miten paljon niitä villasukkia tarvitaan? Eihän ne edes kulu käytössä kovinkaan nopeasti. Ainoat villasukat, joista olen ilahtunut, olivat pitkät, hienot mäyräkoirasukat, niissä on jo ajatusta ja tyyliä.
Jos nyt käsitöistä puhutaan, niin mohair ranteenlämmittimet ratsastukseen ovat aika mukavat. Tai kynsikkäät.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.10.24 07:48:26

Kuusikranssi ja suklaata?

Lähettäjä: pilkku 
Päivämäärä:   4.10.24 09:10:24

Jos mulle joku puolituttu antasi mulle lahjan niin itse arvostaisin suklaata, villasukkia tai tosiaan joku ylempänä ollut heijastinjuttu. Myös lahjakortti esim. Musti ja Mirri tai Pentik, Iittala tms. eikä siis tarvitse olla iso summa, ihan jo kymppikin on musta ok.

Lähettäjä: Bulla 
Päivämäärä:   4.10.24 09:14:01

Olen sanonut kaikille miehille, että jos haet mitä tahansa BodyShopista tai Ritualsista, et voi mennä pieleen. Toimii ainakin mulla

Lähettäjä: Dirkie 
Päivämäärä:   4.10.24 09:17:23

Kerron, mistä itse tykkäisin. Kaikki eivät tykkää.

Joku lehti ja pieni kuohari- tai punkkupullo sen seuraksi. Lehti esim. Tieteen Kuvalehti tai Suomen Kuvalehti, tai national geograph, joku toinen voi tykätä Tekniikan Maailmasta tai Kotivinkistä.

Herkkukori perusherkuilla, ei siis tarvitse olla käsintehtyä suklaata ja erikoisolutta, vaan se, että joku muistaa minun pitävän Omareista ja tietystä kahvista, tuntuu mukavalta.

The Body Shopin joku setti, esim. huulirasva ja saippua olisi ihana lahja.

Palapeli tai lautapeli olisi kiva myös.

Lähettäjä: ABC 
Päivämäärä:   4.10.24 10:18:57

Kasvohoito tai kosmetiikka voidaan ymmärtää myös tahallisesti väärin. Ehkä ilta kylpylässä olisi neutraalimpi, tai ihan vaan lahjakortti sellaiseen liikkeeseen johon nainen sen lahjakortin haluaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.10.24 10:22:34

Tuo kosmetiikka on sellainen, että kannattaa ostaa sitä vain ihmiselle, joka käyttää kosmetiikkaa. Huulirasva jne ovat neutraaleja, mutta jotkut meikit eivät. Itse en meikkaa ollenkaan ja se on minun tyylini. Siskoni antaa usein minulle meikkejä lahjaksi ja vinkkejä päälle. Leipomossa työskennellessäni sain lahjakortin kynsien kestolakkaukseen...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.