Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sinä joka manipuloit ihmisiä tietoosesti

Lähettäjä: Kää ri jä 
Päivämäärä:   3.10.24 15:59:07

Tuli mieleen paristakin aiheesta täällä mikä taas kirvoitti mielenkiintoni.

Eli sinä joka tiedät manipuloivasi ihmisiä (erityisesti parisuhteessa mutta muutenkin) ja tietoisesti teet sen.

Miten näet ihmiset eli vaikka kun vertaat sellaista joka ei tiedä/ huomaa manipulointiasi verrattuna sellaiseen joka huomaa ja myös kertoo/ näyttää sen sinulle ja pitää rajoistaan kiinni eikä tule manipuloiduksi?

  Re: Sinä joka manipuloit ihmisiä tietoosesti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 16:00:38

Jos päätät jossain kohtaa haluta tietoja ihmisestä joka on manipuloinut ihmisiä tarkoittamattaan, ilman että se on tietoinen valinta, voin vastata. En usko että kaipaamasi ihmiset tulevat antamaan sinulle vastauksia täällä.

  Re: Sinä joka manipuloit ihmisiä tietoosesti

Lähettäjä: Kää ri jä 
Päivämäärä:   3.10.24 16:02:34

Saa toki vastata sellaisetkin :)

  Re: Sinä joka manipuloit ihmisiä tietoosesti

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.10.24 16:20:45

Kysymyksen asettelu on hieman outo. Tiedän todennäköisesti manipuloivani ihmisiä, koska kaikki tekee sitä käytännössä ajattelemattaan. Hyvin harva sitä tekee tietoisesti, että hei nytpä sittenkin manipuloin. Kaikkien vähänkään sosiaalisten lajien normaalikäyttäytyminen pohjautuu tarpeeseen saada omalta osaltaan muutkin käyttäytymään sopivalla tavalla. Kaikki peruskohteliaisuus ymv. perustuu siihen, että siitä on hyötyä, manipuloivuutta ei voi tarkasti erotella käytöksen kokonaisuudesta. Siitä vaan puhutaan omana aiheena silloin, kun se korostuu negatiivisesti vastapuolen kokemuksessa. On kuitenkin täysin veteen piirretty viiva, missä kohtaa normaalit käytöstavat muuttuu epämukavaksi manipuloinniksi.

  Re: Sinä joka manipuloit ihmisiä tietoosesti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 19:05:10

Juuri kumppanin kanssa puhuttiin mikä on manipulointia. Hän ajatteli että kaikki suostuttelu. Itse ajattelen, että valheellinen tai vallanhaluinen vain.

Eli jos vaikka haluat lomalle Lappiin voit perustella, suostutella, maanitella. Se on ok eikä manipulointia.

Jos taas teeskentelet suuttumusta tai mielipahaa, kiristät tms. on se manipulointia.

  Re: Sinä joka manipuloit ihmisiä tietoosesti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 19:40:12

Minä "manipuloin" ihmisiä ympärilläni. Yritän parhaani mukaan kääntää heidän ajattelua itsestään positiivisemmaksi ja ohjaan parempaan toimintaan. Hyödyn toki tästä itse pikkuhiljaa kun läheiset ja muutoinkin ihmiset joiden kanssa olen paljon tekemisissä muuttuvat vähän rennommiksi ja iloisemmiksi.

Usein toimintani on hyvin läpinäkyvää varsinkin jos toinen vastustaa sitä mitä haluaisin heidän tekevän, selitän ihan ruohonjuuritasolta alkaen miten meidän aivot toimivat ja miksi toivoisin esimerkiksi masentuneen/aloitekyvyttömän tuttavani tekevän itse jotain pientä sen sijaan, että tekisin hänen puolestaan. Enkä pakota mitään, vaan aina on ok sanoa että ei jaksa ILMAN SEURAAMUKSIA mikä on äärimmäisen tärkeää ihan kaikissa ihmissuhteissa.

  Re: Sinä joka manipuloit ihmisiä tietoosesti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 19:45:16

Parastahan on manipuloida takaisin manipuloijaa ja nauttia kun huomaavat tulleensa jymäytetyksi :D

Mä en parisuhteessa manipuloi, lapsia johdattelen välillä haluamaan samaa mitä itse. Töissä/tallilla saatan jonkun itseäni suurisuisemman manipuloida sanomaan ääneen epäkohdista, ettei itse tarvitse olla se, joka avautuu ensin.

  Re: Sinä joka manipuloit ihmisiä tietoosesti

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 20:22:25

Entinen työkaverini kertoi tykkäävänsä käyttää hajoita ja hallitse -menetelmää ihmisiin ympärillään. Oli oikein suosittu ja mukavana pidetty henkilö. Tietysti, sitähän hyvät manipuloijat ovat. Käytti häpeämättä veemäisiä keinoja päästäkseen eroon niistä, jotka eivät hänen peleihinsä soveltuneet.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.