Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.10.24 15:36:48

Jos laitatte viestiä myyjälle tori.fissä ja tuote on ollut ainakin pari päivää myynnissä, kysyttekö onko tuote vielä myynnissä vai ette?

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.10.24 15:37:30

No eipä sen ilmoituksen pitäisi siellä enää olla, jos tuote on myyty. Tai sitten siinä pitäisi lukea "varattu". Eli en kysy :D

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 15:39:26

--, ihanan naiivi suhtautuminen.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.10.24 15:39:52

Yleensä muotoilen ekan viestin tyyliin "Ostaisin hintaan xx jos tuote on vielä vapaana"

meillä päin pyörii aika vanhoja ilmoituksia ja tiedän kokemuksesta, että kaikki eivät poista myytyjä.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.10.24 15:42:02

No monet aloittaa keskustelun sillä aloituksella vaikka yleensä ilmoitukset poistetaan kun tuote myydään.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 15:42:08

Kysyn. Samalla näkee vastaako. Jos vastaa kysyn milloin voi tulla hakemaan.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.10.24 15:45:47

Minä en kysy. Voi vastata että meni jo jos on myyty. Joskus jonkun kanssa on sovittu kaupat ja silti myynyt toiselle kun oon ollu matkalla hakemaan. Kuspoja on tosi vähän eli yleensä ihmiset toimii fiksusti

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 15:47:56

Saatan laittaa jotain tyyliin "jos tuote vielä myynnissä.."

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   3.10.24 15:57:06

En, enkä varsinkaan silloin jos ilmoitus on vasta pari päivää vanha.

Myyjänä ärsyttää eniten "onko vielä myynnissä" -kyselyt, koska vaikka niihin vastaisi "kyllä", niin 99 % varmuudella tästä kyselijästä ei kuulu enää koskaan mitään. Miksi edes kysyä, jos ei kuitenkaan kiinnosta ostaa?

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   3.10.24 16:01:21

Laitan mahd. paljon tietoja ekaan viestiin. Eli tyyliin "Moi, onko vielä myynnissä? Onnistuuko nouto lauantaina klo 10-12 välillä? Tai jos se ei käy, niin käykö ens viikolla joku arkipäivä aamusta ennen klo 10? Käykö maksu Mobilepaylla?"

Inhoan itse sitä, kun ostajilta (tai myyjiltä) saa jokaisen asian nyhtää yksitellen. Tyyliin:

Ostaja: "Onko vielä myynnissä?"
Minä myyjänä: "Joo on, koska pääsisit hakemaan? Oon kotona sunnuntaina ja sitten ens viikolla voi tulla melkein koska vaan."
(yleensä puolet ostajista katoaa tässä vaiheessa)
O: "Ehkä lauantaina"
M: "lauantaina en ole kotona, pääsisitkö sunnuntaina tai ens viikolla?"
O: "Maanantaina"
M: "Ok, tuu maanantaina. Mihin aikaan?"
O: "Tuun töiden jälkeen"
M: "Mihin aikaan sun työt loppuu?"
O: "klo 16"
M: "Okei, no koska suunnilleen olisit täällä?"
O: "klo 17"
M: "Ok. Maksutavaksi käy Mobilepay tai käteinen"

Jokaisen viestin jälkeen saa tietystu aina odottaa vastausta. Ja yleensä tällaisten ihmisten kanssa käy niin, että noutoaikana tulee viestiä, että ei pääsekään. Sen jälkeen sitten minä saan jatkaa kyselyä, että no koska pääsisit. Tai yleensä tässä vaiheessa lopetan kyselemisen, oletan että ostaja kertoo jos aikoo tulla (yleensä ei tule).

--

Eli aloitukseen, en erikseen kysy onko vapaana. Se on minusta täysin turhaa. Ekassa viestissä kertoo kaiken tarvittavan, ettei myyjän tarvitse nyhtää onko kiinnostusta vai ei.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.10.24 17:10:06

Aika moni näyttää kysyvän ja siihen se sitten jää. Minulla on siellä muutamia tavaroita myynnissä ja kaikkiin on tullut useampi ”onko vielä myynnissä” kysymys ja kun vastaan, että on niin sen jälkeen ei kuulu mitään. Miksi kysyä jos ei sitten olekaan kiinnostunut.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 17:11:32

En, kyllä myyjä kertoo jos on myyty jo.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.10.24 17:12:04

"--, ihanan naiivi suhtautuminen."

So? Tavaran omistaja voi sitten kirjoittaa että sori, tuote on jo myyty. Ei tästä tarvitse tehdä ongelmaa.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   3.10.24 17:24:03

Laitan yleensä ensimmäiseen viestiin, että haluaisin ko. tuotteen ostaa, jos se on vielä vapaana. Ja vielä ehkä tiedon, että noutaisin tai postitse (sijainnin mukaan). En ala laittaa mitään tietojani turhaan sen enempää, ennen kuin myyjä vastaa, että vapaana on. Kyllä niitä on tapahtunut kerran jos toisenkin, että myyjä vastaa olevan varattu tai myyty, vaikka ilmoitukseensa ei ole mitään merkinnyt.

Ilmaisen siis kyllä, että olen valmis ostamaan, en pelkkää myyntikyselyä laita. Enkä ole myöskään hupikyselijä, josta ei mitään enää kuulu.

Tässä kerran kävi niin, että myyjä ei ollut huomannut viestiäni muutamaan päivään, eikä vastausta kuulunut ja ostin sitten jo toiselta myyjältä. Laitoin kyllä silloinkin ensimmäiselle myyjälle vielä viestin, että ei tarvitse enää vastata ja selvittää (olin kysynyt postikulujen hintaa) ja vasta silloin hän huomasi, että olisi ostajakin ollut.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   3.10.24 17:26:21

En siis halua kirjoittaa myyjälle yhteystietojani vielä ensimmäiseen viestiin, jos hän ei aio minulle edes myydä. Miksi hänen pitäisi ne saada silloin tietoonsa.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   3.10.24 18:20:47

x
No ei yhteystietoja tietenkään. Mutta juuri tuo että voi tiedustella jo sopivaa hakuaikaa tai sitten ilmaista että ostaisi postituksella. Siinä olisi jo säästetty monta viestiä kuin ei tarvitse jokaista tiedonmurusta nyhtää kuten z kertoi.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: g,g 
Päivämäärä:   3.10.24 18:25:35

Minä en ymmärrä niitä, jotka kysyvät vain, että onko vielä myynnissä. Mitä sillä tiedolla tekee, jos ei ole edes ostamassa?

Kannattaisi siihen ekaan viestiin jo laittaa, että milloin noutaa tuotteen. Se on ainoa asia, mikä myyjää kiinnostaa.

Vastaus aloituksen: En kysy. Jos ilmoitus on vielä netissä, niin silloin oletus on, ettei sitä ole myyty. Laitan ekaan viestiin, että milloin voin noutaa ja yleensä saan ihan sillä kiilattua niiden "onko vielä myynnissä" -kyselijöiden ohi ja ostettua sen, mitä halusin.

Moni myyjä siis sanonut minulle, että kyselyjä tuli paljon, mutta minä olin ainoa, joka kertoi heti ensimmäisessä viestissä, että voin noutaa ja sen, milloin noudan. Ja minä noudan aina asap, en vasta viikon päästä.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   3.10.24 18:29:01

z:
Minä kirjoitan jo myynti-ilmoitukseen, että mitkä maksutavat passaa. Samoin sen, postitanko vai en.

Mutta silti on ostajia, jotka eivät osaa lukea. Esim. tuo sinun esimerkkisi passaa aika hyvin niihin, jotka kysyvät, että voiko noutaa vasta päivien päästä ja käykö maksu mobilepaylla, kun ilmoituksessa lukee, että "nouto heti" ja "minulla ei ole mobilepayta joten maksu käteisellä tai tilisiirrolla"....

*huoh*

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 19:10:05

Kysyn mutta ehdotan sitten samalla jo että millon passaisi nouto tms muuta kysyttävää. Tommonen viestien tiputtelu kuten z kuvasi on hölmöä

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.10.24 19:43:22

Olen myös ihmetellyt tätä tapaa, että kysytään ja sen jälkeen ei kuulu mitään. Olen vuosien tauon jälkeen ollut taas myyjänä torissa ja viimeksi ei ollut tällaista. Itsekin kyllä laitan ensimmäiseen viestiin jotakin tyyliin "haluaisin ostaa tämän, jos vielä on myynnissä" Pyrin myös kysymään kaikki tarvittavat tiedot ekassa viestissä. Välillä tuntuu että osa ihmisistä venyttää keskusteluita ihan yksinäisyyttään, mikä toki on surullista.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: Viivain 
Päivämäärä:   3.10.24 19:53:37

Olen ostanut torista pari kertaa ja toinen ilmoitus oli jo ollut pidempään. En nyt muista tarkkaan mutta pitkälti toista kuukautta. Silloin kysyin, että onko tuote vielä myynnissä.

  Re: Tori.fi - kysyttekö onko tuote jo myyty?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   3.10.24 21:07:40

Ehkä moni tekee tilastoa, miten moni tuote on myynnissä. Itsellä kerran joku kysyy onko saatavilla-on-haluatko ostaa-kyllä. En jaksanut nyhtää enempää jos ei oma-alotteisesti kysy voitko postittaa, milloin voin hakea. Jos et kysy, et saa tuotetta. Myyjä ei ole se joka nyhtää tietoja vaan jos ostaja haluaa ostaa, hän kysyy miten voi maksaa ja miten saa tuotteen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.