Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies manipuloi?

Lähettäjä: Hinnipiipari 
Päivämäärä:   3.10.24 07:48:01

Ei siis asuta yhdessä tai muuta mutta heräsin tässä juuri muutamaan asiaan.
Mies jostain syystä tasaisin aikavälein provosoi minua, tai8 ainakin yrittää saada jotain reaktiota aikaiseksi ja yleensä saakin.
Sitten hän ihmettelee miksi reagoin.. ylireagoin. Ei hän nin sanonut. Ei hän niin tarkoittanut.
Sitten hän raivoaa että kun meillä tulee aivan turhista asioista aina riitaa.

Nyt on ollut taas pieni tilanne päällä.
Hän ei ole ottanut mitään kantaa tai vastuuta näistä asioista.
Ei ole edes pahoitellut tyyliin että okei, olen pahoillani jos se loukkasi sinua mutta en tarkoittanut niin tms.
Ei mitään.
Mesoaa vaan ja on pikemminkin syyttelevä/ puolustuskannalla.
Seuraavaksi tulee, jos merkit pitävät paikkansa, uhriutuminen.
Sitten EHKÄ, ehkä tulee se pahoittelevampi tai sovinnollisempi ääni kelloon.

Tuleeko tähän asiaan koskaan muutosta, vai hakkaanko päätäni seinään`?

Olen tässä viime aikoina miettinyt, että voisiko olla kyse rajoista, niiden testaamisesta ja niiden pitämisestä?
Tuntuu että rajat on miehelle suht tuntematon käsite, saati että joku oikeasti on tosissaan niiden kanssa ja pitää niistä kiinni.
Minua ei kohdella ihan miten vain tai minulle ei sanota ihan mitä vaan ( loukkaavaa, ilkee tms.).

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 07:54:24

Ei tule muuttumaan.
Normaali ihminen ei tunne tarvetta testata koko ajan toisen ihmisen rajoja ja kokeilla, voiko hallita.

Liian monella ihmisellä vaan on tuollainen toimintamalli, etkä ikinä tule saamaan sen parempaa: sinua syytetään siitä, ettet pidä omia rajojasi ja jos pidät, aloitat turhan tappelun. Ja näiden ihmisten mielestä normaaliin parisuhteeseen kuulu välillä vähän tapella.
Joten joko jäät tappelemaan ja härnättäväksi tai vaihdat seuraa.
Niitäkin ihmisiä on, joilta ihmissuhteet onnistuu.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: å 
Päivämäärä:   3.10.24 07:59:16

Ei jatkoon.

Jos s enyt on jo useamman kerran ollut tuollaista niin miten luulet että se jatkuu,
Tai jos erehdyt muuttamaan yhteen.

Komppaan tuota että niitäkin ihmisiä on joilta ihmissuhteet onnistuu.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 08:20:12

No eihän tuo tule muuttumaan, ainakaan jos mies ei sit itse halua muuttaa. Todennäköisesti pahenee vaan.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: Hinnipiipari 
Päivämäärä:   3.10.24 08:39:24

Joo kyllä mä tässä tajusin juuri, etten ainakaan tule muuttamaan ko henkilön kanssa yhteen.
Ja tuskinpa tulee suhde muutenkaan enää kovin pitkään jatkumaan.

Ja riidoissa syy on aina mun. Jos sanon jotain mistä mies suuttuu niin syy on minun, että miksi sanoin niin.
Jos suutun jostain mitä mies sanoo niin syy on minun, että miksi suutuin siitä mitä sanoin enkä vaan antanut olla.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 08:42:37

Yksi vaihtoehto on tietysti se, että muutat omaa käytöstäsi. Kun kerran olet tunnistanut provokaation, niin ole reagoimatta siihen ja kysy ystävällisesti, että mitä hän kysymyksellään/kommentillaan hakee.
Meillä oli vähän vastaavanlaisia riitoja alussa. Muutin omaa reagointiani niihin, niin loppuivat aika nopeasti. Saatetaan toki keskustella kiivaastikin asioista (yleensä kodin ulkopuolisista mm. maailmatalous tai ympäristönsuojelu), kun näkökulmat ovat ovat kovin erilaiset välillä. Parikymmentä vuotta ollaan näin porskuteltu.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.10.24 08:52:56

Ei tuollainen muutu itsellään eikä suhteen myötä. Tai jos ymmärtäisi itse asian ja kävisi esim hyvällä terapeutilla pitkän aikaa HALUTEN muutosta ja todella etsisi itseään ja haluaisi ymmärtää omaa käytöstä.. Sitten voisi olla mahdollisuuksia. Mutta hän tuskin käy ja todennäköisesti suuttuisi ajatuksestakin, jos sellaista ehdottaisi. Eli adios tälle.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: Hinnipiipari 
Päivämäärä:   3.10.24 08:54:19

Piste, olen sitäkin yrittänyt etten reagoi tai provosoi mutta yleensä mies vaan vie tilanteen pidemmälle että loppujen lopuksi sitten reagoin.
Olen miettinyt sitäkin, että jos tulee jotain loukkaavaksi tarkoitettua vitsin muodossa niin voisinko olla kokonaan regaoimatta eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta mielestäni se ei ole oikein vaan rikkoo omia rajoja sitten kyllä aika pahasti.
ja oma näkemys on, ettei sellainen kuulu rakkauteen että käyttäytyy toista kohtaan tarkoituksella ilkeästi tms.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: Hinnipiipari 
Päivämäärä:   3.10.24 08:55:21

etten reagoi tai provoSOIDU.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.10.24 09:50:04

"ja oma näkemys on, ettei sellainen kuulu rakkauteen että käyttäytyy toista kohtaan tarkoituksella ilkeästi"

Pidä tästä kiinni.

Ei ole mitään syytä jäädä suhteeseen, jossa tällainen perusasia ei toteudu.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: hmm Nr. 467 
Päivämäärä:   3.10.24 10:16:19

Miehellä on erilainen näkökulma maailmaan, joidenkin mielestä tuo oikeasti kuuluu parisuhteeseen että välillä pitää saada tapella ja haukkua ja sitten pitäisi olla taas kaikki hyvin.

Mutta se ei onneksi ole kaikkien tapa toimia. Suosittelen vaihtamaan sellaiseen ihmiseen, jonka kanssa ei tarvitse miettiä omaa käytöstä jatkuvasti. Se on tosi stressaavaa eikä kuulu terveelliseen elämään ja hyvinvointiin.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.10.24 10:25:55

Paras tapa pitää niistä rajoista kiinni, on katkaista välit ihmiseen joka niitä toistuvasti yrittää rikkoa. Ei se oikeastaan ole kunnolla rajoista kiinni pitämistä, että väität miehelle vastaan, mutta jäät kuitenkin suhteeseen. Siitä ne rajat pikkuhiljaa venyy ja sinun käsitys normaalista hämärtyy ja ennen pitkää olet taas yksi narsistin/kusipään uhri. Sitä sanotaan, että kuka vaan voi joutua uhriksi, mutta ei se ole totta. Ne jotka tunnistaa rajattoman käytöksen heti alussa ja lopettaa suhteen siihen, eivät jää narsistin tai muun kusipään koukkuun.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.10.24 10:40:24

Älä ainakaan ota sitä asennettta, että yrität muuttaa omaa suhtautumistasi ja opettelet olemaan provosoitumatta.
Ongelma kun on siinä, että sinua jatkuvasti yritetään provosoida. Millainen ihminen tekee sellaista ja miksi?
Saatko ihanan, rakastavan ja pitkän parisuhteen, kun opettelet olemaan provosoitumasta ja odotat jännällä mihin ylilyönteihin se provosointia harrastava ihminen vielä mahdollisesti menee?

Lopeta vaan se suhde, vaikka harmittaa varmasti, mutta tiedät itsekin, että niin on tehtävä. Ja usko pois, on ihan varmasti vähän järkevämpiäkin ihmisiä tarjolla.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: Hinnipiipari 
Päivämäärä:   3.10.24 11:18:01

Kiitos teille <3

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.10.24 11:35:24

Mitä se mies sitten sanoo?

Voi tosiaan itse sanoa, että 'ymmärrätkö, ettei ole kohteliasta sanoa toiselle ihmiselle noin'.

Toinen vaihtoehto on, että sanot miehelle jotakin yhtä ilkeää, tai vielä vähän ilkeämpää. Tämänkin teet rauhallisesti ja ystävällisen oloisesti.

Erohan tuommoisesta voi tulla, mutta kokeile nyt vielä nämä viimeiset väännöt.

  Re: Mies manipuloi?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.10.24 11:43:04

Sulla varmaan oma exäni. Kuulostaa samalle, välillä tosin piti vielä mykkäkoulua että oppisin olemaan.. Noh jäi lopulta yksin pitämään mykkäkoulua kun lähdin kokonaan

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.